Citat:
Ursprungligen postat av
wurhan
Att ta ställning till om åtal ska väckas eller inte är åklagarens och i förläningen åklagarmyndighetens uppgift. Inte så pass insatt att jag eftersökt den informationen, hör av dig till eventuell tingsrätt.
Kan även gissa mig till att vissa av avslöjandena och eventuella brotten som man gjort sig skyldig till inte går under allmänt åtal, men som sagt gissar.
Är det egentligen inte så att det inte handlade om brott som avslöjades, utan avslöjandet bestod i att koppla namn till åsikter som uttryckts på för vissa ett obehagligt sätt?
Jag är absolut motståndare till alla hatfulla uttryckssätt, men det gäller alldeles oavsett vem som uttrycker dem eller vilka åsikter som uttrycks.
Jag är stor motståndare till att använda någon form av maktmedel för att tysta åsikter, det är mer produktivt att argumentera mot de åsikter man inte kan hålla med om.
Om maktmedel på detta, fula, sätt används för att tysta de åsikter som faktiskt finns, hur i all världen ska man ha möjlighet att diskutera mot dem?
Denna jakt på oliktänkande är fullkomligt absurd och gör Flashback och möjlighet till anonymitet ännu viktigare.