2014-09-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Inte mer än rätt i så fall eftersom Skellefteå snott sonen till Luleås förra klubbdirektör, om han nu är något att ha den där Marklund så vore väl udda jämnt om han kunde förstärka LHF framöver.
Men att Kentää är ett geni blir mer och mer klart, allvarligt så spelar ju Asplöven fin hockey inte bara krigar.
Man måste ju bara älska det Asplöven står för. Otroligt charmigt lag som mycket väl kan vara uppe i SHL inom en snar framtid, alltid kul med uppstickare. Dessutom lyckas Per Kenttä alldeles utmärkt till skillnad från viss Challe att kombinera sportchefsyrket med tränarrollen. Jag hoppas att Asplöven går upp tids nog och det är ingen omöjlighet att det blir redan den här säsongen.
Citera
2014-09-19, 20:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Man måste ju bara älska det Asplöven står för. Otroligt charmigt lag som mycket väl kan vara uppe i SHL inom en snar framtid, alltid kul med uppstickare. Dessutom lyckas Per Kenttä alldeles utmärkt till skillnad från viss Challe att kombinera sportchefsyrket med tränarrollen. Jag hoppas att Asplöven går upp tids nog och det är ingen omöjlighet att det blir redan den här säsongen.

Nog för att jag håller på Asplöven, men så optimistisk är inte realistiskt att vara. Helt ärligt tror jag aldrig att Asplöven kommer att gå upp i SHL.
Citera
2014-09-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nog för att jag håller på Asplöven, men så optimistisk är inte realistiskt att vara. Helt ärligt tror jag aldrig att Asplöven kommer att gå upp i SHL.
Så pass? Det var som fan! Vad grundar du det på? Asplöven har ju rustat länge för SHL så jag tycker dom har goda möjligheter att gå upp. Det är en mycket seriös förening so m det bara inte går att tycka illa om.
Citera
2014-09-19, 20:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så pass? Det var som fan! Vad grundar du det på? Asplöven har ju rustat länge för SHL så jag tycker dom har goda möjligheter att gå upp. Det är en mycket seriös förening so m det bara inte går att tycka illa om.

Var har du fått det ifrån att de "rustat länge" för SHL? Asplöven har arbetat med små medel, försökt bygga kultur och bli ett stabilt HA-lag. Nu verkar dock årets lag ha lite mer att ge. Det syntes redan tidigt under försäsongen, men det är långt kvar av serien.
Citera
2014-09-19, 20:18
Medlem
Citat:
Var har du fått det ifrån att de "rustat länge" för SHL? Asplöven har arbetat med små medel, försökt bygga kultur och bli ett stabilt HA-lag. Nu verkar dock årets lag ha lite mer att ge. Det syntes redan tidigt under försäsongen, men det är långt kvar av serien.
Ja jag kanske överdrev lite men vad jag menar är att dom på kort tid strukturerat upp och byggt ett slagkraftigt lag både på pappret och på isen och man har dom senaste säsongerna varit riktigt nära att ta sig till Kvalserien och varit en obehaglig överraskning för många lag. Man lurar i vassen helt enkelt. Nu säger jag inte att dom kommer bli ett nytt Växjö, men det vore fel att inte ta dom på allvar.
Citera
2014-09-19, 20:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja jag kanske överdrev lite men vad jag menar är att dom på kort tid strukturerat upp och byggt ett slagkraftigt lag både på pappret och på isen och man har dom senaste säsongerna varit riktigt nära att ta sig till Kvalserien och varit en obehaglig överraskning för många lag. Man lurar i vassen helt enkelt. Nu säger jag inte att dom kommer bli ett nytt Växjö, men det vore fel att inte ta dom på allvar.

Jag tror att marknaden på sponsorsidan är för svag.
Citera
2014-09-19, 20:39
Medlem
Citat:
Jag tror att marknaden på sponsorsidan är för svag.
Det har jag för dålig koll på för att ge mig in i en diskussion i men likväl är Asplöven ett skönt gäng, otroligt stort hjärta och deras ambition ska man inte blunda för. Det som är speciellt i deras fall är även om dom har en del utländska spelare i klubben så består majoriteten av av spelartruppen av spelare från orten eller från mindre orter i närheten av Haparanda, det gillar jag. Så nog vill jag ha upp Asplöven i SHL en vacker dag
Citera
2014-09-19, 20:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det har jag för dålig koll på för att ge mig in i en diskussion i men likväl är Asplöven ett skönt gäng, otroligt stort hjärta och deras ambition ska man inte blunda för. Det som är speciellt i deras fall är även om dom har en del utländska spelare i klubben så består majoriteten av av spelartruppen av spelare från orten eller från mindre orter i närheten av Haparanda, det gillar jag. Så nog vill jag ha upp Asplöven i SHL en vacker dag

Nja, det är 7 spelare från Norrbotten så de är i minoritet.
Citera
2014-09-19, 20:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Minoritet? Är det Norrbotten mot världen eller?
Citera
2014-09-19, 20:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Minoritet? Är det Norrbotten mot världen eller?

Naturligtvis som direkt svar på det inlägg jag citerade.

Citat:
...så består majoriteten av av spelartruppen av spelare från orten eller från mindre orter i närheten av Haparanda.

Det är alltså inte jag som försöker få till något konfrontationsresonemang.
Citera
2014-09-19, 21:06
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Kan man inte bara strunta i såna petitesser? Det viktiga är att Happis har ett lag som kan skicka hem långväga skrytbyggen som Malmö IF med noll poäng i bagaget
Citera
2014-09-19, 21:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Det är alltså inte jag som försöker få till något konfrontationsresonemang.
Det förstod jag faktiskt. Men om det är 7 spelare från Norrbotten så är dom troligen i majoritet inte tvärtom. Jämfört med andra län alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in