Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
En dålig plan, som har liten eller ingen chans att lyckas. Folköl är inte bättre än sprit/starköl. Du kommer öka pressen på dina polare och flickvän, som är medberoende.
Ger du upp att leva nykter har du nog ingen bra framtid....
Se gärna den kommande serien i SVT, Djävulsdansen, som börjar i kväll kl. 9 SVT1.
Mina ord säger nog inte mycket, då jag "försökt" kontrollera alkoholen så många gånger, och misslyckats katastrofalt varenda gång, men nu har jag faktiskt lyckats "sluta" att dricka när jag känner att jag fått i mig lagom. Dricker inte utan flickvännen, vi kom gemensamt överens om att inte dricka utan varandra, och tro det eller ej, men det löftet till min flickvän är tyngre för mig än alkoholsuget. Tar antabus varje måndag, så blir max en dags drickande i veckan. Märker jag att det spårar ur så blir det antabus på heltid, nu (för hundrade gången, börjar bli tjatigt känner jag) så är jag motiverad att dricka lagom. Köper med mig typ ett sexpack folköl och dricker bara det. Vet att det låter som att det bara kommer gå åt skogen igen, men det motiverar mig att motbevisa det.
Kommit igång med styrketräningen igen också, vilket motiverar mig till att dra ned tillfällena då jag krökar ordentligt också.
Liten chans duger för mig. Har heltidsjobb på G nu också, så det mesta går bra, har alltså ingen anledning att dricka för att bedöva ångesten, den är hanterlig nu.
Att det går bra nu är väl en anledning att inte riskera allt egentligen, men jag tar den risken

Erkänner att djävulen inom mig finns kvar, och han törstar efter alkohol. Ska ta och kolla upp programmet !