2014-09-26, 15:13
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men du har ju precis avslöjat att du inte har fattat någonting. Du har noll trovärdighet. Det är meningslöst att ens läsa det du skriver, ännu mindre klicka på någon av dina fasligt många länkar.
Det är ju precis det här jag menar !!! Din domedagsreligion förbjuder dig att sätta dig in i verkligheten !! Du säger ju själv att du inte ens läser mina inlägg. Så det är nog inget märkvärdigt med att dina svar är TOTALT ÅT HELVETE...

Som sagt: nu slutar jag svara dig om du inte kommer med riktig verklighetsförankrad eller empirisk vetenskap snart. Ditt idiotiska svammel når ingen hejd !!!!!!
Citera
2014-09-26, 15:50
Medlem
humanlifes avatar
Jag skrev:
"1. CO2 bidrar till en varmare atmosfär, det är därför den kallas växthusgas."
Citat:
Ursprungligen postat av WailingJohn
Bevisligen INTE. Det har inte påvisats ha någon effekt i klimatsystemet då all dina "belägg" drunkar i bruset av naturlig variation. ÄR DET SÅ FÖRBASKAT OBEGRIPLIGT?!?! INGEN TREND ÄR INGEN TREND.

Förnekar du alltså växthuseffekten? Det verkar inte bättre. Etablerad vetenskap som sagt. Inget som jag behöver bevisa, det går att läsa på mängder av sidor, för den som är intresserad av fakta.
Googla på ordet, vetja.

Citat:
Atmosfären har inte värmts upp sen -58 och de nedre skikten har inte värmts upp sen -98 trots att halten av CO2 är högre än NÅNSIN. Verkligheten talar emot din extremreligiösa världbild. Tror du att jorden är platt också?

Nej, du ljuger.
Citera
2014-09-26, 16:10
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag skrev:
"1. CO2 bidrar till en varmare atmosfär, det är därför den kallas växthusgas."

Förnekar du alltså växthuseffekten? Det verkar inte bättre. Etablerad vetenskap som sagt. Inget som jag behöver bevisa, det går att läsa på mängder av sidor, för den som är intresserad av fakta.
Googla på ordet, vetja.
Citat:
HAR DU FORTFARANDE INTE LÄST VAD JAG SKRIVIT?!?! HERREJÖSSES
Koldioxid som isolerat fenomen ger ökad temperatur, men om du stoppar in den i klimatsystemet är den INTE ISOLERAD, då är det helt plötsligt ÅTERKOPPLINGSMEKANISMER som tar över. Ditt resonemang fungerar i teorin men har blivit falsifierat av verkligheten!!!

Du har fortfarande inte besvarat mina frågor... kommer du fram till nåt?
Wailing John förnekar inte att CO2 är en vad som brukar benämnas växthusgas, lika lite som alla andra verklighetsinspirerade i denna tråd. Antingen accepterar du det faktumet och bemöter sakfrågorna eller fortsätter framstå som den pajas du är när du försöker slakta halmdockan. Begreppet halmdocka blir sällan så tydligt som när du postar i denna tråd.

Du kan släppa CO2 och i stället lägga fram lite bevis för återkopplingarna, dvs de som måste till för att CAGW öht ska kunna vara möjligt.
Citera
2014-09-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Wailing John förnekar inte att CO2 är en vad som brukar benämnas växthusgas, lika lite som alla andra verklighetsinspirerade i denna tråd. Antingen accepterar du det faktumet och bemöter sakfrågorna eller fortsätter framstå som den pajas du är när du försöker slakta halmdockan. Begreppet halmdocka blir sällan så tydligt som när du postar i denna tråd.

Du kan släppa CO2 och i stället lägga fram lite bevis för återkopplingarna, dvs de som måste till för att CAGW öht ska kunna vara möjligt.

Att bemöta sakfrågorna låter ju bra, fast när jag provade genom att påtala vad som förefaller vara en uppenbar brist i en av de bilder Wailing grundar sitt argument på fick jag bara till svar att, "Jag har rätt, men jag tänker inte ge något som helst argument varför".
Citera
2014-09-26, 18:35
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Att bemöta sakfrågorna låter ju bra, fast när jag provade genom att påtala vad som förefaller vara en uppenbar brist i en av de bilder Wailing grundar sitt argument på fick jag bara till svar att, "Jag har rätt, men jag tänker inte ge något som helst argument varför".
Jo, jag såg det och har,atm, varken relevant svar på just det eller någon aning varför just det skulle ge er något sorts frikort att hävda återkopplingseffekter utan belägg.
Citera
2014-09-26, 18:39
Medlem
Citat:
Jo, jag såg det och har varken relevant svar på just det eller någon aning varför just det skulle ge er något sorts frikort att hävda återkopplingseffekter utan belägg.

Jag har inte hävdat något alls i just den här diskussionen, bortsett från att Wailings argument var felaktiga, vilket i sin tur ger anledning att ifrågasätta hans slutsatser.
Citera
2014-09-26, 18:45
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Jag har inte hävdat något alls i just den här diskussionen, bortsett från att Wailings argument var felaktiga, vilket i sin tur ger anledning att ifrågasätta hans slutsatser.
Nu sitter jag på mobilen och har lite svårt att hitta just vilken graf du hade synpunkter på. Klart är iaf att W har många fler och E har ingen. Som någon sagt tidigare i tråden, om återkopplingarnas storlek vet vi inget, inte ens om det står minus eller plus framför...
Senast redigerad av Brain Damage 2014-09-26 kl. 18:51. Anledning: autocorekt fuckup
Citera
2014-09-26, 19:25
Medlem
Citat:
Nu sitter jag på mobilen och har lite svårt att hitta just vilken graf du hade synpunkter på. Klart är iaf att W har många fler och E har ingen. Som någon sagt tidigare i tråden, om återkopplingarnas storlek vet vi inget, inte ens om det står minus eller plus framför...

Så den med mest argument vinner oavsett om argumenten är vettiga eller inte? Ok
Citera
2014-09-26, 19:36
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Så den med mest argument vinner oavsett om argumenten är vettiga eller inte? Ok
Vi kan väl säga såhär, den med argument vinner över den som bara tycker. Hittills har du och E bara tyckt medans W faktískt har en hel del argument ni öht inte har svar på.
Citera
2014-09-26, 19:59
Medlem
Citat:
Vi kan väl säga såhär, den med argument vinner över den som bara tycker. Hittills har du och E bara tyckt medans W faktískt har en hel del argument ni öht inte har svar på.

Jag tog hans allra första argument och påtalade att det var falskt, jag fick bara totalt nonsens som svar. Är det konstigt om jag inte känner för att lägga ner tid på att besvara resten av hans argument då?
Citera
2014-09-26, 20:06
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Jag tog hans allra första argument och påtalade att det var falskt, jag fick bara totalt nonsens som svar. Är det konstigt om jag inte känner för att lägga ner tid på att besvara resten av hans argument då?
Jag vet inte om det var falskt, jag vet bara att du påstår det. Själv har varken du eller E presenterat något som styrker de katastrofala återkopplingarna och utan dem är er teori inte vatten värd. Vill du att jag ska bli religiös eller va fan hoppas du på när du argumenterar för CAGW helt utan belägg?
Citera
2014-09-26, 20:09
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det var falskt, jag vet bara att du påstår det. Själv har varken du eller E presenterat något som styrker de katastrofala återkopplingarna och utan dem är er teori inte vatten värd. Vill du att jag ska bli religiös eller va fan hoppas du på när du argumenterar för CAGW helt utan belägg?

När argumenterade jag för CAGW menar du? Med eller utan belägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in