2014-09-11, 18:10
  #8977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biramannen
Om man kollar bilder på deras hemsida ser det ut som att han dricker nåt från Stepan Razin Brewery. Kanske deras Petrovskoye

http://www.radiorecord.ru/gopfm/
Glömde helt och hållet att fråga vart man kan få tag på den, du råkar inte veta?
Citera
2014-09-13, 18:34
  #8978
Medlem
GusFrings avatar
Brooklyn Lager har en intressant smak. Lättdrucket, men smakar ändå mycket

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Brooklyn+Lager&artikelId=166018&varuN r=1548&referringUrl=%2fTemplates%2fPublic%2fPages% 2fGlobalSearchPage.aspx%3fsearchquery%3dBrooklyn%2 bLager% 26id%3d1594%26epslanguage%3dsv

Breznak annars, en ljus tjeckisk öl med en matig smak http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1611
__________________
Senast redigerad av GusFring 2014-09-13 kl. 18:45.
Citera
2014-09-13, 20:34
  #8979
Medlem
Jag har inte orkat tröska igenom hela tråden, men vilken är er Oppigårds favorit? Själv tycker jag Golden Ale är underbar liten humledryck.

Oftast den som slinker ner först på fredagskvällen när pilsnern fortfarande står på kylning efter att ha handlat rumstempererat på bolaget. Alen sitter ju fint vid ca 12 grader.

Amarillo och Indian Tribute är inte dumma men Golden smeker gomseglet lite mer tycker jag.

Ytterligare en anledning att älska detta bryggeri är känslan att få handla en lokalproducerad produkt. Heja svensk bryggerikonst!
Citera
2014-09-13, 21:49
  #8980
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag har inte orkat tröska igenom hela tråden, men vilken är er Oppigårds favorit? Själv tycker jag Golden Ale är underbar liten humledryck.

Oftast den som slinker ner först på fredagskvällen när pilsnern fortfarande står på kylning efter att ha handlat rumstempererat på bolaget. Alen sitter ju fint vid ca 12 grader.

Amarillo och Indian Tribute är inte dumma men Golden smeker gomseglet lite mer tycker jag.

Ytterligare en anledning att älska detta bryggeri är känslan att få handla en lokalproducerad produkt. Heja svensk bryggerikonst!

För mig är det nog deras Thurbo DIPA och Tribute som står högst.
Citera
2014-09-13, 23:10
  #8981
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag har inte orkat tröska igenom hela tråden, men vilken är er Oppigårds favorit? Själv tycker jag Golden Ale är underbar liten humledryck.



Jag anser dem vara Sveriges bästa bryggeri i nuläget, svårt att välja en favorit men det får bli antingen Amarillo eller Indian. Gillar Thurbo double också men lite för besk för min smak.

Deras Thurbo Stout är helt okej också om man gillar stouts men det gör inte jag
Citera
2014-09-13, 23:15
  #8982
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag anser dem vara Sveriges bästa bryggeri i nuläget, svårt att välja en favorit men det får bli antingen Amarillo eller Indian. Gillar Thurbo double också men lite för besk för min smak.

Deras Thurbo Stout är helt okej också om man gillar stouts men det gör inte jag

Om du inte gillar stouts, hur vet du då vad som är en okej stout?
Bara nyfiken. Du lär ju inte direkt botanisera i den genren dagligen.
Citera
2014-09-13, 23:20
  #8983
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Om du inte gillar stouts, hur vet du då vad som är en okej stout?
Bara nyfiken. Du lär ju inte direkt botanisera i den genren dagligen.


Jag tyckte att den smakade bättre än andra stouts jag druckit, men visst jag är ingen auktoritet på ämnet direkt utan bara en ödmjuk åsikt
Citera
2014-09-13, 23:33
  #8984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irru
För mig är det nog deras Thurbo DIPA och Tribute som står högst.

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Jag anser dem vara Sveriges bästa bryggeri i nuläget, svårt att välja en favorit men det får bli antingen Amarillo eller Indian. Gillar Thurbo double också men lite för besk för min smak.

Deras Thurbo Stout är helt okej också om man gillar stouts men det gör inte jag

Asså, dom har fina grejer. Har provat turbo double men jag tycker att det är "too much". Starka saker det där. Turbo IPA har jag inte testat, antar att det också är en högprocentare som river rejält.

Single hop är väl en bra variant på Amarillo, men jag röstar nog på Golden ändå.

Stout är inte riktigt min grej. Dock så är Carnegie Porter ett måste till julens skinkmacka, mums filibabba!!
Citera
2014-09-13, 23:53
  #8985
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Asså, dom har fina grejer. Har provat turbo double men jag tycker att det är "too much". Starka saker det där. Turbo IPA har jag inte testat, antar att det också är en högprocentare som river rejält.

Single hop är väl en bra variant på Amarillo, men jag röstar nog på Golden ändå.

Stout är inte riktigt min grej. Dock så är Carnegie Porter ett måste till julens skinkmacka, mums filibabba!!


Visst starka är de alkoholmässigt men dem är så välgjorda så man känner ingen smak av det, jag gillar starka öl då toleransen är ganska hög sen är det alltid intressant o se om bryggeriet lyckas göra nåt gott med mycket alkohol.

Gillar du Indian så borde du testa Thurbo double då den är väldigt lik fast med mer beska
Citera
2014-09-14, 11:36
  #8986
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag har inte orkat tröska igenom hela tråden, men vilken är er Oppigårds favorit? Själv tycker jag Golden Ale är underbar liten humledryck.

Min favorit är deras Thurbo Doubla IPA.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Har provat turbo double men jag tycker att det är "too much". Starka saker det där. Turbo IPA har jag inte testat, antar att det också är en högprocentare som river rejält.

Nu blandar du nog ihop något. Thurbo Double IPA är en öl av Oppigårds och Thurbo Stout en annan, de gör ingen annan öl förutom dessa som heter något med Thurbo eller Double.
__________________
Senast redigerad av Stvrmzeit 2014-09-14 kl. 11:38.
Citera
2014-09-15, 23:51
  #8987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag har inte orkat tröska igenom hela tråden, men vilken är er Oppigårds favorit? Själv tycker jag Golden Ale är underbar liten humledryck.

Oftast den som slinker ner först på fredagskvällen när pilsnern fortfarande står på kylning efter att ha handlat rumstempererat på bolaget. Alen sitter ju fint vid ca 12 grader.

Amarillo och Indian Tribute är inte dumma men Golden smeker gomseglet lite mer tycker jag.

Ytterligare en anledning att älska detta bryggeri är känslan att få handla en lokalproducerad produkt. Heja svensk bryggerikonst!


Brukar alltid slinka ner någon Amarillo och Thurbo Dubbel i korgen när man är på bolaget. Två riktigt bra öl!
Citera
2014-09-16, 21:22
  #8988
Medlem
loomiss avatar
Late Summer Ale (okej, vi kan slänga in Summer Twist också) är fortfarande favoriter, trots att det var sex år sen jag drack dem. Stilen har väl återkommit emellanåt men inte nått upp till dessa två svenska mästerverk. En annan favorit, en kolsvart sådan, är Starkporter som tyvärr inte finns kvar.

Av det som görs i Hedemora idag är/var Fatboy Brown jävligt fin, en perfekt brown ale. Sen blev jag förbannat glad när Indian Tribute äntligen kom ut i butik.

Sen skulle jag inte ha nåt emot en ersättare till Slåtteröl men de verkar ha övergett lagerölen.
__________________
Senast redigerad av loomis 2014-09-16 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in