2014-09-27, 18:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Visst har dom lagt in något nytt eko (vid skott och explosioner inne i städer) eller nått? Ljudet låter iaf klart skönare nu.
Citera
2014-09-27, 19:15
Medlem
installerade odem mortis modden idag... hör och häpna ingame menyerna blev på svenska. VA I HELVETE!!!

känns som att delta i ett barnprogramm då man läser menyer och liknande passar bättre med engelska i spel överlag... men nåväl, nån som varit med om liknande? har fått det förr då jag helt enkelt installerade spelet fel... aldrig fått det översatt till svenska innan.

har ominstallaret modden och letat om det står något om språket i spelet men inte hittat det, var i hela friden kom denna back-stabbing ifrån?
Senast redigerad av plastdunkk 2014-09-27 kl. 19:18.
Citera
2014-09-27, 19:58
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
installerade odem mortis modden idag... hör och häpna ingame menyerna blev på svenska. VA I HELVETE!!!

känns som att delta i ett barnprogramm då man läser menyer och liknande passar bättre med engelska i spel överlag... men nåväl, nån som varit med om liknande? har fått det förr då jag helt enkelt installerade spelet fel... aldrig fått det översatt till svenska innan.

har ominstallaret modden och letat om det står något om språket i spelet men inte hittat det, var i hela friden kom denna back-stabbing ifrån?

Är du helt säker på det?

Jag hade först en svensk version, som blev engelska i samband med 0.9.2.
Men nu när det uppdaterades till 0.9.3 så blev det svenska igen.

:Edit: Hittade en lösning.

Starta launchern och tryck på den svenska flaggan, där kan du välja engelska. Då tankar den hem några filer och vips, så var det engelska.
Senast redigerad av different_trip 2014-09-27 kl. 20:03.
Citera
2014-09-27, 20:22
Medlem
stort tack!!!

inte ofta man startar launcher och kollar där
Citera
2014-09-27, 23:22
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Är också inne i en liknande period och det tär på tålamodet, ffa eftersom jag fortfarande har en bit kvar till de där 53% wr och 1800 genomsnitts WN8 eller vad det nu är som man skall ha i min klan. Backar statsen då så blir det dubbelt lidande. Vågar nästan bara lira CW och Stronghold nu för tiden. Där har jag betydligt bättre stats.

Japp, ligger och pendlar som fan, ofta snittar jag kring 1700-2200 wn8, riktigt usla dar är det ner mot 1k...
Citera
2014-09-28, 01:50
Medlem
libbens avatar
Ju mer jag tänker på det ju mer stör jag mig över nerfen på min ryska 122 td premium.

Den var riktig snabb i början och kunde rusha fram och vara med över hela kartan. Som det känns nu är den rätt dålig ifall man inte får en bra linje från början att gå på och gör en del skada och kills. Annars är det ett skämt till moneymaker ifall man inte får tur när man väljer kartsida.

Mycket irreterande!
Citera
2014-09-29, 09:57
Medlem
Har ännu inte lyckats ladda ner 9.3. Får meddelandet "Fel vid uppackning av uppdateringsfilen, nedladdning avbruten. Försök igen" Sedan när jag försöker ladda igen börjar nedladdningen om vid 4 gig, ca 50% av resterande nedladdning.. Vad är problemet?? Jag har rensat bort alla tidigare nedladdningar plus alla moddar.
Citera
2014-09-29, 10:42
Medlem
Ace Venturas avatar
Testar nya M37 (USA light, tier VI) sedan igår och fattar inte riktigt skillnaden mellan toppkanonerna? Båda är 76 mm men den ena är en autoloader har ett mag om 5 bulor med 2 sek mellan skotten (och 20 sek mellan mag). Den andra kanonen har både bättre penn och och damage och skjuter ett skott var 3e sekund. Det är alltså en rof på 11 mot 18 med en väsentlig skillnad på damage/min! Varför skulle man då vilja ha autoloadern (som uppenbarligen rankas som bättre)? Borde inte kanonerna byta plats eller har jag missat något?

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Japp, ligger och pendlar som fan, ofta snittar jag kring 1700-2200 wn8, riktigt usla dar är det ner mot 1k...
Sen blir det så att går det bra så vågar man inte spela vidare. Har haft flera dar nu där jag legat på lila siffror i WN8 och wr efter 8-10 matcher... då lägger jag ner och loggar ur!? Vet ju att det kommer att vända och bara blir skit så då lägger man av på plus. Ha ha! Så jävla korkat...
----

Hade f.ö. en så skön match på Westfield i min GW Tiger P igår (Grovkalibrig, 5 kills) där jag tog ut både en T-54 och en Type 59 i farten (med en jääääävla massa gnäll i chatten efteråt). "Aimbot, clan turd, cheater..." Allt kom! Sånt är alltid skoj.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-09-29 kl. 10:57.
Citera
2014-09-29, 10:51
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Har ännu inte lyckats ladda ner 9.3. Får meddelandet "Fel vid uppackning av uppdateringsfilen, nedladdning avbruten. Försök igen" Sedan när jag försöker ladda igen börjar nedladdningen om vid 4 gig, ca 50% av resterande nedladdning.. Vad är problemet?? Jag har rensat bort alla tidigare nedladdningar plus alla moddar.
Jag fick också det där meddelandet först men jag provade bara igen så tog den vid där den slutade? Vet tyvärr inte vad det var för problem och varför det funkade för mig helt plötsligt?

Det är väl bara att avinstallera och installera helt nytt skulle jag tro? (Ingen större skillnad egentligen).
Citera
2014-09-29, 10:55
Medlem
Salorms avatar
Dom måste ha gjort något denna patchen som gör att det drar en herrans mycket mer kräm av datorn? Min burk låter som ett jävla tröskverk när det drar igång efter patchen och varje "första" match när jag startar spelet har liksom startat innan jag kommit in i spelet, sjukt jobbigt när man är 13 90 och behöver en bra start.
Citera
2014-09-29, 12:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Testar nya M37 (USA light, tier VI) sedan igår och fattar inte riktigt skillnaden mellan toppkanonerna? Båda är 76 mm men den ena är en autoloader har ett mag om 5 bulor med 2 sek mellan skotten (och 20 sek mellan mag). Den andra kanonen har både bättre penn och och damage och skjuter ett skott var 3e sekund. Det är alltså en rof på 11 mot 18 med en väsentlig skillnad på damage/min! Varför skulle man då vilja ha autoloadern (som uppenbarligen rankas som bättre)? Borde inte kanonerna byta plats eller har jag missat något?

Tror det är ett troll från WG.

Vanligtvis brukar autoloaders vara rätt OP, men i detta fall är det tvärtom och den vanliga typen av kanon är den bästa.
Autoloadern har 2s mellan skott, vilket är längre än för tex 59-16 eller Chi-Ri samt alfa är rätt låg så du kan inte ammodumpa och ta kål på en tank som du gör i en T54E1 eller AMX 50 100.

Du offrar pen och aim time för en halverad intraclip reload när normala tiden mellan skott är låg från första början (2 jmf med 3.3) och du har en 20s clip reload. Räknar man på det tar det 28s för att skjuta clippet + clip reload medan på samma tid hinner du skjuta 8.5 skott med toppkanonen.
När man dessutom inser att det är en light tank som inte ska synas allt för mycket är valet ganska självklart.
Citera
2014-09-29, 12:15
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dom måste ha gjort något denna patchen som gör att det drar en herrans mycket mer kräm av datorn? Min burk låter som ett jävla tröskverk när det drar igång efter patchen och varje "första" match när jag startar spelet har liksom startat innan jag kommit in i spelet, sjukt jobbigt när man är 13 90 och behöver en bra start.

Konstigt fungerar klockrent för mig, inga problem alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in