2014-09-13, 01:49
Medlem
Det går faktisk an å avsløja brukare som har postad en Google maps lenk.

Jag tror det er fordi dom er loggat in i google
2014-09-13, 01:54
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag skrev igår:

"Men kan man hacka CIA, Google, Apple och alla andra så vore det klokt att säga att ingen kan hacka oss. Det enda vi kan säga är att vi inte har någon kännedom om att vi blivit hackade, och så länge inga bevis på motsatsen visats upp, så lär jag tvivla på att Researchgruppen lyckats."

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Vi lägger ner stora resurser på säkerheten. Vi gör allt som går att göra. Det betyder inte att ingen kan hacka oss, men det har troligtvis gjort att ingen lyckats tidigare. RG påstår att de lyckats, men vägrar visa upp något bevis på att så verkligen har hänt. Mot den information som kommit fram under de senaste dagarna så har jag mycket svårt att tro att det ligger någon sanning i detta.

Och vadå snacka bort det? Hur skulle vi kunna snacka bort det?
Det är väl mycket enkelt för RG att bevisa om de sitter på databasen.
Problemet just nu är att de påstår något som inte går att verifiera, och då står ord mot ord. Jag kan inte bevisa att RG inte har någon databas. Jag kan däremot säga att det är högst osannolikt.

De enda som kan bevisa något är RG. Det är de som påstår att de har databasen.
Och de vägrar lämna några bevis. De förväntar sig istället att alla ska lita på deras ord.

admin

Och på temat att hacka CIA osov så ska man ju komma ihåg att det i nära nog alla fall har rört sig om att hacka t.ex deras hemsida. Nog så pinsamt för CIA, men knappast så att hackers kom över topphemliga dokument, när det har varit frågan om det senare så har det nära nog uteslutande varit fråga om regelrätt spioneri. Eller för all del när kineserna hackade Lockheed, då var det ju hackande på riktigt, men återigen kombinerat med mer traditionellt spioneri.

Och i vilket fall så visade väl NSA med att önskvärd tydlighet att när stater sätter igång cyberkrig på allvar så blir nivån en lite annan.
2014-09-13, 02:00
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Många skriver "varför skulle du ljuga. Om de inte har databasen gör de bort sig för all framtid"

För det första finns massor av skäl att ljuga. Det kan finnas utstuderad taktik att SD:are som vet med sig att de skrivit dumt blir skrämda och vill föregå en uthägning genom att självmant hoppa av. Då skadas partiet alldeles gratis.

Man kan också vilja sätta myror i huvudet på folk så energin läggs på att tjata om detta fram och tillbaka istället för att värva röster. Känner folk att anonymitet är hotad blir de också lite allmänt mer tillbakadragna. Kanske inte vågar lika den där halvt icke-PK-inlägget, säga den där kommentaren i fikarummet. Efterssom man blir orolig och tänker att nu ska man banne mig vara försiktig.

Sen kanske det också kan hjälpa till att kartlägga folk om man ser ett förändrat beteende hos vissa användare efter att man "släppt bomben". Vet inte hur det skulle gå till. Men kanske om en SD:are hoppar av sitt uppdrag, och samtidigt försvinner en flitig debattör från forumet till exempel.

Men det behöver inte heller vara så detaljplanerat. Kan lika väl bara vara typ "ska vi passa på att slänga lite mer bensin på elden nu när vi ändå kör disqusgrejen" kanske i kombination med lite vanligt hederlig självhävdelse.

Det är kul att få lite uppmärksamhet och göra sin fiende orolig samtidigt. Behöver inte va mer märkvärdigt. Kanske inte ens genomtänkt. En stundens ingivelse att "jäklas lite".

Så att det skulle saknas bevis att ljuga stämmer helt enkelt inte.

Inte heller behöver det betyda att RG gör bort sig. Det är ju bara att titta hur de svarat hittills "vi väljer själva hur vi ska publicera. Ingen dikterar hur vi ska bevisa något"

Det är ett svar som media nöjt sig med. Visst, det finns massa följdfrågor. Men har någon hört en journalist ställa dem? Så för vem ska de.göra.bort sig? Media kommer inte påminna dem varje gång de hörs "hörrni... hur blev det med den där Flashback grejen, är det inte dags att bevisa... annars kör vi ettan imorn om att RG bluffade"

RG kommer naturligtvis också köra ngt med.FB. För den som har intresse och tid så går det självklart att identifiera massor av användare genom bara det folk skriver. När folk varit inloggade. De kan jämföra med användarnamn från disqus, osv.

Så det finns självklart mer eller mindre intressanta profiler vars identitet kan avslöjas lite i förbigående i olika sammanhang. Något som kommer tas som bevis för hackning av de som vill tro att den har ägt rum, och förkastas som bevis av de som inte vill.

Det tycker jag förresten är den lustigaste företeelsen i detta. Nästan alla nvandringskritiska ser faktorer som får dem att tro RG ljuger medan alla antivita drar motsatt slutsats.

I det här fallet kan ju inte de skillda slutsatserna förklaras med våra olika värdegrunder eller livssyn. Det blir verkligen uppenbart hur mäniskor FÖRST frågar sig vad de VILL tro, DÄREFTER hur de kan backa upp det med argument.
Det av mig fetade i ditt inlägg:
Här vill jag bestämt protestera, klumpa inte ihop de som uttalat sig åt det ena eller andra hållet då du faktiskt har har fel i dina antaganden.
I övrigt håller jag med i din analys.
2014-09-13, 02:14
Medlem
PK-Medias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag skrev igår:

"Men kan man hacka CIA, Google, Apple och alla andra så vore det klokt att säga att ingen kan hacka oss. Det enda vi kan säga är att vi inte har någon kännedom om att vi blivit hackade, och så länge inga bevis på motsatsen visats upp, så lär jag tvivla på att Researchgruppen lyckats."

Det är bra att du medger att du inte vet om ni blivit hackade eller inte, detta är naturligtvis det enda vettiga att säga i lägen som det här.

Men om Heartbleed skrev "admin4" så här:

Citat:
Tänkte bara informera om att vi inte är sårbara för den sk. SSL-buggen/"The Heartbleed bug" och att inga användaruppgifter, nycklar eller certifikat kunnat läcka från våra servrar.

Bara så ni vet.

Att ni inte skulle ha varit sårbara för Heartbleed är direkt missvisande och ett väldigt oansvarigt uttalande. Det är möjligt att ni själva inte använde er av den version av OpenSSL som var sårbar. Men detta betyder inte att ni inte vara sårbara.

Även om ni själva inte använde er av den version av OpenSSL som var sårbar är det mycket möjligt att ni ändå blev drabbade på grund av att andra använde den sårbara versionen i sin programvara. Och det var inte bara servers som var sårbara utan även "klienter". Huruvida ni verkligen har drabbats av Heartbleed eller inte är så gott som omöjligt att veta nu i efterhand.

Om researchgruppen säger att dom haft uppgifterna i ungefär ett halvår betyder det ju att de fick de här uppgifterna vid samma tidpunkt som Heartbleed uppmärksammades i medierna. Om jag vore du skulle jag nog oroa mig lite grann ändå för att något kanske ändå hänt under den tiden som inte skulle få hända.
2014-09-13, 02:21
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Media
Det är bra att du medger att du inte vet om ni blivit hackade eller inte, detta är naturligtvis det enda vettiga att säga i lägen som det här.

Men om Heartbleed skrev "admin4" så här:

Att ni inte skulle ha varit sårbara för Heartbleed är direkt missvisande och ett väldigt oansvarigt uttalande. Det är möjligt att ni själva inte använde er av den version av OpenSSL som var sårbar. Men detta betyder inte att ni inte vara sårbara.

Även om ni själva inte använde er av den version av OpenSSL som var sårbar är det mycket möjligt att ni ändå blev drabbade på grund av att andra använde den sårbara versionen i sin programvara. Och det var inte bara servers som var sårbara utan även "klienter". Huruvida ni verkligen har drabbats av Heartbleed eller inte är så gott som omöjligt att veta nu i efterhand.

Om researchgruppen säger att dom haft uppgifterna i ungefär ett halvår betyder det ju att de fick de här uppgifterna vid samma tidpunkt som Heartbleed uppmärksammades i medierna. Om jag vore du skulle jag nog oroa mig lite grann ändå för att något kanske ändå hänt under den tiden som inte skulle få hända.

Snicksnack. Det går utmärkt att hålla kolla på vilken version som används av all mjukvara man har på sina system. Eller för all del om man har t.ex en lastbalanserare som terminerar SSL'en och som inte är sårbar. Eller en brandvägg som kan blockera det. Det finns gott om sätt.
Och om någon klient nu drabbas så är det ju knappast FB som är sårbara.
Senast redigerad av Sunner 2014-09-13 kl. 02:26. Anledning: ned med svengelska
2014-09-13, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Många skriver "varför skulle du ljuga. Om de inte har databasen gör de bort sig för all framtid"

För det första finns massor av skäl att ljuga. Det kan finnas utstuderad taktik att SD:are som vet med sig att de skrivit dumt blir skrämda och vill föregå en uthägning genom att självmant hoppa av. Då skadas partiet alldeles gratis.

Man kan också vilja sätta myror i huvudet på folk så energin läggs på att tjata om detta fram och tillbaka istället för att värva röster. Känner folk att anonymitet är hotad blir de också lite allmänt mer tillbakadragna. Kanske inte vågar lika den där halvt icke-PK-inlägget, säga den där kommentaren i fikarummet. Efterssom man blir orolig och tänker att nu ska man banne mig vara försiktig.

Sen kanske det också kan hjälpa till att kartlägga folk om man ser ett förändrat beteende hos vissa användare efter att man "släppt bomben". Vet inte hur det skulle gå till. Men kanske om en SD:are hoppar av sitt uppdrag, och samtidigt försvinner en flitig debattör från forumet till exempel.

Men det behöver inte heller vara så detaljplanerat. Kan lika väl bara vara typ "ska vi passa på att slänga lite mer bensin på elden nu när vi ändå kör disqusgrejen" kanske i kombination med lite vanligt hederlig självhävdelse.

Det är kul att få lite uppmärksamhet och göra sin fiende orolig samtidigt. Behöver inte va mer märkvärdigt. Kanske inte ens genomtänkt. En stundens ingivelse att "jäklas lite".

Så att det skulle saknas bevis att ljuga stämmer helt enkelt inte.

Inte heller behöver det betyda att RG gör bort sig. Det är ju bara att titta hur de svarat hittills "vi väljer själva hur vi ska publicera. Ingen dikterar hur vi ska bevisa något"

Det är ett svar som media nöjt sig med. Visst, det finns massa följdfrågor. Men har någon hört en journalist ställa dem? Så för vem ska de.göra.bort sig? Media kommer inte påminna dem varje gång de hörs "hörrni... hur blev det med den där Flashback grejen, är det inte dags att bevisa... annars kör vi ettan imorn om att RG bluffade"

RG kommer naturligtvis också köra ngt med.FB. För den som har intresse och tid så går det självklart att identifiera massor av användare genom bara det folk skriver. När folk varit inloggade. De kan jämföra med användarnamn från disqus, osv.

Så det finns självklart mer eller mindre intressanta profiler vars identitet kan avslöjas lite i förbigående i olika sammanhang. Något som kommer tas som bevis för hackning av de som vill tro att den har ägt rum, och förkastas som bevis av de som inte vill.

Det tycker jag förresten är den lustigaste företeelsen i detta. Nästan alla nvandringskritiska ser faktorer som får dem att tro RG ljuger medan alla antivita drar motsatt slutsats.

I det här fallet kan ju inte de skillda slutsatserna förklaras med våra olika värdegrunder eller livssyn. Det blir verkligen uppenbart hur mäniskor FÖRST frågar sig vad de VILL tro, DÄREFTER hur de kan backa upp det med argument.

Långt och fint inlägg... Jag säger att låt åbäkena hänga ut oss alla... De har inte folkviljan med sig.... Vi skriver bara vad Svensson egentligen vill säga... Vi törs, vi vågar. Det gör inte Svensson.

Hur i helvete kan RG avstå från FB info före valet? Det säger ju allt egentligen... Dra åt helvete era jävlar!
2014-09-13, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Långt och fint inlägg... Jag säger att låt åbäkena hänga ut oss alla... De har inte folkviljan med sig.... Vi skriver bara vad Svensson egentligen vill säga... Vi törs, vi vågar. Det gör inte Svensson.

Hur i helvete kan RG avstå från FB info före valet? Det säger ju allt egentligen... Dra åt helvete era jävlar!

RG trodde at pressen ville spørre politikere om dom har en FB konto, få dom nervøsa
Senast redigerad av Bruker1 2014-09-13 kl. 02:44.
2014-09-13, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är de som använt spårbara e-postadresser som ska vara oroliga (om RG har databasen). Researchgruppen/Piscatus/Aschberg har enorma samkörningsmöjligheter.

Även om din e-postadress endast innehåller nonsensord och siffror (dvs ej kan kopplas till dig direkt) så är risken stor att de hittar information om dig om du använt den i andra sammanhang.

De som skapat en nonsensadress och enbart använt den till Flashback, och aldrig till något annat, går säkra. Åtminstone när det gäller e-postadressen.

Vi säger om jag har mailat en kommun och frågat om lite saker,
kommer då Piscatus även tråla in IP adressen i mitt mail, eller trålat Piscatus bara in mailkonversationen?
2014-09-13, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Vi säger om jag har mailat en kommun och frågat om lite saker,
kommer då Piscatus även tråla in IP adressen i mitt mail, eller trålat Piscatus bara in mailkonversationen?

Vad dom kunne gjort er ock legge ut lenker på FB som leder brukare til en webside der RG kan spora IP adressen ock samkøra den med disqus IP
2014-09-13, 03:42
Medlem
BubbleRabbits avatar
Min stilla undran ligger i vad de skulle tro sig få ut av detta.
Låt oss ponera att de har outat en av FB's största nazister, troligen är han nazist utanför FB med. Är det då rimligt att tro att man har ändrats dennes åsikt genom att publicera vem han är?

Det går nazister vidöppet på torg och håller tal med SvP, de verkar ej särskilt rädda. Det finns SDU som går runt i skolor, de är inte rädda. Så om målet nu vore att skrämma någon så är det nog den lilla skaran som är osäkra för vad sin egna omgivning tycker. Det finns ingen som kommer att respekterar er mindre om ni står upp för vad ni tycker oavsett sida. Ni kan förlora några vänner, men majoriteten kommer se upp till ert ställningstagande.

Samtidigt så är detta ganska kontraproduktivt, lite som att tejpa en raket, om du tvingar den att hålla inne sitt krut längre och inte tar debatten med personen så lär den nog smälla högre till slut.
Nästa fråga, vem är ens rädda för RG eller AFA? De flesta av dessa lever i en fantasivärld där de tror att de har någon legitimt övertag över åsikter som de själva inte delar. Det är inga övermänniskor, de blöder, gråter och älskar precis som oss alla andra.
2014-09-13, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
För varje normalbegåvad, läskunnig person som läser mina inlägg framgår nog "min uppfattning", "om" och "sannolikt" som tillräckligt för att förstå att jag inte hävdar att det är fakta, att du har svårt att förstå får stå för dig.
Med det avslutar jag konversationen med dig då du är svår att ta på allvar.

För varje normalbegåvad person som läser detta inlägg kan få för sig att du och Admin sitter på ett facit om att saken redan har ETT gällande svar.
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Saken är den att du inte tycks ha läst tidigare inlägg, varken av admin eller någon annan då du fortsatt ställer frågor som redan är besvarade.
Är det så att du har goda argument till hur det kommer sig att Flashbacks databas skulle lyckats vara så spridd under 1-2 år att den kom fram till just RG från flera håll för 6 månader sedan utan att den dykt upp på ett eller annat sätt under den tiden annat än i ett twitterinlägg postat av RG 5 dagar innan valet?
Litet faktafel att rätta till här KiaW, i hur många mediakanaler har RG gjort uttalande?

Var och en kan räkna hur många "om" eller "sannolik" i ditt och Admins påstående, jag fick noll?

NU är diskussionen med dig avslutad, finns ingen anledning att fortsätta när du bortser från fakta och försöker nedvärdera oroliga flashbackmedlemmar
.
2014-09-13, 06:41
Bannlyst
Dagens skörd av SD-skalpar kommer inte från Flashback
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-politikerna-som-expressen-avslojat/

Fortfarande Avpixlat o Fria Tider.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in