Citat:
Ursprungligen postat av
violinsofviolence
Det värmde (bokstavligen) i magen när jag läste att hon inte har kvar Nilas.
Vissa av er skriver att de nya personerna som introduceras via blogg/facebook inte borde blanda sig in i Bernys sörja & särskilt inte dra in sina barn i det hela, att de (+ närstående) borde veta bättre. De känner ju mest troligt inte (till) den Berny som "vi" känner, åtminstone inte just då de *snärjs* av henne. Det finns en anledning till att manipulativa personer benämns manipulativa. Hon är nog duktig på att pricka in puppets & låååva grejer.
Hur man sedan kan bli hänförd av henne är en annan fråga...
Berny må vara något av en husgud eller en guilty pleasure för oss här men ute i verkligheten är hon långt ifrån household, precis som du säger känner de förmodligen inte till henne inledningsvis. Om någon man träffar mot förmodan känner igen namnet känner de henne som "hon som skrev den där boken för tio år sen", inte hennes bloggande, kriminalitet, missbruk, stolliga kärleksliv och tveksamma djurhållning.
Hon kan presentera sig som författare. Check. Det låter ju skitfint, oh la la att folk från så fina salonger vill förgylla min grådassiga tillvaro med sin upphöjda närvaro. Hon kan också titulera sig överlevare (hon har överlevt övergrepp, våld, hemlöshet, missbruk, sorg osv). Check. Vilken stark och inspirerande fighter till människa som gått igenom mer än jag ens kan föreställa mig och som kommit ut på andra sidan! Henne vill jag ha i mitt liv! For ever and ever and ever...