2014-09-12, 01:16
Medlem
Blåtås avatar
Vill bara skriva av mig lite...

Om det nu är så att de har databasen så kommer de med ganska stor sannolikhet kunna spåra detta konto till min person. Jag har inte varit 100%ig med säkerheten när jag registrera mig. Det var såklart dumt av mig.

MEN problemet här är inte jag, det är min RÄTT att skriva anonymt om jag så önskar. Och jag vet inte men borde det inte vara brottsligt att aktivt försöka ta ifrån mig denna rättighet, speciellt när jag yttrar sådant som inte är olagligt och som kan skada mig om fel person får veta att jag skrivit det?

Och jag försvarar även de som yttrat sådant som är olagligt, visst de borde egentligen provas rättsligt men det är fortfarande fel att behandla dessa brott på det sättet RG och media gör. Med tanke på hur det ser ut i Sverige skulle inte dessa personer kunna bli utsatta för våld? Det kanske till och med finns något fall av alla dessa uthängningar där det har hänt? Detta känns inte rättssäkert.

Jag överdriver kanske men det är inte roligt om databasen hamnat hos dessa osympatiska människor. Som gottar sig att förstöra för människor, speciellt eftersom de kan dra upp det någon har sagt eller gjort för flera år sen BARA för att förstöra personen. Expressen och Aftonbladet är sveriges åsiktspolis. Och de andra mediakoncernerna tillsammans med etablissemanget hyllar denna grävande " journalistik"...

Jag litar inte ett dugg på RG, expressen, Aschberg och resten av gänget. Det de gör är farligt, onödigt och omoraliskt. De är brottslingar, inte journalister.

Föresten känner jag mig lite rädd av att överhuvudtaget skriva om dem, det är nog det de vill, obehagligt.

Borde man skaffa nytt konto? Jävla terrorister......
2014-09-12, 01:24
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruker1
Admin selge databasen for 50 000 kr

Jag sade inte att han skulle göra det, jag sade att rent praktiskt så skulle han kunna göra det, vilket leder till att om RG erbjuder pengar för en bas som kan släppas lagligt inte faller under ett brott. Svårare än så var det inte.
2014-09-12, 01:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Nej, finns som sagt flera personer som har tillgång till databasen, den går liksom att få tag på utan brottsliga medel. Men när det går ut med informationen, så förväntar jag mig att du gör en polisanmälan då du verkar så säker på den juridiska aspekten av det hela.
Det hela faller på att de menar att är en databas från 1-2 år sedan som är spridd, och att den var så spridd att den kom till dem för 6 månader sedan från olika håll.
Kom igen nu, tänk efter.
Det skulle betyda att fler än RG skulle sitta på denna krutdunk utan att på minsta sätt göra väsen av sig sedan 1-2 år tillbaka, eller åtminstone sedan 6 månader tillbaka.

Det är mer troligt att de fått till sig den fejkade listan som spreds för 1,5 år sedan.
2014-09-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Jag sade inte att han skulle göra det, jag sade att rent praktiskt så skulle han kunna göra det, vilket leder till att om RG erbjuder pengar för en bas som kan släppas lagligt inte faller under ett brott. Svårare än så var det inte.

Nei det er inte lovligt
2014-09-12, 01:28
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det hela faller på att de menar att är en databas från 1-2 år sedan som är spridd, och att den var så spridd att den kom till dem för 6 månader sedan från olika håll.
Kom igen nu, tänk efter.
Det skulle betyda att fler än RG skulle sitta på denna krutdunk utan att på minsta sätt göra väsen av sig sedan 1-2 år tillbaka, eller åtminstone sedan 6 månader tillbaka.

Det är mer troligt att de fått till sig den fejkade listan som spreds för 1,5 år sedan.

Går inte in i detalj men listan är inte fejkad, tvärtemot, den kommer vara ytterst användbar i RG's syften.

Komiskt att tro att RG skulle mista den listan du talar om för en riktig.

Icke diskussion trots allt, jag kommer ju inte lägga fram några bevis, vi får helt enkelt vänta och se, tills dess får du helt enkelt tro att jag ljuger.
2014-09-12, 01:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Vill bara skriva av mig lite...

Om det nu är så att de har databasen så kommer de med ganska stor sannolikhet kunna spåra detta konto till min person. Jag har inte varit 100%ig med säkerheten när jag registrera mig. Det var såklart dumt av mig.

MEN problemet här är inte jag, det är min RÄTT att skriva anonymt om jag så önskar. Och jag vet inte men borde det inte vara brottsligt att aktivt försöka ta ifrån mig denna rättighet, speciellt när jag yttrar sådant som inte är olagligt och som kan skada mig om fel person får veta att jag skrivit det?

Och jag försvarar även de som yttrat sådant som är olagligt, visst de borde egentligen provas rättsligt men det är fortfarande fel att behandla dessa brott på det sättet RG och media gör. Med tanke på hur det ser ut i Sverige skulle inte dessa personer kunna bli utsatta för våld? Det kanske till och med finns något fall av alla dessa uthängningar där det har hänt? Detta känns inte rättssäkert.

Jag överdriver kanske men det är inte roligt om databasen hamnat hos dessa osympatiska människor. Som gottar sig att förstöra för människor, speciellt eftersom de kan dra upp det någon har sagt eller gjort för flera år sen BARA för att förstöra personen. Expressen och Aftonbladet är sveriges åsiktspolis. Och de andra mediakoncernerna tillsammans med etablissemanget hyllar denna grävande " journalistik"...

Jag litar inte ett dugg på RG, expressen, Aschberg och resten av gänget. Det de gör är farligt, onödigt och omoraliskt. De är brottslingar, inte journalister.

Föresten känner jag mig lite rädd av att överhuvudtaget skriva om dem, det är nog det de vill, obehagligt.

Borde man skaffa nytt konto? Jävla terrorister......

Du kan ha flera konton på flashback ja. När du behöver fråga eller säga något som du har orsak att tro att några odemokratiska farliga krafter kan avslöja din identitet genom är det bra med ett extra konto. Då kan du passa på att fundera över säkerheten innan.

Jag har bråkat på fb med personer som nu är nere och strider för al-nustra i Syrien, dömda terrorister. Just nu visar jag min avsky för multimiljardären och fascisten Putin = inte så populärt hos sovjetnostalgiker och antidemokratiska NKVD-dyrkare på detta "rg". Det gäller att täcka sin rygg mot såna här odemokratiska femtekolonnare som hatar åsiktsfriheten och förstör deras patetiska "journalist"jobb. Hur många journalister har fåttsparken på tidningarna hittills och hur många flerblir det? Hur ska de motivera sin existens? Jo de startar en "research-grupp" där de kan leka Ebbe Carlsson
Senast redigerad av Xelious 2014-09-12 kl. 01:37.
2014-09-12, 01:32
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag föraktar inga människor - rasister är människor lika mycket som jag. Ofta vill dom i själva verket väl, t.o.m (jag jan detta bättre än dig, jag lovar - men det gör mig inte till en människa med högre värde än någon annan, det gör mig bara bättre på detta ämne än de flesta, eller alla, SDare. Ingen amatör tycker dom kan mer om el än en elektirker som studerat till professor i elektronik - men märkligt nog tror SDare i allmänhet att de kan mycket mer om ämnen de aldrig studerat seriöst en enda dag än professorer som tillägnat hela sina liv år ämnet på högsta nivå, ett utslag av enorm arrogans och hybris). Deras felaktigheter hatar jag ju dock pga att jag och många andra lärt oss av historien istället.
Här närmar vid oss problemet med anonymitet, Du har på ett raljerade sätt fastslagit att Du kan området bättre än mig och så kan det vara. Fast Du vet inte i vilket ämne jag tog magister i för ca 20 år sedan eller vad jag gör i morgon på mitt arbete. Jag kan bara hoppas att Du likt många andra här på fb blir lite ödmjukare med tiden. Alla samhällen som försökt styra människors åsikter har misslyckas och faran är att misslyckandet kan bli våldsamt. IS är ett bra exempel på ett sådant misslyckande, väst har skapat IS genom marginalisering av islams inne värden. Egyptens militärer har på ett liknade sätt stärkt brödraskapet. Början till dagens polariserande debbat i ämnet invandring är enligt mig Expressens artikelserie 1993 där chefredaktören ville få tillstånd en debbat baserad på fakta, han blev sparkad och alla proffstyckare slöt sig samman mot en öppen och akademisk debbat. Vad vetenskapen säger om att trycka ner, förbjuda åsikter, sätta munkavel på människors funderingar brydde sig inte våra folkvalda om. Det var i det ögonblicket som det anonyma forumet skapades. En annan inställning till Expressen 1993 och Du och jag hade slupit alla knäppskallar på vänster- höger-kanten.
2014-09-12, 01:32
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Går inte in i detalj men listan är inte fejkad, tvärtemot, den kommer vara ytterst användbar i RG's syften.

Icke diskussion trots allt, jag kommer ju inte lägga fram några bevis, vi får helt enkelt vänta och se, tills dess får du helt enkelt tro att jag ljuger.
Då litar vi på admin. Du har sagt allt du kan säga nu. Hej då.
2014-09-12, 01:33
Medlem
Citat:

Bevis??
2014-09-12, 01:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Osaklig tramsblock.

Du erkänner alltså att du är ett SD-troll som har noll information utan bara driver gäck för att väcka sympatier för SD?
2014-09-12, 01:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Självklart inte eftersom du inte kan bevisa något.

Men media och då menar jag journalister och andra på redaktionerna va lätt chockade, så jag tror inte någon sitter på en databas i ett halvår utan att det kommer fram. Jag är ledsen men det är inte trovärdigt.
2014-09-12, 01:35
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Nå, jag förbehåller mig rätten att tvivla då det hela stärks av uttryck som "för att vi kan" tillsammans med en vägran att få bekräftat äktheten som admin erbjöd dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in