Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-26, 19:23
  #373
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
5,5 gram protein per 100 gram och ett PPK-värde, protein per krona, marginellt högre än 1.

M.a.o. har produkten ingen av de fördelar riktigt kvarg har.
Nä, det är ju, utefter förslagen prissättning, en hyfsat ovärd produkt att köpa. Men jag tycker ändå att själva konceptet är kul, och kan tänka mig att köpa en och annan om jag är i farten någonstans.
Citera
2014-08-26, 19:30
  #374
Medlem
Readyfreddies avatar
Ni får ursäkta att jag inte orka läsa en hel kvargtråd, men jag har en fråga som någon kvargexpert kanske kan svara på.

Varför kliar det i halsen efter att jag äter det? Det känns som en sorts allergisk reaktion, men jag tål varenda en av andra mjölkprodukter utan att känna något alls. Är det något speciellt med just kvarg.
Gäller alla märken och olika varianter.
Citera
2014-08-30, 11:32
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ni får ursäkta att jag inte orka läsa en hel kvargtråd, men jag har en fråga som någon kvargexpert kanske kan svara på.

Varför kliar det i halsen efter att jag äter det? Det känns som en sorts allergisk reaktion, men jag tål varenda en av andra mjölkprodukter utan att känna något alls. Är det något speciellt med just kvarg.
Gäller alla märken och olika varianter.
Kan ju ha något med konsistensen att göra. Vad äter du för fettprocent?
Citera
2014-08-30, 15:03
  #376
Medlem
Aldrig fått att det kliar.
Citera
2014-09-21, 21:54
  #377
Medlem
Var finns det billigaste kvargen nu för tiden (500G, minst 0,3%)

Lidl eller Ica Basic ? grejen med Icas är ju attd en är billigare p stormarknader än på små ica butiker vilket är synd, men någon som vet ?
Citera
2014-09-23, 16:08
  #378
Medlem
Smaksatt kvarg?

Tjena provade på att käka smaksatt kvarg och det är verkligen djävulskt gott.

Jag provade lindahls smaksatta kvarg. Dock så såg jag att det innehåller mycket socker osv?

Så vilket brukar ni äta? det smaksatta eller naturella.
Citera
2014-09-23, 16:13
  #379
Medlem
acerblazerlols avatar
Naturell som man smaksätter själv med bär eller något annat nyttigt
Kan även tipsa om naturell kvarg blandat med nån sorts chilisås till kött osv
bara testa sig fram
Citera
2014-09-23, 16:15
  #380
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Skulle inte rekommendera det smaksatta ifall du exempelvis tränar.
Citera
2014-09-23, 16:18
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Naturell som man smaksätter själv med bär eller något annat nyttigt
Kan även tipsa om naturell kvarg blandat med nån sorts chilisås till kött osv
bara testa sig fram

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Skulle inte rekommendera det smaksatta ifall du exempelvis tränar.
haha jahop då får man väll kasta de här 4 burkarna....
Citera
2014-09-23, 16:29
  #382
Medlem
JapanKinas avatar
Vill minnas att Lindahls innehåller ofantliga mängder socker, de smaksatta alltså. Företaget rider på trenden om att kvarg är nyttigt, men inte helt otroligt så sockrar de skiten och förstör resultatet för många många människor som tror sig göra kroppen en tjänst men slarvar med att läsa på förpackningen.

Av ren princip handlar jag inte deras produkter av just ovanstående anledning.
Citera
2014-09-23, 16:29
  #383
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HephoX
haha jahop då får man väll kasta de här 4 burkarna....

Du kan ju käka dom ändå, inte så att de förstör träningen helt och hållet direkt..

Men köp naturell kvarg i framtiden, smaksätt med ex. någon Fun light-saft, så gör jepparna som käkar kvarg här på jobbet - verkar fungera bra.
Citera
2014-09-23, 16:35
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Du kan ju käka dom ändå, inte så att de förstör träningen helt och hållet direkt..

Men köp naturell kvarg i framtiden, smaksätt med ex. någon Fun light-saft, så gör jepparna som käkar kvarg här på jobbet - verkar fungera bra.

Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Vill minnas att Lindahls innehåller ofantliga mängder socker, de smaksatta alltså. Företaget rider på trenden om att kvarg är nyttigt, men inte helt otroligt så sockrar de skiten och förstör resultatet för många många människor som tror sig göra kroppen en tjänst men slarvar med att läsa på förpackningen.

Av ren princip handlar jag inte deras produkter av just ovanstående anledning.

Käkar nog en burk och tvingar resten i hushållet käka resten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback