2014-01-24, 23:45
Medlem
General White Rustic Blend

Beskrivning:
Som namnet föreslår ska smaken alltså vara en kryddig blandning med inslag av bland annat timjan, skog och läder. Min personliga åsikt är en god, rund kryddig variation på den klassiska White portionen. Alltså riktig härlig för de som inte är så förtjust i den grova tobakssmaken.

Fördelar:
God smak.
Rinner lagom efter ett tag.
En av de godare White portionerna från General.
Ligger runt 40 kr på snusbolaget vilket är ett bra pris för en exklusiv smak.

Nackdelar:
Börjar inte rinna förens 10 minuter som med de flesta vita portionerna.
0.8 mg nikotin (väldigt svagt för de som har snusat länge).

Har snusat de flesta portionssnusen från General och är inte besviken. Jag ger denna variation 4/5 pga av beskrivning ovan.
Citera
2014-01-25, 00:39
Medlem
KnullMeisters avatar
General Smoky Oak

Beskrivning:
Snygg dosa med klass. Men jag måste erkänna att när jag öppnade dosan så var det ända jag kunde tänka på att snuset luktar hästskit! Allvarligt talat, vad i helvette? Men när det kom till at smälla upp en prilla så måste jag erkänna att det var jävligt gott. Klassisk tobaksmak med en svag smak av torrt gräs (på ett positivt sett). Bra trevlig smak. Får en att tänka på sommardagarna ute på vischan.

Fördelar:
God smak.
Bra rinn.
General besviker aldrig och inte nu heller.
Standard pris. Betalde 50kr för min puck.

Nackdelar:
Då jag snusar Onyx som mitt standard snus, ibland en dosa General stark white så är detta lite svagt för mig. Bör säljar i stark portion.

Får fan 4/5 ändå. Glatt överaskad utav detta snus
Citera
2014-01-25, 01:18
Medlem
Lundgren Förbakad

Beskrivning:
Helt okej dosa, men inget utöver det vanliga (notera att detta inte är Special Edition). När jag öppnar dosan ser jag förbakade prillor som till färgen liknar avföring från något mindre däggdjur, men de ser trots allt ut att ha väldigt bra passform. Prillan i sig påminner mycket om lakrits, både till smak och konsistens, och är formbar. Snussmaken finns där men är inte jättetydlig och det beror på hårdheten. Snusprillorna är alltså ovanligt hårda och glider runt i munnen, särskilt om man inte formar dem. Snuset ser annars ganska cleant ut, men är ingenting jag rekommenderar för en som snusar Ettan bak. Detta är nog mer för portionssnusare. För bästa effekt rekommenderar jag 2 prillor formade till en rund, fin boll!

Fördelar:
Intressant format
Mindre kladdigt, dock klibbigt

Nackdelar:
Svag snussmak (snusar normal Ettan lös varvat med General/Granit portion)
Hård, vilket hämmar snuskänslan
Glider runt i munnen
Dåligt rinn
Påminner om lakrits

Betyg 2/5.
Citera
2014-01-25, 08:01
Medlem
Yiddishs avatar
Spännande recensioner, skall testa de nya generalsnusen och Lundgrens förbakade.

Lundgrens vit portion.

Beskrivning:

Stora fluffiga påsar som är perforerade med massa små hål. Detta för att få en snabb smakupplevelse kan jag tänka mig.
Själva dosan är robust och stabil med bra lock.
Doft: luktar tobak. Tycker mig känna dofter av örter , inte helt olikt kronan vit i doften.

Smak: svårt att säga men påminner om en blandning av general white och kronan vit. Rinner lagom mycket och ligger väldigt mjukt och bra under läppen.

Köpte 5dosor för 185kr på snus2.

Snusar annars general lös.
Senast redigerad av Yiddish 2014-01-25 kl. 08:04.
Citera
2014-01-27, 12:20
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMeister
General Smoky Oak

Beskrivning:
Snygg dosa med klass. Men jag måste erkänna att när jag öppnade dosan så var det ända jag kunde tänka på att snuset luktar hästskit! Allvarligt talat, vad i helvette? Men när det kom till at smälla upp en prilla så måste jag erkänna att det var jävligt gott. Klassisk tobaksmak med en svag smak av torrt gräs (på ett positivt sett). Bra trevlig smak. Får en att tänka på sommardagarna ute på vischan.

Fördelar:
God smak.
Bra rinn.
General besviker aldrig och inte nu heller.
Standard pris. Betalde 50kr för min puck.

Nackdelar:
Då jag snusar Onyx som mitt standard snus, ibland en dosa General stark white så är detta lite svagt för mig. Bör säljar i stark portion.

Får fan 4/5 ändå. Glatt överaskad utav detta snus

Köpte precis en dosa och det är mitt spontana intryck med, men jag har till skillnad från dig inte lyckats skaka känslan. Snuset smakar ju för fan ladugård.
Citera
2014-01-27, 18:01
Medlem
saggesalivs avatar
Fock denna dosa av en kompis - Kaliber White Portion.

Ènkel dosa, som inte gör något större intryck bara av utseendet. Känns väldigt playy och tråkigt
Utseende: 2/10

Doft: Det är ju White portion, så jag måste ha översikt med det - något liten tobaksstickande doft med inslag av lite gran, inte mycket doft.
Doft: 4/10

Smak: Nu, den smakar mer än vad man kan tro, om man har rätt fuktighet i munnen, en torr är aldrig en bra kombo. Efter ett tag inne så kommer en liten kortvarig smakbomb av rivigt trä och nikotin - mycket tobakssmak.
Smak: 6/10

Helhet: 4/10 - den fungerar, ingen höjdare, men fungerar. Tacka vet jag att den är slut nu och det ligger en GR white portion brevid mig - en white som har lite mer fräs i sig om man säger så.
Citera
2014-01-27, 18:13
Medlem
Yiddishs avatar
Efter en halv dosa rustic blend från general måste jag säga att det var en besvikelse. Smakar ju ingenting.
Citera
2014-01-28, 15:16
Medlem
Akkadians avatar
Produkt: Lundgrens förbakad
Finns som: Förbakad lössnus
Smakar: En blandning mellan General och Granit.
Betyg: 3/5. Detta betyg får den pga att prillan blir väldigt hal och är ostabil när man har den inne.
Pris: Köpte Special Edition-versionen för 100 kronor (Ångrar detta, kunde vänta några veckor tills när den vanliga kom).

Produkt: Lundgrens Vit Portion
Finns som: Vit perforerad portionspåse.
Smakar: Ungefär som ovan med en liten hint av Göteborg's Rapé (vilken jag gillar)
Betyg: 4/5. Helt klart ett snus som jag ska köpa igen, gillar tanken med den nya påsen.
Pris: 44:-(?). Kostar 50 på Pressbyrån iaf.

Produkt: Kapten Portion
Finns som: Vit, lös, vanlig, lakrits, mini
Smakar: Lite som General men där är också en slibbig hint av att den smakar som en prilla som redan är använd.
Betyg: 3/5. Vit portionsversionen är mycket mycket godare.
Pris: 16 spänn
Citera
2014-01-28, 19:18
Medlem
Någon som kan rekommendera ett sött eller fruktigt snus som finns att köpa på pressbyrån?
Citera
2014-01-28, 19:37
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akkadian
Produkt: Lundgrens förbakad
Finns som: Förbakad lössnus
Smakar: En blandning mellan General och Granit.
Betyg: 3/5. Detta betyg får den pga att prillan blir väldigt hal och är ostabil när man har den inne.
Pris: Köpte Special Edition-versionen för 100 kronor (Ångrar detta, kunde vänta några veckor tills när den vanliga kom).

En kommentar på det fetmarkerade, den glider inte runt så mycket om man formar den som en boll istället för den avlånga formen den kommer i.
Citera
2014-01-29, 10:37
Medlem
HasseMedGroggens avatar
General Smoky Oak
Pris. 43 på Zigges i Lund
Smak: En god snus smak med tydliga inslag av rök. SVINGOTT!!
Övrigt: Hade skyhöga förväntingar och blev därför lite besviken men efter en noga överläggning med mig själv så kom jag fram till att det ändå var ett snus som lätt platsar på top 3 listan
Betyg: 5/5
Citera
2014-02-05, 00:14
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yiddish
Efter en halv dosa rustic blend från general måste jag säga att det var en besvikelse. Smakar ju ingenting.

Samma här. Känner ingen som helst skillnad från vanlig white portion. Är besviken då det beskrevs så målande av Swedish Match. Nej, trist detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in