Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-13, 00:48
  #1993
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Beror pa uppdrag men 50/50 mellan prickskyttgevar (.338. & .308) och dampad AK74 med rodpunkt for nattuppdrag eller rumrensning under dagtid. Har val aven hant att jag dammar av SVDn men inte ofta, finns andra skarpskyttar.

/Micke

Utan någon politik inblandad, utan allt sådant, får jag ändå fråga dig:

Varför åkte du ner dit? Varför vill du frivilligt döda andra? Och jag vet redan att du kommer svara med någon slags plakatpolitik, men skippa det snälla, bara säg varför, när detta inte är ditt slag? Människorna där, vad har du med konflikten att göra ens?

Kan du inte för det minsta förstå att folk tycker det är äckligt? Tror du att någonting gott kommer att komma ur det du gör nu? Tänk noga på att de du frivilligt skjuter ihjäl är någons son, bror, vän, älskling. De kanske hade stupat ändå, men ej av din kula. Vad tänker du på om det här? Hur skall du kunna återgå till ett normalt liv efteråt?

Du kanske t.o.m hamnar i rättegång och fängelse för krigsförbrytelser då det vid tidpunkten du reste dit inte räknades som ett krig som det gör nu.
__________________
Senast redigerad av IIIDracul 2014-09-13 kl. 00:53.
Citera
2014-09-13, 00:49
  #1994
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Hur ofta har jag inte hort det dar, men trots det har jag.overlevt Marinka, Illyvisk, Novoazovsk mfl

Men om du tror att just du kan andra pa det, sa rader jag dig att sluta upp med DNR eller LNR. Annars kan jag nas pa PM

ps. Snackpasen, ga och lek med lego nu

/Micke


Att DU kallar nån "snackpåse" är ett jävla skämt i sig. Du och din stora käft har gjort sitt genom åren.
Citera
2014-09-13, 00:52
  #1995
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkatten
Att DU kallar nån "snackpåse" är ett jävla skämt i sig. Du och din stora käft har gjort sitt genom åren.
Lilla hjartat, nu.ska jag forklara vad en snackpase ar for nagot - det ar en manniska som aldrig gor nagot Forstar du nu?

/Micke
Citera
2014-09-13, 00:56
  #1996
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Utan någon politik inblandad, utan allt sådant, får jag ändå fråga dig:

Varför åkte du ner dit? Varför vill du frivilligt döda andra? Och jag vet redan att du kommer svara med någon slags plakatpolitik, men skippa det snälla, bara säg varför, när detta inte är ditt slag? Människorna där, vad har du med konflikten att göra ens?


Kan du inte för det minsta förstå att folk tycker det är äckligt? Tror du att någonting gott kommer att komma ur det du gör nu? Tänk noga på att de du frivilligt skjuter ihjäl är någons son, bror, vän, älskling. De kanske hade stupat ändå, men ej av din kula. Vad tänker du på om det här? Hur skall du kunna återgå till ett normalt liv efteråt?
Helt arligt sa kanner jag inte nagon storre angest eller forandring i mitt liv pga striden eller faran.

Vad galler att det ar nagons son, fader eller broder sa ar det tragiskt, men samtidigt sa ar det deras eget ansvar nar de gar i strid.

/Micke
Citera
2014-09-13, 00:57
  #1997
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Helt arligt sa kanner jag inte nagon storre angest eller forandring i mitt liv pga striden eller faran.

Vad galler att det ar nagons son, fader eller broder sa ar det tragiskt, men samtidigt sa ar det deras eget ansvar nar de gar i strid.

/Micke

Skiter i hur du mår, tänker på varför du frivilligt deltagar i krig?
De har ju en koppling till det hela, till vad det handlar om, du däremot har noll koppling till den konflikten.
Citera
2014-09-13, 00:58
  #1998
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Du kanske t.o.m hamnar i rättegång och fängelse för krigsförbrytelser då det vid tidpunkten du reste dit inte räknades som ett krig som det gör nu.
Det har fortjanar ett eget svar, det ar inte sant eftersom bataljonen hade polisiar status genom hela tiden.

/Micke
Citera
2014-09-13, 00:59
  #1999
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Skiter i hur du mår, tänker på varför du frivilligt deltagar i krig?
For att jag anser att det ar det enda ratta?

/Micke
Citera
2014-09-13, 01:01
  #2000
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
For att jag anser att det ar det enda ratta?

/Micke

För i helskotta människa, du har ju ingen som helst koppling till varesig landet, historien där, konflikten, kriget. Det har däremot de du mördar.
Citera
2014-09-13, 01:04
  #2001
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
För i helskotta människa, du har ju ingen som helst koppling till varesig landet, historien där, konflikten, kriget. Det har däremot de du mördar.
Sedan nar behover man en koppling? Hade alla SS-frivilliga en koppling?

/Micke
Citera
2014-09-13, 01:05
  #2002
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Utan någon politik inblandad, utan allt sådant, får jag ändå fråga dig:

Varför åkte du ner dit? Varför vill du frivilligt döda andra? Och jag vet redan att du kommer svara med någon slags plakatpolitik, men skippa det snälla, bara säg varför, när detta inte är ditt slag? Människorna där, vad har du med konflikten att göra ens?
Sa du detsamma när Sverige deltog i Afghanistan?

Om ingen sätter stopp för det som sker i Ukraina, vad blir då nästa steg?
Knalla rakt in till Finland och lägga beslag på det?

Får inte svenskarna rycka in då heller? eller när anses det okej för dig?
Citera
2014-09-13, 01:12
  #2003
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Sa du detsamma när Sverige deltog i Afghanistan?

Om ingen sätter stopp för det som sker i Ukraina, vad blir då nästa steg?
Knalla rakt in till Finland och lägga beslag på det?

Får inte svenskarna rycka in då heller? eller när anses det okej för dig?

Lika vidrigt är det när Sverige, NATO, EU, USA, o.s.v lägger sig i andra länders business.
Finns ingen anledning.
Citera
2014-09-13, 01:13
  #2004
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan nar behover man en koppling? Hade alla SS-frivilliga en koppling?

/Micke

Är du en SS-soldat?
De var också vidriga, ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback