2014-09-12, 01:00
Medlem
Hvis RG har databasen så måste aldri FB verifisera det.

Hvis inte databasen verifiseras så kan heller ingen si at den er reell.
2014-09-12, 01:00
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Och istället för förolämpning kommer du nu att leda i bevis din slutsats? Får vi se hur du kommit fram till tramset om totalitarianism när du vill skydda kriminella handlingar? Eller inte? Låt mig gissa...du, som dina kolleger här, kommer aldrig försöka arumentera när du kan anonymt kränka istället, som ju kräver inga fakta eller intellektuell verksamhet

Varför ska han "leda i bevis" någonting som uppenbarligen är en åsikt? Om jag säger att jag tycker AIK är bästa laget, måste jag bevisa det då?
Du har ju ingenting att komma med, du tjafsar bara för tjafsandets skull. Kan du inte bara lämna tråden istället så vi andra som faktiskt är intresserade av vad som händer slipper läsa ditt trams i vart och vartannat inlägg?
2014-09-12, 01:03
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Att ta ställning till om åtal ska väckas eller inte är åklagarens och i förläningen åklagarmyndighetens uppgift. Inte så pass insatt att jag eftersökt den informationen, hör av dig till eventuell tingsrätt.

Kan även gissa mig till att vissa av avslöjandena och eventuella brotten som man gjort sig skyldig till inte går under allmänt åtal, men som sagt gissar.
Är det egentligen inte så att det inte handlade om brott som avslöjades, utan avslöjandet bestod i att koppla namn till åsikter som uttryckts på för vissa ett obehagligt sätt?

Jag är absolut motståndare till alla hatfulla uttryckssätt, men det gäller alldeles oavsett vem som uttrycker dem eller vilka åsikter som uttrycks.

Jag är stor motståndare till att använda någon form av maktmedel för att tysta åsikter, det är mer produktivt att argumentera mot de åsikter man inte kan hålla med om.
Om maktmedel på detta, fula, sätt används för att tysta de åsikter som faktiskt finns, hur i all världen ska man ha möjlighet att diskutera mot dem?

Denna jakt på oliktänkande är fullkomligt absurd och gör Flashback och möjlighet till anonymitet ännu viktigare.
2014-09-12, 01:03
Medlem
Någonting som jag starkt funderat över är, finns det ingen här på fb som har kontakt med utländska "yttrandefrihetskämpar", likt den där gruppen "Anonymous" eller vad de kallade sig, som kan bistå med lite hjälp i sådana här svåra tider? Även om mycket som skrivs på forumet är bisarrt i mina och många andras ögon borde vi värna om möjligheten att få vara anonym. Begås det brott är det upp till polisen att reda ut, inte människor som egentligen kanske har ett gott syfte, men som kan starta någonting som jag inte vill se, det vill säga åsiktsregistrering.
2014-09-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeytheavalon
Någonting som jag starkt funderat över är, finns det ingen här på fb som har kontakt med utländska "yttrandefrihetskämpar", likt den där gruppen "Anonymous" eller vad de kallade sig, som kan bistå med lite hjälp i sådana här svåra tider? Även om mycket som skrivs på forumet är bisarrt i mina och många andras ögon borde vi värna om möjligheten att få vara anonym. Begås det brott är det upp till polisen att reda ut, inte människor som egentligen kanske har ett gott syfte, men som kan starta någonting som jag inte vill se, det vill säga åsiktsregistrering.

Men det å erbjude 50 000 kr for databasen måste være å oppfordre til en kriminell handling?

Altså, straffbart ?
2014-09-12, 01:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, utan att gå in på detalj så kan jag intyga att databasen existerar och att RG bland annat har tillgång till den. Som de själva nämner så är den inte dagsfärsk, men den är inte heller allt för gammal.

Folk får tro på vad de vill, jag personligen har inget bekräftelsebehov, tiden får helt enkelt utvisa att jag hade rätt. Jag vinner inte heller på att sitta här och ljuga, vilket RG inte heller gör. Att ljuga om en sån sak skulle vara förödande för deras förtroende.

Som sagt, kommer inte sitta här och jiddra om vem som har rätt, vänta och se.

Vilket förtroende? Deras domslut eller deras aktivitet i extremvänstern?
Fick du reda på det på PM att dom har en databas eller? Den är således gammal den med jag fick ett PM, så det är sant för det vet jag. Du får ta nya tag det håller icke.
2014-09-12, 01:07
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruker1
Men det å erbjude 50 000 kr for databasen måste være å oppfordre til en kriminell handling?

Altså, straffbart ?

Nej. De säger att de betalar en summa för att få tillgång till en sak. De uppviglar inte någon till att begå ett brott, finns ju fysiska personer om har tillgång till databasen.
2014-09-12, 01:08
Medlem
Citat:
Nej. De säger att de betalar en summa för att få tillgång till en sak. De uppviglar inte någon till att begå ett brott, finns ju fysiska personer om har tillgång till databasen.

Jo det gjør dom da de vet at noen må gjøre et datainnbrott for å få databasen
2014-09-12, 01:11
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vilket förtroende? Deras domslut eller deras aktivitet i extremvänstern?
Fick du reda på det på PM att dom har en databas eller? Den är således gammal den med jag fick ett PM, så det är sant för det vet jag. Du får ta nya tag det håller icke.

Finns en hel del människor som uppskattar deras arbete, tro det eller ej. RG har ju själva sagt att det fått en databas för sex månader sedan som är ett till två år gammal men komplett, för sin tidpunkt. Man måste tänka på att avpixlat/disqus arbetet tog ca åtta månader att sammanställa, det är väldigt tidkrävande. Som sagt, har inget bekräftelsebehov, folk får tro på vad de vill, bäst de vill, jag har inget egen intresse i att ljuga.
2014-09-12, 01:12
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Det jag KAN bevisa är att de flesta här är okunniga som 7de klassens elever om saker som rör yttrandefrihet osv, ett ämne jah är högutbildad inom som många här har en horribelt felaktig föreställning om. Den debatten kan du gärna försöka ta med mig.
Hur bevisar du det? Varje gång nån försökt ta debatten så blockar du dem.
2014-09-12, 01:12
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:

Admin skulle ju kunna sälja sin databas utan att det handlade om ett intrång. Skulle däremot en mod. göra samma sak så skulle det säkerligen klassas som olagligt, och så klart om man gjorde ett intrång för att dumpa basen så är det med högst olagligt. Jag tror inte att det faller inom någon brottslig kategori att erbjuda ett pris för en bas som rent hypotetiskt skulle kunna släppas lagligt.
2014-09-12, 01:13
Medlem
wurhans avatar
Citat:

Nej, finns som sagt flera personer som har tillgång till databasen, den går liksom att få tag på utan brottsliga medel. Men när det går ut med informationen, så förväntar jag mig att du gör en polisanmälan då du verkar så säker på den juridiska aspekten av det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in