Citat:
Admin påstod att öppen källkod är mindre säkert; admin har fel, och att han överhuvudtaget gör ett sådant påstående, indikerar att admin helt enkelt inte har koll på hur programmering fungerar.
Citat:
Nej. Jag påstod att eftersom Flashback har modifierat vBulletin 3.x och gafflats vidare från en gammal vBulletinversion, är sannolikheten stor att Flashback fortfarande dras med gamla säkerhetshål som har patchats i senare vBulletinversioner. Att admin är tekniskt okunnig är en annan femma.
Citat:
Jag är mycket väl medveten om att det inte är admin som sköter underhållandet av Flashback's kodbas. Admin förstår ju ingenting om mjukvara och han litar på det hans utvecklare säger (som talar i egenintresse). Att Flashback använder HTTPS är ju bra för säkerheten men det innebär inte att säkerhetshålen försvinner bara för det.
Citat:
Får man tag på databasen så kommer man få tag på användarnas IP adresser också, eftersom vBulletin loggar det, och jag tror inte att admin har stängt av IP-loggningen. Visserligen går det att använda TOR och liknande anonymiseringstjänster, men majoriteten av medlemmarna gör ju inte det.Hittills finns inga tecken på att Flashbacks databas blivit hackat, men du har alldeles rätt i att det vore dumt att tro att det aldrig skulle kunna ske. Därav uppmaningen till alla att använda anonym e-postadress som används enbart här samt unika användarnamn och lösenord.
Citat:
Har lyssnat på den tidigare.
Edit: Glömde länken
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-09-17 kl. 07:51.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-09-17 kl. 07:51.