2014-09-09, 22:50
Medlem
Parniels avatar
Dags att kolla om detta mästerverk till serie! Såg Sopranos första gången förra sommaren och nu börjar jag få min abs! Dags att kolla om den, blir ett avsnitt just nu innan läggdags!
Citera
2014-09-10, 08:23
Medlem
Dimaks avatar
Do that

bara jag som kommer ihåg när de ska välja ny tomte då pussy hade sin "olycka" ?

och alla tittade på bobby och han sa att inte kunde det och Paulie undrade varför och bobby sa att han är blyg och han är med i mafian
Citera
2014-09-10, 08:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Do that

bara jag som kommer ihåg när de ska välja ny tomte då pussy hade sin "olycka" ?

och alla tittade på bobby och han sa att inte kunde det och Paulie undrade varför och bobby sa att han är blyg och han är med i mafian

Helt jävla underbar scen!
För övrigt måste serien hålla världsrekord i antal episka scener.
Citera
2014-09-10, 08:39
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja man kan rabbla upp bra scener , jag lovar vartenda avsnitt har runt 3,4 bra scener ! om inte mer!
Citera
2014-09-10, 08:47
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Varje gång jag hör låten don't stop believing av the Journey så tänker jag på slutscenen i Sopranos. Lätt den bästa serien jag tittat på. Har plöjt igenom alla säsonger 4 gånger tror jag på några år. Önskar att det fanns en fortsättning.
Citera
2014-09-10, 09:04
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Varje gång jag hör låten don't stop believing av the Journey så tänker jag på slutscenen i Sopranos. Lätt den bästa serien jag tittat på. Har plöjt igenom alla säsonger 4 gånger tror jag på några år. Önskar att det fanns en fortsättning.
samma här och när låten tar slut så känner jag en tomhet , Lite som att man behöver skita men inte, ÅNGER över en jävla serie
Citera
2014-09-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
The Boss of this family told you you're gonna be Santa Claus. You're Santa Claus! So shut the fuck up about it. Håller med om allt.

Kom att tänka på beefen som Ralphie har med Gigi, tycker speciellt en scen är riktigt bra. När de äter middag och Sack säger till Tony "So, what's this I hear, you got old man Bacala makin' a comeback?"... efter en stund kommer Ralphie med sin input:
- It does seem a little extreme, but, hey, my man, gigootz, he knows what he's doing, huh?
- Glad I have your fuckin' approval.
- Whatever you say, cappy.
[samtalet fortsätter och Ralphie avbryter Tony genom att fnissa]
- What?
- Nothin'... It's just, you know, sending an old man, what's he gonna do? Gum the guy to death?
Citera
2014-09-11, 00:09
Medlem
Till de som har missat och är intresserade:
James Gandolfini: Tribute to a Friend

"In this special presentation, more than two dozen friends and colleagues remember the three-time Emmy winner, who died June 19, 2013, at age 51. Along with first-person reflections, the special features clips of Gandolfini's work, as well as behind-the-scenes footage."

De berättar om han som skådespelare och som person, hur han berättade att han såg sig själv samt sig själv som skådespelare, man tas med bakom seriens kulisser, man får se lite från hans andra projekt och man får även svar på en del tidigare obesvarade frågor som ni säkert kommer att märka - allt det och mer, uttryckt med kraftfulla känslor. Helt klart värd att se.

Förhoppningsvis är han lycklig där han befinner sig nu.
Senast redigerad av cay 2014-09-11 kl. 00:51.
Citera
2014-09-12, 15:25
Medlem
Parniels avatar
Fan James Gandolfini... Verkade så otroligt snäll och sympatisk som människa. Bara det att en sån person kan spela en karaktär som Tony Soprano visar hur bra skådespelare han var... RIP. En av mina stora idoler..

Håller på o kollar om Sopranos, nyss börjat, så jävla bra. Glömmer nästan bort de andra serierna jag följer nu. Vill bara plöja igenom allt direkt. Lovade att kolla 1-2 avsnitt sådär innan läggdags i hopp om att inte bli allt för insöad så att jag slipper lägga mitt sociala liv på paus. Snart klar med s01... Så det gick ju bra. Hahah.. Så bra är serien. Börjar se all från ett nytt perspektiv också, mycket känns nytt så det är mycket man missar första rundan man kollar på serien. Världsklass.

Väntar bara tills Richie kommer in, han var så jävla skön. Ralphie också, vilka jävla psykfall som finns med i serien. Älskar det!
Senast redigerad av Parniel 2014-09-12 kl. 15:36.
Citera
2014-09-12, 15:58
Medlem
Guesswhoiams avatar
Denna serie är top-notch! Sett den flera gånger om, går inte att tycka illa om den. Inga larviga och tråkiga scener och "comic-relief" karaktärer. Ofta avsaknaden av sympati/empati et cetera är också något jag älskar.

Så sjukt skönt att när person X är på väg att dö och skall precis bli skjuten så kommer det inte in en till person som räddar denne.

"Is nothing sacred? I mean this is my wife we are talking about over here! If this was years ago would I even have had to ask?! I mean what happened with this thing? For god sakes, we bend more rules than the catholic church!"

Är nog en av de mer humoristiska scenerna jag kan komma på nu.
Citera
2014-09-15, 20:32
Medlem
Parniels avatar
Kollar som sagt om serien och nyss sett klart när Uncle Jun blir bossen under den där maffia ceremonin, så får man se att FBI infiltratörer är på plats och fotar.

Så spelas den där jävligt grymma Xzibit låten i slutet.

Mäktig scen. Fucking love this show...
Citera
2014-09-15, 21:19
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Kollar som sagt om serien och nyss sett klart när Uncle Jun blir bossen under den där maffia ceremonin, så får man se att FBI infiltratörer är på plats och fotar.

Så spelas den där jävligt grymma Xzibit låten i slutet.

Mäktig scen. Fucking love this show...
Den tillsammans med slutet där Phil säger "leotardo thats my fucking legacy" är mina favoritslut av de avsnitt som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in