2014-09-11, 22:04
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
1+

Folk verkar ha fått för sig att det är helt okej att sitta och begå lagbrott så länge det är på nätet. Det är inte mer okej för att det sker anonymt, som nu inte verkar vara så anonymt. Stå ert jävla kast, ryggradslösa människor.

Men vilka är det som bryter mot lagen, de få som sitter och kallar någon etnicitet för parasiter?
Det är inget lagbrott, att man sedan skapade HMF-lagen var ju snarare för att människor inte skulle få uttrycka sig negativt om något som riksdagen hade bestämt. En värdelös lag faktiskt, yttrandefrihet är ju just detta att få säga saker som kanske kan uppfattas som kränkande. Vad fan skulle yttrandefrihet vara om det bara gällde när man sade vackra saker.

Däremot är jag helt enig med dig om att ingen av sidorna bör eller borde ha hackat den andra, men om det nu är gjort så får några bli uthängda här och ta sitt straff och därefter får RG ta sitt straff. Rättvist anser jag i alla fall.
2014-09-11, 22:07
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Så du räknade ut att kommunister avskyr yttrandefrihet? Vilket geni du är.

Det handlar inte bara om kommunister.
2014-09-11, 22:07
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
De har vant sig vid det för att de fått bete sig så i 10 år utan repressalier. Jag har precis varit involverad i en stor studie som regeringen beställt och kan intyga att dessa tekniska möjligheter att undvika västerländsk rättsgrunder sedan Upplysningen och speciellt sedan Weimar rättsstiftning är under stor utredning och anpassning till en ny teknisk tidsålder.

Alliansen är värre än jag tidigare trott, nu ger de sig på yttrandefriheten! Vilka åsikter är okej, Alliansens och PK åsikter?
2014-09-11, 22:08
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit

RG grupperade väl API'n och sedan genom ett skript tog de information samt drog ned mängder av data från Disqus för att sedan sortera fram deras mail. Knappast ett hack utan snarare ett stort hål från Disqus sida vill jag minnas.

Precis. Det är lite "clever use of game mechanics".
Smutsigt, men över bältet imo. De uthängda får allt stå sitt kast, och vi har nog inte sett det för sista gången. Det var länge sedan det mest gruffades mellan vänstern och högern. Vi befinner oss i krig där fult spel är att räkna med. Men man får också räkna med att pansarnäven slår tillbaka.
2014-09-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Visa mig domar för hatbrott på internet. Kthx, bai.

Hatbrott är ett samlingsnamn för diverse kränkningsbrott. Ett kränkningsbrott som dessutom anknyter sitt hat till t. ex. folkgruppen kallas allmänt hatbrott även inom juridiken, trots att termen inte finns i BrB. Så nu vet du liyte mer on rätten i den verkliga världen utanför FB:s delusionära inbillade verklighet
2014-09-11, 22:09
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Det handlar inte bara om kommunister.

De är likadana allihop - mer eller mindre. Olika nyanser bara.
2014-09-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det går rykten om att RGs databas blivit hackad. Finns det någon tråd om detta?

Till mod: du kan radera när jag fått svar.

enligt "pålitliga källor" som någon sa, så är en grupp för nuvarande aktiv med att försöka gräva fram information inom RG, även med hjälp ifrån utlandet, så det skulle inte förvåna mig ifall detta stämmer!
2014-09-11, 22:11
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det går rykten om att RGs databas blivit hackad. Finns det någon tråd om detta?

Till mod: du kan radera när jag fått svar.

Jag har hackat den men har planerat att spela WoW några dagar nu så ni får vänta med beviset
2014-09-11, 22:11
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Hatbrott är ett samlingsnamn ...trots att termen inte finns i BrB.

Nå, hur går det med domarna, ditt jävla kränkthetsproffs?
2014-09-11, 22:13
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Definiera...
(FB) Attraherad av kusin?

.. obegåvade SD-anhängare?

Haha du gillar verkligen att gräva i posthistoriken. Ja, det vore helt ok. Faktum är att jag satte på henne häromveckan igen.
2014-09-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nå, hur går det med domarna, ditt jävla kränkthetsproffs?

Var god håll dig till resonemang istället för anonyma kränkningar som du inte skulle våga utföra i verkligheten om du vill läsas i fortsättningen. Tack.
Senast redigerad av adminulator 2014-09-11 kl. 22:15.
2014-09-11, 22:14
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
De är likadana allihop - mer eller mindre. Olika nyanser bara.

I det här fallet skulle jag vilja påstå att kommunisterna bara svansar efter råkapitalisterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in