2014-09-14, 14:08
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Hur fungerar kombinationen tramadol och metadon? Om jag äter 400mg tramadol imorn på dagen, är det då lugnt att äta 20-30mg metta på lördag? Risk för abstinensbesvär eller andra otrevliga effekter?

Kommer dessutom ha benso kvar i kroppen (4.5 mg ikto och 4mg xanor sen i tisdags)vid intag av mettat, men om jag kör 20mg och skippar all benso borde det vara lugnt? Är väl möjlgtvis klonazepamen som kan spöka.

Är helt novis på detta område och undviker helst att dö! Tacksam för snabba och välinformerade svar!

Edit: missade vital inormation

Tramadol o metadon funkar fin fint ihop, metadon blockerar inte tramadol så.
Citera
2014-09-14, 19:14
Medlem
1. Jag mår riktigt bra. Dock småsvettas jag och det kliar över kroppen. Är detta vanligt på metadonrus?

2. Kan man blanda efedrin och metadon?
Citera
2014-09-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
1. Jag mår riktigt bra. Dock småsvettas jag och det kliar över kroppen. Är detta vanligt på metadonrus?
Ja vanligt, alla opiater gör att det kliar mer eller mindre, också dosrelaterat.
Citera
2014-09-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja vanligt, alla opiater gör att det kliar mer eller mindre, också dosrelaterat.

Ok! Det känns oerhört skönt att klia sig, men det är inget att oroa sig för dvs?

Mvh
Citera
2014-09-14, 20:48
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Finns folk som dött av doser så låga som 50-60mg så nog är 200 dödligt alltid...

Detta måste ju vara räknat på hur hög tolerans man har osv. För vissa gånger har jag varit uppe upp mot 250mg (både oralt och rektalt) och jag sitter fortfarande här. Och jag är ingen stor person.

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Har pinsamt nog intagit det iv..

Fungerade bra, men måste vara bland de onyttigaste jag gjort i branschen..

Skjöt de också för inte alls länge sen. Kändes rätt värdelöst dock, gav bara snabbare påslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Tyckte inte jag kände något speciellt av 15-20mg flytande Metadon.
Höjde bara min Tramadol tolerans jävligt mycket! Vilket var slitsamt.

Då tog du för lite.
Är de flytande Nordic Drugs flaskor och vilken dos är dom på? Använder mig av den själv, 120mg/flaska, och utan tolerans korkar jag i mig 2 ½ kork. Ibland 2.
Citera
2014-09-14, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ok! Det känns oerhört skönt att klia sig, men det är inget att oroa sig för dvs?

Mvh
Det är en vanlig histaminfrisättning bara, så inget att oroa sig för. Såvida du inte får allergisk reaktion, men då lär det hade märkts med andra symtom också. Klia på du bara!

Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Detta måste ju vara räknat på hur hög tolerans man har osv. För vissa gånger har jag varit uppe upp mot 250mg (både oralt och rektalt) och jag sitter fortfarande här. Och jag är ingen stor person.
Ja, självklart handlar det om tolerans. Såklart.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2014-09-14 kl. 21:30.
Citera
2014-09-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det är en vanlig histaminfrisättning bara, så inget att oroa sig för. Såvida du inte får allergisk reaktion, men då lär det hade märkts med andra symtom också. Klia på du bara!

Ja, självklart handlar det om tolerans. Såklart.

Om det vore en allergisk reaktion är de bara o ta antihistamin dvs? (Teoretiskt)

Mvh
Citera
2014-09-15, 11:44
Bannlyst
Citat:
Om det vore en allergisk reaktion är de bara o ta antihistamin dvs? (Teoretiskt)

Mvh
Har inte riktigt den kunskapen, men om du får andra symtom på allergi, det kan vara olika men t.ex andningspåverkan så hade jag nog ringt åtminstone 1177. Andningspåverkan kan ju också vara symtom på överdos och inte en allergisk reaktion.

Anthistaminer bör fungera mer eller mindre mot klådan, blir den jobbig så kanske du kan få något tips i tråden av någon annan, då jag inte riktigt kan.
Citera
2014-09-15, 13:37
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Då tog du för lite.
Är de flytande Nordic Drugs flaskor och vilken dos är dom på? Använder mig av den själv, 120mg/flaska, och utan tolerans korkar jag i mig 2 ½ kork. Ibland 2.
Fick det som sample från RealDeals*harma. Ser att dom inte har kvar det nu. Så jag vet inte vad det var för märke dom hade inne.
Senast redigerad av Stone.. 2014-09-15 kl. 13:39.
Citera
2014-09-15, 20:52
Medlem
bampus90s avatar
En tjej på 75-80kg har allmänt ganska hög tolerans mot droger i allmänhet vet inte varför, men har ingen opiattolerans direkt, tog 30mg metadon i tablettform (Möllehjul tror jag de kallas?). Väntade 3 timmar cirka, kände inte så mycket så jag tog en till 20mg tablett, men väntade ju 3 timmar för att känna efter liksom. Men totalt nu tagit 50mg alltså, är jag farligt ute eller nåt eller kan jag vara lugn eftersom jag i princip inte kände av nåt alls efter 3 timmar + innan jag fyllde på för 25-30 min sen?

Skulle bara behöva några lugnande ord man kan ju lätt bli nojjig när man e lite oerfaren tankar?
Citera
2014-09-15, 21:26
Medlem
bampus90s avatar
kom igen ingen som vet nåt?
Citera
2014-09-15, 22:57
Medlem
telepatis avatar
Korstolerans mellan metadon och tramadol?

Har käkat 100mg metadon utspritt på fyra dagar, senast 25mg idag på morgonen.
Har nu slut på metadonet, men sitter inne på tramadol.

Kommer jag få något rus på tramadol (300mg) imorn? Blockerar metadonet tramadolen?
Råder det någon korstolerans mellan substanserna, dvs kommer jag bli hög men krävs det högre dos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in