2014-09-20, 19:57
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Men vad var det jag sa? "Det fungerade inte". Vad förvånad jag blir. Man förstod från första början att hon inte skulle palla med 2 hundar, sambo, kesolådor, boken och inte att förglömma en grusig hall också och sitt drama whore beteende på en och samma gång. Men för en gång skull har hon iaf gjort det som var bäst.

Två hundar OCH onaniterapi, plus eventuellt hårdknullande med falukorv efter att WT mannen blåser i luren. Det förstår väl alla är omöjligt.
Citera
2014-09-20, 19:58
Medlem
Gafflens avatar
jag kan inte hitta det där om Nilas, vart ser ni det?
Citera
2014-09-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
jag kan inte hitta det där om Nilas, vart ser ni det?
Det står i kommentarerna, typ näst nyaste statusen. Den om promenaden.
Citera
2014-09-20, 20:13
Medlem
habilgerbils avatar
På facebook alltså.
Citera
2014-09-20, 20:28
Medlem
sinfons avatar
Hon verkar ju ha kontakt med hans uppfödare så förhoppningsvis är han tillbaka där och väntar på ett bättre hem.

Kan föreställa mig att det var jobbigt att ha en valp som behöver konstant tillsyn och pockar på uppmärksamhet när hon är mitt uppe i nästa impuls. Komma där och behöva kissa när matte ska hårdknulla och köra till ica maxi! Leva ensam och ta hand om mina hundar, åååh det är so last season, nu ska jag ju susa runt i en inbillad kärleksbubbla och bli hemmafru *returnera valpen som en jävla tröja på hm*.

Det här är för övrigt en sådan där grej som hon inte ens har vett att skämmas för senare. Inte på riktigt, för då hade hon lärt sig något.
Citera
2014-09-20, 23:23
Medlem
Gafflens avatar
Konstigt hur hennes eviga kärlek för Niklas och hur det funkade så bra snack försvann och hon bara gjorde sig av med honom.
En teori kan vara att hon behövde pengar snabbt och då rök nilas.
Citera
2014-09-21, 00:17
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
En teori kan vara att hon behövde pengar snabbt och då rök nilas.

Tror snarare det är anledningen till "Ske din vilja"-inlägget som plötsligt dök upp från ingenstans. Hotas det lite på bloggen så sätter mamma och pappa snabbt över en slant att ha roligt för.
Citera
2014-09-21, 03:07
Medlem
violinsofviolences avatar
Det värmde (bokstavligen) i magen när jag läste att hon inte har kvar Nilas.

Vissa av er skriver att de nya personerna som introduceras via blogg/facebook inte borde blanda sig in i Bernys sörja & särskilt inte dra in sina barn i det hela, att de (+ närstående) borde veta bättre. De känner ju mest troligt inte (till) den Berny som "vi" känner, åtminstone inte just då de *snärjs* av henne. Det finns en anledning till att manipulativa personer benämns manipulativa. Hon är nog duktig på att pricka in puppets & låååva grejer.

Hur man sedan kan bli hänförd av henne är en annan fråga...
Citera
2014-09-21, 10:40
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Det värmde (bokstavligen) i magen när jag läste att hon inte har kvar Nilas.

Vissa av er skriver att de nya personerna som introduceras via blogg/facebook inte borde blanda sig in i Bernys sörja & särskilt inte dra in sina barn i det hela, att de (+ närstående) borde veta bättre. De känner ju mest troligt inte (till) den Berny som "vi" känner, åtminstone inte just då de *snärjs* av henne. Det finns en anledning till att manipulativa personer benämns manipulativa. Hon är nog duktig på att pricka in puppets & låååva grejer.

Hur man sedan kan bli hänförd av henne är en annan fråga...

Berny må vara något av en husgud eller en guilty pleasure för oss här men ute i verkligheten är hon långt ifrån household, precis som du säger känner de förmodligen inte till henne inledningsvis. Om någon man träffar mot förmodan känner igen namnet känner de henne som "hon som skrev den där boken för tio år sen", inte hennes bloggande, kriminalitet, missbruk, stolliga kärleksliv och tveksamma djurhållning.

Hon kan presentera sig som författare. Check. Det låter ju skitfint, oh la la att folk från så fina salonger vill förgylla min grådassiga tillvaro med sin upphöjda närvaro. Hon kan också titulera sig överlevare (hon har överlevt övergrepp, våld, hemlöshet, missbruk, sorg osv). Check. Vilken stark och inspirerande fighter till människa som gått igenom mer än jag ens kan föreställa mig och som kommit ut på andra sidan! Henne vill jag ha i mitt liv! For ever and ever and ever...
Citera
2014-09-21, 11:25
Medlem
habilgerbils avatar
Okej, såhär ligger det till. Jag mailade uppfödaren och frågade om Nilas är tillbaka hos henne, förklarade att vi är många som är oroliga. Hon svarade att hon också är orolig och att hon försökt få kontakt med Berny för svar om var han blivit av men att Berny inte svarar.

Så var är Nilas. Vad fan är det som pågår.
Citera
2014-09-21, 12:16
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Okej, såhär ligger det till. Jag mailade uppfödaren och frågade om Nilas är tillbaka hos henne, förklarade att vi är många som är oroliga. Hon svarade att hon också är orolig och att hon försökt få kontakt med Berny för svar om var han blivit av men att Berny inte svarar.

Med tanke på att B inte är den som inte umgås med stabila människor så känns det inte som att hon gett hunden till en bra
Person.

Jag känner just nu ett starkt hat mot berny för att hon faktiskt får ha hand om djur.
Citera
2014-09-21, 13:38
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil

Med tanke på att B inte är den som inte umgås med stabila människor så känns det inte som att hon gett hunden till en bra
Person.

Jag känner just nu ett starkt hat mot berny för att hon faktiskt får ha hand om djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in