2014-09-26, 09:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Källor är de som överlevde. Vaktmästarna på våningarna under parkeringshuset hörde explosioner innan planen flög in.

Se föregående svar.

Citat:
Och frågar du hur de visste att det explodera innan planen flög in så använde de säkert tiden för stt se när explosionerna där nere inträffade...

HAHAHAHAHAHA det här var dagens...

"OJ!, vad var det för smäll? Bäst att kolla klockan och räkna sekunderna....OJ! En smäll till X antal sekunder senare! Det måste vara ett inside job!"

Så går det nog till i verkligheten, ja....

Som sagt: Hur i HELVETE ska man, om man befinner sig i tornen när planen flyger in, kunna få någon rimlig uppfattning om vad som kommer först, och ens kunna ha förmågan att avgöra varifrån saker kommer? Det måste ju ha varit fullständigt kaos när det kommer en tryckvåg full med flygbränsle farande.
Citera
2014-09-26, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Se föregående svar.

HAHAHAHAHAHA det här var dagens...

"OJ!, vad var det för smäll? Bäst att kolla klockan och räkna sekunderna....OJ! En smäll till X antal sekunder senare! Det måste vara ett inside job!"

Så går det nog till i verkligheten, ja....

Som sagt: Hur i HELVETE ska man, om man befinner sig i tornen när planen flyger in, kunna få någon rimlig uppfattning om vad som kommer först, och ens kunna ha förmågan att avgöra varifrån saker kommer? Det måste ju ha varit fullständigt kaos när det kommer en tryckvåg full med flygbränsle farande.

Oh well. Du har fortfarande inte svarat på frågan om det tredje tornet som bara föll ihop? Började brinna konstigt nog.. Inget plan åkte in där. Sen andra byggnader som träffades av flygplansdelar, dem byggnaderna föll inte ihop? Konstigt…

Om du slutligen kollar på videon jag länkade, spolar lite så ser du att planen såg gråa ut. Inga som helst symboler som american airlines hade.. Bara titta en gång och begrunda..

Citat:
Ett alternativ till "förvränga" är "missförstå". Viket är vad som skedde, Sorry.

Då upprepar vi frågorna, med en justering, till:

1. Finns det någonting utöver hans ord som kan bekräfta denna historia?

2. Tror du att 20 h räcker för att rigga två 400 meters torn med sprängämnen?

Gjorde det? Borde du inte bevisa detta innan du lägger fram det som fakta? Det enda som talar för detta är några enstaka vittnesuppgifter från folk inne i tornen. Och om du frågar mig vore det under rådande omständigheter jävligt svårt att i efterhand avgöra vilken explosion som kom först. Detta förutsatt att vittnena dessutom talar sanning och inte ändrar sin historia i efterhand som t ex den berömda william rodriguez.

För övrigt: OM nu 9/11 var ett insiderjobb och de oupptäckta placerat ut sprängämnen i tornen som kunde rasera dem på detta fullständigt unika sätt....borde de inte åtminstone vara kapabla nog att inte råka utlösa bomberna i källaren alldeles för tidigt?

Och som sagt: Samma sak skedde i Empire State Building. Rejälare torn, mindre plan, lägre fart. Varför i helvete skulle de behöva placera ut bomber i källaren när samma effekt skulle uppnås oavsett?

Här byter vi ämne hej vilt när vi hamnar i trångmål, ser jag. Kan du inte vara bussig och åtminstone bemöta det jag skriver innan du byter ämne?

Utan vidare är för övrigt helt enkelt inte sant. Vi pratar om en skyskrapa med speciell konstruktion som åsamkats rejäla skador av rasmassor och har rejäla bränder som får fortsätta helt obehindrat i många timmar.

Och? Att en sak händer med EN byggnad behöver inte betyda att det händer ALLA byggnader, inte sant? Om två personer befinner sig i samma bilolycka, men bara en dör....är det bevis för att bilolyckan är fejk menar du?

1. Och detta baserar du på vad?

2. Hade du förväntat dig att kunna se Rut 67 vinka till dig från flygplansfönstrena hållandes senaste upplagan av High Life, på en handtagen film från varierande avstånd på ett plan som rör sig i närmare 900 kmh?

3. Ögonvittnen på plats såg Amercian Airlines plan.

4. Folk som var bokade att flyga med planen sågs sist vid liv vid gaten innan de sågs gå ombord planen, som sågs lyfta. Planen var efter attacken borta, rester av planen fanns på plats (googla "wtc plane debris" och se bilderna själv), passagerarna ringde från planen och pratade om att planen blivit kapade. Hur mycket bevis behöver du egentligen för att acceptera att det faktiskt var de angivna planen? Och hur mycket bevis har det skrapats fram för motsatsen? Tycker du att du är konsekvent i dina beviskrav?

Kan du hänvisa till en enda drönare av den storleken, som kan flyga i den farten? En enda?

1. Och detta baserar du på vad?

2. Hur förklarar du då ögonvittnen, vrakdelar, mobilsamtal och försvunna passagerare och plan?

Ojdå, blev det känsligt nu? Byter jag ämne när jag pratar om den tredje byggnaden som kollapsa? Hur i helvete är det ett annat ämne?
Senast redigerad av Gosif 2014-09-26 kl. 10:13.
Citera
2014-09-26, 10:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Oh well. Du har fortfarande inte svarat på frågan om det tredje tornet som bara föll ihop?

Jo, jag redigerade inlägget när jag kom på att jag missat den biten. WTC 7 är inget konstigt alls.

Citat:
Började brinna konstigt nog..

Varför är det konstigt att det börjar brinna?

Citat:
Inget plan åkte in där.

Och? Lite konstigt för övrigt att ni använder det som argument när det enligt er inte räcker med flygplan för att rasera torn 1 och 2. Men truthers är inte kända för att vara konsekventa, så låt gå.

Citat:
Sen andra byggnader som träffades av flygplansdelar, dem byggnaderna föll inte ihop? Konstigt…

Som sagt: Om två personer befinner sig i samma bilolycka, men bara en dör och bara en bil börjar brinna....är det bevis för att bilolyckan är fejk menar du?
Citera
2014-09-26, 10:17
Avslutad
Citat:
Jo, jag redigerade inlägget när jag kom på att jag missat den biten. WTC 7 är inget konstigt alls.

Varför är det konstigt att det börjar brinna?

Och? Lite konstigt för övrigt att ni använder det som argument när det enligt er inte räcker med flygplan för att rasera torn 1 och 2. Men truthers är inte kända för att vara konsekventa, så låt gå.

Som sagt: Om två personer befinner sig i samma bilolycka, men bara en dör och bara en bil börjar brinna....är det bevis för att bilolyckan är fejk menar du?

Man såg små explosioner innan byggnaderna kollapsa runt om i byggnaden? Hur kommer det sig att antennen föll innan själva byggnaden rasade? Pratas också om att upp till 3000 ingenjörer runt om i världen ifrågasätter 9 11. Hur kommer det sig? De har säkerligen hög kompetens att ifrågasätta också för den delen.
Senast redigerad av Gosif 2014-09-26 kl. 10:19.
Citera
2014-09-26, 10:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ojdå, blev det känsligt nu?

Inte alls. Det var t o m förväntat.

Citat:
Byter jag ämne när jag pratar om den tredje byggnaden som kollapsa?

Ja.

Citat:
Hur i helvete är det ett annat ämne?

Du förstår alltså inte detta? Jo, du förstår: Du skrev ett inlägg om twin towers, som jag besvarade. Istället för att bemöta det jag skrev så började du pratade om wtc 7, som inte är en del av twin towers. Har det klarnat nu?

Jag pratar gärna om wtc 7, det är inte det. MEN, det vore trevligt om alla truthers inte körde spray-and-pray som debatt-taktik. Vore det inte bättre om vi faktiskt fokuserar på sakfrågorna? Jag menar, du skrev faktiskt specifika frågor om twin towers och fick specifika svar som du inte bemötte. Varför ens fråga om du inte är intresserad av svaren?
Citera
2014-09-26, 10:26
Avslutad
Citat:
Inte alls. Det var t o m förväntat.

Ja.

Du förstår alltså inte detta? Jo, du förstår: Du skrev ett inlägg om twin towers, som jag besvarade. Istället för att bemöta det jag skrev så började du pratade om wtc 7, som inte är en del av twin towers. Har det klarnat nu?

Jag pratar gärna om wtc 7, det är inte det. MEN, det vore trevligt om alla truthers inte körde spray-and-pray som debatt-taktik. Vore det inte bättre om vi faktiskt fokuserar på sakfrågorna? Jag menar, du skrev faktiskt specifika frågor om twin towers och fick specifika svar som du inte bemötte. Varför ens fråga om du inte är intresserad av svaren?

När två samtidigt attackerar mig med frågor utan att en i taget kan fråga saker så blir det lite lustigt med att citera här inne. Clownkatten kanske kan lugna sig tills vi är klara här istället. Jag svarade visst på dina följdfrågor men just att det var intressant med den tredje byggnaden då det skedde under samma period så ser jag det som samma ämne. Hur du sen tolkar det, det är upp till dig.
Citera
2014-09-26, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Nej clownkatten kan inte lugna sig, det här är ett diskussionsforum där alla som vill får vara med.

Citat:
...Sen andra byggnader som träffades av flygplansdelar, dem byggnaderna föll inte ihop? Konstigt…?

Då ska vi se...
WTC1 - rasade
WTC2 - rasade
WTC7 - rasade
St. Nicholas Greek Orthodox Church - rasade
WTC3 - totalförstört
WTC4 - skadades så illa att det fick rivas
WTC5 - skadades så illa att det fick rivas
WTC6 - skadades så illa att det fick rivas
Deutsche Bank Building - utdömd pga skador - fick rivas
Borough of Manhattan Community College's - utdömd pga skador - fick rivas.

Duger inte det?

Nu får du gärna svara på mina andra frågor och kommentarer...
Citera
2014-09-26, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OK, så du pratar om William Rodriguez - vaktmästaren som var i källaren (inte foajén) i norra tornet (inte båda tornen) och vittnade för NIST om hur flygbränslet i servicehissen exploderade EFTER flygplanens impact..
Det här är hans vittnesutsaga till NIST:

"The fire, the ball of fire, for example, I was in the basement when the first plane hit the building. And at that moment, I thought it was an electrical generator that blew up at that moment. A person comes running into the office saying 'explosion, explosion, explosion.' When I look at this guy; has all his skin pulled off of his body. Hanging from the top of his fingertips like it was a glove. And I said, what happened? He said the elevators. What happened was the ball of fire went down with such a force down the elevator shaft on the 58th (50A) – freight elevator, the biggest freight elevator that we have in the North Tower, it went out with such a force that it broke the cables. It went down, I think seven flights. The person survived because he was pulled from the B3 level. But this person, being in front of the doors waiting for the elevator, practically got his skin vaporized."

Rodriguez gick ju tyvärr (för han gjorde troligen en ganska rejäl insats att hjälpa brandmännen etc) och blev fullständig foliehatt efteråt och har både ändrat sina uttalanden och stämt president Bush och 155 andra höjdare, men givetvis har det inte blivit något av det (för övrigt innehöll hans stämning en beskrivning av hur explosionen i hissen luktade kerosen = flygbränsle....) https://sites.google.com/site/911stories/rodriguezvs.everyone

men visst - även om inte vår "Vaktis" kan ha märkt det så spred sig dessa explosioner även till lobbyn:
Numerous eyewitness accounts describe a large flash fire on the concourse floor lobby at the time of aircraft impact, that came from one or more of the elevator shafts that ran from the concourse floor of the tower past the floors where the aircraft impact took place. This observation suggests that sufficient burning liquid aviation fuel entered at least one of these elevator shafts to continue burning, while it fell roughly 1,175 feet. Even after falling this distance, sufficient unburned fuel was available to create the overpressure that opened the elevator shaft at the concourse level and forced additional unburned fuel into the lobby area, creating the extensive flash fire observed.”
NIST NCSTAR 1-5A, p 80

Fortfarande ingenting som tyder på att något skulle exploderat innan impact dock, men fullt logiska följder av flygbränslet..

Jag är dock mest nyfiken på dina uttalanden om att båda tornen var helt strömlösa i några timmar 10 dagar innan attacken? Har du några källor till det?

Källorna är ifrån videon där, en f.d cia-anställd. Du får gärna googla henne, ta kontakt med henne.

Vad säger du om att kvalificerade ingenjörer talar om att det är OMÖJLIGT för flygplansbränsle att få tvillingtornen att kollapsa? Finns massor med andra tillfällen med plan som har åkt in i byggnader där inte byggnaderna har kollapsat.
Citera
2014-09-26, 10:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Man såg små explosioner innan byggnaderna kollapsa runt om i byggnaden?

1. Källa, tack.

2. Om sprängämnen användes, hur överlevde de branden?

Citat:
Hur kommer det sig att antennen föll innan själva byggnaden rasade?

1. Det gjorde den inte. Det är en synvilla som framkommer på vissa klipp. Om du t ex tittar här vid 1:45 så ser du tydligt att den inte gjorde det:
https://www.youtube.com/watch?v=kMTFVeRbpC4

2. OM den gjorde det, hur i helvete skulle det kunna förklaras av sprängämnen? Det syns ju klart och tydligt var kollapsen sätter igång, och det är flera våningar ner. Varför skulle de smälla av laddningar OVANFÖR för?

Citat:
Pratas också om att upp till 3000 ingenjörer runt om i världen ifrågasätter 9 11.

1. Du hänvisar till Architects & Engineers for 9//11 Truth, antar jag. Vart vill du komma? Vad har de fört fram för argument som motbevisar NIST?

2. Om jag hänvisar till de mångdubbelt fler experter som INTE ifrågasätter 9/11, vinner jag då? Om nej, varför tar du upp Architects & Engineers for 9//11 Truth?

Citat:
Hur kommer det sig?

Att man har en examen är tyvärr inte skydd mot att vara dum i huvudet.

Citat:
De har säkerligen hög kompetens att ifrågasätta också för den delen.

Då tycker jag att de borde kunna peka på konkreta fel i NIST rapporten, som är ett resultat av årslånga rigorösa utredningar av verkliga experter. Mig veterligen har A&E inte presenterat ett jota som får mig att höja på ögonbrynen, bara luddiga hänvisningar till naturlagar. Vart har alla dessa akademiker gömt sina detaljerade beräkningar?
Citera
2014-09-26, 10:38
Avslutad
Citat:
1. Källa, tack.

2. Om sprängämnen användes, hur överlevde de branden?

1. Det gjorde den inte. Det är en synvilla som framkommer på vissa klipp. Om du t ex tittar här vid 1:45 så ser du tydligt att den inte gjorde det:
https://www.youtube.com/watch?v=kMTFVeRbpC4

2. OM den gjorde det, hur i helvete skulle det kunna förklaras av sprängämnen? Det syns ju klart och tydligt var kollapsen sätter igång, och det är flera våningar ner. Varför skulle de smälla av laddningar OVANFÖR för?

1. Du hänvisar till Architects & Engineers for 9//11 Truth, antar jag. Vart vill du komma? Vad har de fört fram för argument som motbevisar NIST?

2. Om jag hänvisar till de mångdubbelt fler experter som INTE ifrågasätter 9/11, vinner jag då? Om nej, varför tar du upp Architects & Engineers for 9//11 Truth?

Att man har en examen är tyvärr inte skydd mot att vara dum i huvudet.

Då tycker jag att de borde kunna peka på konkreta fel i NIST rapporten, som är ett resultat av årslånga rigorösa utredningar av verkliga experter. Mig veterligen har A&E inte presenterat ett jota som får mig att höja på ögonbrynen, bara luddiga hänvisningar till naturlagar. Vart har alla dessa akademiker gömt sina detaljerade beräkningar?

Källan är videon där man ser små explosioner under själva kollapsen av byggnaderna. Jag kan tyvärr inte se åt dig så det får du göra själv. Ojdå, personangrepp också. Det håller vi utanför här tack.
Citera
2014-09-26, 10:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Källorna är ifrån videon där, en f.d cia-anställd. Du får gärna googla henne, ta kontakt med henne.

OK, Susan Lindauer igen alltså - kvinnan som skriver i sin bok om att hon har 'psychic powers' och bland annat kan se in i framtiden och telepati. I rätten påstod hon att hon hade träffat Bin Laden vid ett tillfälle och att han då berättade om en gömd bomb! Vidare svarade hon på domarens uppmaning att låta advokaten föra hennes talan genom att proppa munnen full av papperservetter. Domaren, som även ansåg att USA inte hade något att åtala henne för, ansåg helt enkelt att hon var i för dåligt psykiskt skick för en rättegång, att hon led av storhetsvansinne och inte ens var kapabel att förstå juryns och advokaternas uppdrag.

”There is one more striking peculiarity that defines my life. I have a life-long interest in spiritualism and metaphysics. Since my earliest childhood, I have possessed psychic abilities, including telepathy and precognition, which I have always embraced.”

Utdrag från: Lindauer, Susan. ”EXTREME PREJUDICE: The Terrifying Story of the Patriot Act and the Cover Ups of 9/11 and Iraq.” iBooks.

Detta är alltså den enda källan för att båda tornen var strömlösa i flera timmar och en massa lastbilar for in och ut under tiden?

Citat:
Vad säger du om att kvalificerade ingenjörer talar om att det är OMÖJLIGT för flygplansbränsle att få tvillingtornen att kollapsa? Finns massor med andra tillfällen med plan som har åkt in i byggnader där inte byggnaderna har kollapsat.
Ingen har ju påstått att flygbränsle fick tornen att rasa så jag säger ingenting särskilt om det.
Citera
2014-09-26, 10:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Jag tar det som ett rungande NEJ på min fråga om det fanns det någonting utöver hennes ord som kunde bekräfta denna historia.

Citat:
Vad säger du om att kvalificerade ingenjörer talar om att det är OMÖJLIGT för flygplansbränsle att få tvillingtornen att kollapsa?

Vad säger du om att FLER kvalificerade ingenjörer talar om att det är MÖJLIGT för tornen att rasa?
(Att säga att det enbart berodde på flygbränslet är för övrigt en strawman, du glömmer bort de extensiva skadorna som åsamkades tornen, samt allt brännbart inne i byggnaden.)

Citat:
Finns massor med andra tillfällen med plan som har åkt in i byggnader där inte byggnaderna har kollapsat.

Har du lust att visa vilka du pratar om så kan vi jämföra likheter/olikheter mellan fallen?

Jag har t ex redan refererat till Empire State Building, men detta tycks du ständigt missa? Kan det vara för att det vid tillfället inte passade dina argument? Hur är det med konsekvensen?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2014-09-26 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in