2014-09-16, 14:17
Medlem
NecroBytes avatar
LD vs Knox? Vilket tycker ni är det bättre valet?
Citera
2014-09-16, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NecroByte

Föredrar LD då jag är en tunnis och blir illamående snabbt av Knox då nikotinhalten är högre. Tycker LD är saftigare med mot Knox white & black som båda känns rätt torra i början. LD är 7 kr billigare där jag handlar och det blir ju snabbt en extra dosa. Fördelarna med Knox är väl att de inte bränner lika mycket under läppen och jag tror de innehåller mindre gifter om jag minns rätt från nån undersökning.
Snusar bara portion.
Citera
2014-09-16, 23:14
Medlem
Citat:
Om du snusar lös är knox de bästa valet. Om du snusar portion är knox de SÄMSTA valet.
Om vi bara ska välja mellan dessa två produkter.
Citera
2014-09-16, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Föredrar LD då jag är en tunnis och blir illamående snabbt av Knox då nikotinhalten är högre. Tycker LD är saftigare med mot Knox white & black som båda känns rätt torra i början. LD är 7 kr billigare där jag handlar och det blir ju snabbt en extra dosa. Fördelarna med Knox är väl att de inte bränner lika mycket under läppen och jag tror de innehåller mindre gifter om jag minns rätt från nån undersökning.
Snusar bara portion.
Vanlig Knox och LD har väl samma standard nikotinhalt eller tänker du på Knox Stark?
Citera
2014-09-16, 23:46
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strax65
Om du snusar lös är knox de bästa valet. Om du snusar portion är knox de SÄMSTA valet.

Fuck, köpte en stock knox istället får bli LD nästa gång! Eller om ni har nån annan o rekommendera?
Senast redigerad av NecroByte 2014-09-16 kl. 23:56.
Citera
2014-09-17, 00:02
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strax65

Håller inte med dig föredrar LD om det är lös den är godare och lättare att baka
när det gäller portion så är väl Knox likvärdig kanske något bättre mer i Knox dosan i alla fall
Citera
2014-09-17, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernsnauset
Vanlig Knox och LD har väl samma standard nikotinhalt eller tänker du på Knox Stark?

Nej, har för mig att jag läste en undersökning nånstans som sa att LD var svagast, då hade de mätt nikotinhalten istället för nåt 2/4-betyg, men jag kan komma ihåg fel.
Citera
2014-09-17, 16:48
Medlem
NecroBytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Nej, har för mig att jag läste en undersökning nånstans som sa att LD var svagast, då hade de mätt nikotinhalten istället för nåt 2/4-betyg, men jag kan komma ihåg fel.

Åh skulle du inte kunna hitta den undersökningen? Skulle varit intressant o kolla!
Citera
2014-09-17, 17:37
Bannlyst
Citat:
Åh skulle du inte kunna hitta den undersökningen? Skulle varit intressant o kolla!
Kan vara så att budget snus varierar mer från sort till sort i nikotinhalt.
Citera
2014-09-19, 00:01
Medlem
Jag har pendlat mellan knox, rape, general, granit,LD och jag måste säga att rapé var nog den snus sorten man fastnade för men priset är alltför högt därför har jag över till gått knox, prisvärt snus som håller standaren, rinner lagom helt ok smak.
Citera
2014-09-19, 05:05
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvers
Beställde en provdosa special från swedsnus.nu för en månad sedan för att se om det var värt något och fick då på köpet med en extra dosa som hette black ingvar. Till min förvåning så smakade båda två riktigt bra. Special smakade precis som General Portion vilket jag definitivt inte hade kunnat tro när jag gjorde beställningen, enda skillnaden som jag märkte var att speciall hade mer nikotinhalt (1.9)

Black ingvar tyckte både morsan och jag var riktigt god för vara lakrits smak.

Blev i alla fall uppringd av dem igår och fick en 50kr rabatt kod och enligt handläggaren som ringde mig så gäller denna kod mer än en gång så jag känner mig generöst nog att dela med mig av den. Vet dock ej hur länge den går att använda innan den slutar fungera så det är först till kvarn helt enkelt.

Rabattkod: T500

Enjoy

Hur länge tog det innan doserna kom hem? Har beställt några provdosor. Tyvärr så funkar koden bara över 599kr.
Citera
2014-09-19, 21:46
Medlem
Produkt: General - Classic Portion
Finns som: Portion
Smakar: Återanvänd generisk té-påse, mao; inte så mycket
Betyg: < 1
Pris: N/A
Kommentar: Har snusat General lite till och från. Tyckte om den för dennes kryddstarka och peppriga smak, vilket har varit guld värt när det är kallt ute då det känns som att man piggnar till i kroppen av dess starka smak kombinerat med nikotinet. Men köpte mig en dosa för någon vecka sedan och upptäckte till min förvåning att den inte längre håller samma kvalité som den förr gjorde. Hade jag betygsatt General när den var så som jag kände till den så skulle den få en stabil 4:a, men nu blir det knappt en 1:a.

Fråga: Vet någon ifall tillverkaren har ändrat något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in