2014-09-15, 21:50
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Den tillsammans med slutet där Phil säger "leotardo thats my fucking legacy" är mina favoritslut av de avsnitt som finns.

Ja just ja! Den scenen toppar nog min lista. Alltså kramen mellan chris och t precis innan slutet.... Världsklass
Citera
2014-09-16, 01:34
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Ralphie också, vilka jävla psykfall som finns med i serien. Älskar det!

Ralphie, Ralphie, man visste aldrig vad som skulle hända när han var med.
Så sjukt oberäknelig och impulsiv. Helt klart en favorit.

En minnesvärd scen är när han tar med Jackie Jr för att göra en "Collection" och det hela slutar med att han slår killen fördärvad för att han pratar emot lite.
Citera
2014-09-16, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Är nu på avsnitten där Ralphie har sin tid. Såg precis scenen då Janice pimpar honom och Ro ringer och stör.

"... no, chicken's great!"
Citera
2014-09-16, 11:04
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Är nu på avsnitten där Ralphie har sin tid. Såg precis scenen då Janice pimpar honom och Ro ringer och stör.

"... no, chicken's great!"

En sjuk jävel i sängen också
Vill minnas att jag läst att när Joe Pantoliano skrev på som rollen för Ralphie var det redan klart att han endast skulle vara med i två säsonger och sedan dö.
Citera
2014-09-16, 11:26
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Fan James Gandolfini... Verkade så otroligt snäll och sympatisk som människa. Bara det att en sån person kan spela en karaktär som Tony Soprano visar hur bra skådespelare han var... RIP. En av mina stora idoler..

Håller på o kollar om Sopranos, nyss börjat, så jävla bra. Glömmer nästan bort de andra serierna jag följer nu. Vill bara plöja igenom allt direkt. Lovade att kolla 1-2 avsnitt sådär innan läggdags i hopp om att inte bli allt för insöad så att jag slipper lägga mitt sociala liv på paus. Snart klar med s01... Så det gick ju bra. Hahah.. Så bra är serien. Börjar se all från ett nytt perspektiv också, mycket känns nytt så det är mycket man missar första rundan man kollar på serien. Världsklass.

Väntar bara tills Richie kommer in, han var så jävla skön. Ralphie också, vilka jävla psykfall som finns med i serien. Älskar det!

Hans karaktär i filmen True Romance är inte inte heller alltför trevlig
Citera
2014-09-16, 12:20
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hans karaktär i filmen True Romance är inte inte heller alltför trevlig
"No more mr fucking nice guy"
Såg filmen på valdagen
Citera
2014-09-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
"No more mr fucking nice guy"
Såg filmen på valdagen
Måste ta mig en titt på den filmen!
Citera
2014-09-16, 15:25
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Måste ta mig en titt på den filmen!
Enjoy !
Citera
2014-09-16, 16:37
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
En sjuk jävel i sängen också
Vill minnas att jag läst att när Joe Pantoliano skrev på som rollen för Ralphie var det redan klart att han endast skulle vara med i två säsonger och sedan dö.

Yes, innan/när han skrev på så var det sagt att hans karaktär endast skulle vara med två säsonger. Gillar även att Jamie-Lynn Sigler trodde att serien skulle handla om något helt annat än om maffian/organiserad brottslighet.
Senast redigerad av Guesswhoiam 2014-09-16 kl. 16:39.
Citera
2014-09-16, 17:05
Medlem
ragingcows avatar
Citat:

En minnesvärd scen är när han tar med Jackie Jr för att göra en "Collection" och det hela slutar med att han slår killen fördärvad för att han pratar emot lite.
Gillar deras konversation vid deras lunch som de har innan.

https://www.youtube.com/watch?v=5rXS21hZpf4

"Dont be so fucking filthy about it"
Citera
2014-09-17, 02:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Yes, innan/när han skrev på så var det sagt att hans karaktär endast skulle vara med två säsonger. Gillar även att Jamie-Lynn Sigler trodde att serien skulle handla om något helt annat än om maffian/organiserad brottslighet.
Vad trodde hon?

När vi ändå är inne på ämnet poängterar jag att hon bara blir mer och mer sexig för varje säsong som går, verkar inte som hon fått ett genombrott i filmvärlden (ännu) men hennes talang kanske är begränsad..

Och nu när vi också är inne på begränsad talang är Robert Iler (AJ) hyfsat dålig i de senare säsongerna, som liten barnskådespelare tycker jag han ändå är rätt okej men utvecklingskurvan gick inte sådär spikrakt uppåt.

Förövrigt är det alltid lika kul att se Sopranos skådisarna dyka upp i en film, självklart kopplar man ihop dom flesta med karaktären dom spelar i Sopranos.. Enda undantagen lär va Steve Buscemi & Joe Pantoliano.
Citera
2014-09-17, 02:44
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad trodde hon?

När vi ändå är inne på ämnet poängterar jag att hon bara blir mer och mer sexig för varje säsong som går, verkar inte som hon fått ett genombrott i filmvärlden (ännu) men hennes talang kanske är begränsad..

Och nu när vi också är inne på begränsad talang är Robert Iler (AJ) hyfsat dålig i de senare säsongerna, som liten barnskådespelare tycker jag han ändå är rätt okej men utvecklingskurvan gick inte sådär spikrakt uppåt.

Förövrigt är det alltid lika kul att se Sopranos skådisarna dyka upp i en film, självklart kopplar man ihop dom flesta med karaktären dom spelar i Sopranos.. Enda undantagen lär va Steve Buscemi & Joe Pantoliano.

Rober Iler begick något slags rån under tiden som han spelade A.J i Sopranos. Han blev också korad till årets tv-brat under The Sopranos om jag inte missminner mig. De som spelar diverse kriminella i The Sopranos återfinns i flertalet Maffia-filmer och som mindre inslag i andra filmer där maffian spelar någon mindre roll.

Hon antog nog att det handlade om sopraner & musik, vet dock inte exakt.

Nja, jag var inget fan av A.J och Meadow i serien. Däremot så var Steven van Zandt riktigt duktig för att vara en icke-skådespelare, hans miner var vid vissa tilfällen riktigt roliga och när han var irriterad så såg dem väldigt speciella ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in