2014-09-11, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag behöver 40-50mg för att bli skön på metadon, men de är ju bättre att ta de säkra före de osäkra och bygga upp effekten sakta istället för att slänga i sig 50mg direkt t.ex utan att veta hur just en själv reagerar på de.

På sub t.ex så kan man ju suga i sig hur mycket som helst utan att riskera andningsdepression, man mår illa och spyr sen somnar i värsta fall
Antingen har du brutal tolerans eller så har du kommit över dåliga piller eller något. 40-50 mg är en fruktansvärt hög dos om du inte har stor tolerans.
Citera
2014-09-11, 12:35
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Antingen har du brutal tolerans eller så har du kommit över dåliga piller eller något. 40-50 mg är en fruktansvärt hög dos om du inte har stor tolerans.
Har mest köpt dom danska möllehjulen... men de är samma sak med oxy, då behöver jag mer än "normal" nybörjardos för att bli skön. Ingen aning om vad de beror på faktiskt, har du nån aning?
Senast redigerad av fr3aksh0w 2014-09-11 kl. 12:38.
Citera
2014-09-11, 12:50
Medlem
Abunais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV

Mjaa, kommer ihåg i den glada ungdomen så tog jag 80mg och då hade jag tagit opioider max 10-15 gånger i hela mitt liv. Men visst var man skev. Har för mig att det var en jäkla toleransökning? Eller så var det bara ens unga dumma jag som var på jakt efter extrema rus.

Nu för tiden så försöker jag "knarka lätt", så tramadol och andra lätta opiater. Hittade dock en dansk 20mgare(möllehjul) i väska jag haft i CPH. Kände typ inte ett smack. Det var absolut inget fel på dem när jag köpte dem.
Citera
2014-09-11, 13:16
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag behöver 40-50mg för att bli skön på metadon, men de är ju bättre att ta de säkra före de osäkra och bygga upp effekten sakta istället för att slänga i sig 50mg direkt t.ex utan att veta hur just en själv reagerar på de.

På sub t.ex så kan man ju suga i sig hur mycket som helst utan att riskera andningsdepression, man mår illa och spyr sen somnar i värsta fall
Det var så jag tänkte och gjorde med.
Citera
2014-09-11, 19:03
Medlem
Om man tar 10-20mg en dag i veckan utan tolerans. Hur länge bör man vänta innan man tar benzo då? Kan man ta redan dagen efter?

Mvh
Citera
2014-09-11, 22:58
Medlem
telepatis avatar
Hur fungerar kombinationen tramadol och metadon? Om jag äter 400mg tramadol imorn på dagen, är det då lugnt att äta 20-30mg metta på lördag? Risk för abstinensbesvär eller andra otrevliga effekter?

Kommer dessutom ha benso kvar i kroppen (4.5 mg ikto och 4mg xanor sen i tisdags)vid intag av mettat, men om jag kör 20mg och skippar all benso borde det vara lugnt? Är väl möjlgtvis klonazepamen som kan spöka.

Är helt novis på detta område och undviker helst att dö! Tacksam för snabba och välinformerade svar!

Edit: missade vital inormation
Senast redigerad av telepati 2014-09-11 kl. 23:02.
Citera
2014-09-12, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Dos för någon som äter 300-600mg tramadol dagligen. Dessutom har hen, om än låg, tolerans på benso (då främst klonazepam). Hen vill vara säker att det inte blir för mycket metadon och vill ha hjälp med en bra startdos. Hen har 20mg's tabletter.

Första gången jag testade metadon så svalde jag 20mg och 2mg xanor, det fungerade fint. Men håll dig där, och som andra sagt vänta minst 2-3h innan du fyller på.
Citera
2014-09-12, 07:26
Medlem
telepatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roligkillejapp
Första gången jag testade metadon så svalde jag 20mg och 2mg xanor, det fungerade fint. Men håll dig där, och som andra sagt vänta minst 2-3h innan du fyller på.

Men tramadolen då, kan den ställantillndet?
Citera
2014-09-12, 18:11
Medlem
telepatis avatar
10mg kl 12.30 idag med två påfyllningar (5mg vardera) fram tills nu.
Känner mig inte nämnvärt påverkad. Har även fyllt på med 0.5mg alprazolam utan att få önskad effekt.

Tips på dosering? Hur mycket vågar jag fylla på? Första gången på metadon, men ätit mycket, och många andra opiater/opioder.
Citera
2014-09-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
10mg kl 12.30 idag med två påfyllningar (5mg vardera) fram tills nu.
Känner mig inte nämnvärt påverkad. Har även fyllt på med 0.5mg alprazolam utan att få önskad effekt.

Tips på dosering? Hur mycket vågar jag fylla på? Första gången på metadon, men ätit mycket, och många andra opiater/opioder.

Som sagt så skulle du börjat med 20mg direkt. 20mg är ingen dödlig dos för någon halv normalt fungerande människa. Har hört, precis Hört att för att kola på endast metadon så ska de vara en dos över minst 50mg? Rätta mig gärna.
Citera
2014-09-12, 18:45
Medlem
telepatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roligkillejapp
Som sagt så skulle du börjat med 20mg direkt. 20mg är ingen dödlig dos för någon halv normalt fungerande människa. Har hört, precis Hört att för att kola på endast metadon så ska de vara en dos över minst 50mg? Rätta mig gärna.

Blev 1mg xanor nu istället. Nya friska doser på metadonet imorn, tänkte köra på 30mg direkt och då skippa benson.
Citera
2014-09-14, 14:02
Medlem
telepatis avatar
Vilken jävla rustid!
Svalde 25 mg oralt igår vid 06.00. Noddade friskt med 2mg xanor och en spliff vid 20.00 på kvällen.

Väldigt mysig drog måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in