Citat:
Ursprungligen postat av
molly62
Jag är väl medveten om hur det ser ut i Birkenau, efter otaliga besök där.
Det finns bevis från dina led (Zofia Kossack) som bevittnat att gasen i krem.II skulle ha strömmat upp ur golvet.
Om du bsökt lägret Birkenau och vandrat längs med järnvägsspåren till ruinerna av det omtalade krem.II så kan du själv se att det inte ha kunnat strömma upp någon gas ifrån golvet, eftersom där inte finns några hål där och inte heller några rester av rör ledningar. Rummet som sägs vara gaskammare, har i verkligheten varit likrum och överom likrummen låg ugnarna där man brände de döda.
Varför man hade krematoriet i den delen av Birkenau var för att ha det väl dolt ifrån fånganrna, på grund av order ifrån Pohl och därför hade man också planterat ett bält av trän får att man inte skulle kunna se byggnaderna II och III. Man kunde väl inte plasera krematorien mitt innne i lägren, eller hur?
Man behövde väl din omtalade varningsdoft också då man gasade fångarnas kläder och andra tillbehör, före de kom fram till området "Canada". Det är inte heller något bevis på att man massavrättat arbetskraften i ett stort industriområde såsom nejden där Auschwitz - Birkenau låg.
Vad har du för bevis på att Norska Judar försvann vid ankomsten? De kan ju ha förflyttats till ett satellit läger eller till ett annat läger någonstanns längre bort. Det är inte heller något bevis på att man skulle ha avrättat någon där.
Om det dött 4700 fångar per dygn i Auschwitz - Birkenau så skulle man inte ha behövt många bostadsbaracker och var skulle man ha kremerat alla dessa lik? Och varför skulle man ha behövt alla andra byggnader som där låg om det varit så att man dödat alla som kom dit direkt. Varför skulle man ha haft problem med att bosätta alla fångar som anlände och vad skulle det ha varit för ett läger överhuvudtaget om man dödat alla som kom direkt. Nu börjar du fanstisera riktigt regält.
Ville du bara reta mig för att jag har en anhörig som arbetat där? Vad är det? Hur kan du tro på sådana uppgifter och var har du fått dem ifrån?
I Augusti 1943 hade Auschwitz 48 000 fångar som bestod av män och 26 000 fångar som var kvinnor. Av männen dog den månaden 1442 och av kvinnorna 938.
Den 20 Januari 1943 hade Glücks gett order om att alla koncentrationsläger skulle göra allt för att inte fånganras dödlighet skulle vara så hög. Detta efter Himmlers order den 28 December året före. Dödligheten hade minskat i Auschwitz men inte mycket och IG Farben hade hade dessutom varit tvungen göra ett uppehåll i produktion pågrund av bristen på arbetskraft. Hur kan du tala så i nattmössan om att 4700 fångar dog per dygn?
Men molly!! vem har påstått det att gasen strömmande upp ur golvet???? Kan tänka mig han menade från golvet, vilket är absolut inte konstigt. Eftersom pelletsen kastade ner till golvet därigenom kom gasen från golvet och steg uppåt.
Det är det jag frågade dig, varför placera krem II,III vid järnvägen samt IV, V närheten av järnvägen ??? Det enda logiska är just för de som anlände skulle inte ha långt att gå till "avrättningen" samt att inga fångar inifrån lägret ska kunna se vad som skedde.

Finns inga andra logiska förklaringar till det.
För om det låter ej logiskt att de transporterade lik inifrån lägret med tåg??? eller??
Hålla det döljt från vadå ?? Om det var för de inte skulle se "kön" till gasningen ?? Folk skulle börja undra om folk vandrade in men ingen kom ut, plus det skulle höras tydligt när folk "skrek". Finns inga andra orsaker varför de skulle "dölja" krem. Det görs inte ens i vanliga städer i dagens samhälle.
Ja! det är det jag säger ju, de behövde varningslukten för att varna de som arbetade med "avlusningen". För de gasade under lång tid 72 timmar, med starka koncentration på 16 000 ppm. Alltså behövde de varningslukt innan folk vandrade in.

Därför går det emot varför de beställde "luktfri" Zyklon B. Då skulle de inte kunna känna när de skulle kunna gå in. Det enda logiksa orsaken med beställa luktfri Zyklon B, var för inte förvarna de(judarna) om vad skulle ske strax med dem.
Men Molly det med norska judarna har vi tagit upp så många gånger innan med dig. Använd sökfunktionen på högra sidan, så får du upp "bevis" om det du fråga om det.
SS-majoren Karl Bischoff, som var chef för Zentralbauleitung der Waffen SS und Polizei Auschwitz (centrala byggnadskontoret i Auschwitz) skrev den 28 juni 1943 (ett par dagar efter att det sista av krematorierna var invigt och några av dem hunnit provas ut under flera månader) en rapport till chefen för grupp C inom SS Wirtschafts- und Verwaltungshauptamt, Heinz Kammler, där han anger kapaciteten sålunda:
Krema I (gamla krematoriet i stamlägret): 3 ugnar om vardera 2 mufflar (= fack), kapacitet 340/dygn
Krema II: 5 ugnar om vardera 3 mufflar, 1440/dygn
Krema III: 5 ugnar om vardera 3 mufflar, 1440/dygn
Krema IV: 1 ugn om vardera 8 mufflar, 768/dygn
Krema V: 1 ugn om vardera 8 mufflar, 768/dygn
Vilket är långt över de 300 st som dog om dygnet, som du skrev

Då hade det räckt använda krema I

och då hade de inte behövt beställa 4 st nya.
Nej jag fantisera inte, jag har aldrig sagt de dödade alla som anlände, bara de som de inte hade nytta av som sjuka, handikappade med flera.