2014-09-11, 17:51
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Jag väntar fortfarande på att du outar dig själv. För du står väl för allt du skriver och inte
är du väl någon hycklare heller?

Jag står absolut för mina åsikter, betyder dock inte att jag för någon del behöver outa mig på internet, det skulle förmodligen inte leda till något gott för min del.
2014-09-11, 17:51
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Vad tror du SÄPO jobbar med?

Och denna db (som kanske finns) lär ju dyka upp hos SÄPO snart..
2014-09-11, 17:53
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Jag står absolut för mina åsikter, betyder dock inte att jag för någon del behöver outa mig på internet, det skulle förmodligen inte leda till något gott för min del.

Men andra människor ska hängas ut? och du kalla folk hycklare...
2014-09-11, 17:53
Medlem
Citat:
Varför? Intressant hur kommentarer likt dessa tar mer eller mindre sexuella former när det gäller kvinnor, är du attraherad utav My eller är det så att du även skulle vilja se Wåg naken?

Som sagt förstår inte resonemanget när man säger sig vara emot metoderna men själv inte skulle tveka att ta till dom.
Jag väljer att inte svara på det.

Jag tycker också det är mystiskt.
2014-09-11, 17:56
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Men andra människor ska hängas ut? och du kalla folk hycklare...

Tycker absolut makthavare ska granskas, har inte hycklar om det ö.h.t, granska för all del journalister också så länge det görs sakligt. Finns ett allmän värde i att veta om politiker vill mörda alla muslimer eller slå ihjäl aschberg, oavsett partitillhörighet
2014-09-11, 17:56
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Det är ju väldigt få personer som besitter sådan kunskap om man ser på gemene svensk. Det är ju inte heller det de handlar om, är man emot något så är man det oavsett men som drabbas annars är man ju inte emot det förutsatt att det inte drabbar en viss grupp.

Ja, jag erkänner att jag skulle mysa rätt fint om journalistsvinen fick smaka på sin egen medicin. Om det är hyckleri så får det väl vara det då. Jag kan dock inte känna sympati med dessa genomruttna och samvetslösa individer.

Sen så måste man komma ihåg att det är inte helt vanliga privatpersoner vi talar om här, utan svenska journalister som själva använder sig av och/eller stödjer dessa kriminella metoder.
2014-09-11, 17:57
Bannlyst
Skulle listan publiceras så har flashback inget annat val än att stänga sidan och ta bort alla drabbade konton.
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Tycker absolut makthavare ska granskas, har inte hycklar om det ö.h.t, granska för all del journalister också så länge det görs sakligt. Finns ett allmän värde i att veta om politiker vill mörda alla muslimer eller slå ihjäl aschberg, oavsett partitillhörighet

Fast nu är det ju inte bara politiker som hänger på flashback...eller hängs ut för den delen.
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte bara här på Flashback. Vill du ha källor så är det bara att googla på "expressen hänger ut privatpersoner", och nej, du kommer inte uteslutande att få träffar som leder till AP, FT eller Flashback.

Okej okej du har rätt, men de hängde ju ut näthatare som var rasister. RG och Expressen är anti-rasister. Vill man hata och vara rasist online krävs det att man tar ett eget ansvar över sin anonymitet för ens motståndare kommer ALLTID jobba för att få tag på den informationen. Precis som att ekonomiska brottslingar alltid kommer vilja ha tag på ens kortuppgifter..

Säger jag att det är rätt, Nej..
Men det är heller inget konstigt eller märkligt.

Är du rasist och kvinnohatare som anonymt hotar och hatar online så kommer dina motståndare vilja veta vem du är

Är du vänsterextremist och sverige-hatare anonymt så kommer dina motståndare vilja veta vem du är.

Har du ett visa kort och handlat online kommer kriminella alltid försöka att få tag på dina uppgifter.

Är det rätt, NEJ.. Men det är inget som borde komma som en överaskning..
2014-09-11, 17:59
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Varför? Intressant hur kommentarer likt dessa tar mer eller mindre sexuella former när det gäller kvinnor, är du attraherad utav My eller är det så att du även skulle vilja se Wåg naken?

Som sagt förstår inte resonemanget när man säger sig vara emot metoderna men själv inte skulle tveka att ta till dom.

My är ju en riktig bikerbitch, så det är väl inte konstigt att "Ole", börjar "skreva". Men My har inga problem att fotografera! http://www.youtube.com/watch?v=8cHn2VgMPE4

Tycker du inte om våld och blir slagen, är det då fel att slå tillbaka för att värja sig?

Det har redan blivit publicerat i tråden men tåls att upprepa sig:
Citat:
Under morgonen skickade en anonym användare en fil till undertecknad, innehållande mycket känsliga personuppgifter om ca 120 svenska journalister. Någon hade uppenbarligen hackat sig in på journalisternas Google-konton och laddat ned deras historik över sökningar. Totalt rör det sig om sökhistorik tillbaka till början av 2009 och i vissa fall 2008, av yrkesmässig men framförallt av privat karaktär. I nästan samtliga fall röjer historiken sannolikt känsliga personuppgifter såsom politisk tillhörighet, sexuell läggning (på, milt uttryckt, detaljerad nivå), sjukdomar, tidigare brottslighet och liknande. Det rör sig alltså om uppgifter som är förbjudna att hantera enligt den svenska personuppgiftslagen men som svenska journalister hävdar att de får hantera och registrera fritt eftersom lagen, i alla fall delvis, inte gäller dem.
Källa: http://www.friatider.se/blogg/dataintr-ng-har-blivit-ett-politiskt-vapen

Någon betvivlade äktheten, men det är troligare att mongona som utgör Sveriges journalistkår inte är noga med att radera sin historik.

Att RG skulle ha FBs databas är inte särskilt troligt. De kan mycket möjligt ha fått gamla delar av den. Vilket de påstod med att den var mellan 1-2 år gammal. Ni som riskerar att bli uthängda om basen är läckt: kom ihåg att ni inte kan bli dömda för exempelvis HMF eller dylikt, då servern inte ligger i DDR-Sverige. Dessutom har ni 95% av hela internetkulturen i nacken.

F.ö får man väl säga samma sak som Gyllene Gryning sa till Grekerna för något år sedan. "Mörda inte er själva, mörda bankirerna som mördar er!"
2014-09-11, 18:01
Bannlyst
ska inte dom där jävla anonymous vara experter i det här området? varför hänger dom inte ut fler politker och skit? är inte dom "världens bästa hackers" och så vidare...kan inte dom ta reda på ifall RG sitter på databasen och hänga ut dom som sitter och skriver en massa skitpropaganda i nyheterna?

researchgruppen försöker ju uppenbarligen starta något här, vi måste slåss tillbaka på något sätt vare sig dom ljuger om databas eller ej.
2014-09-11, 18:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Hoppla nu tog sagan en ny vändning

http://www.friatider.se/blogg/dataintr-ng-har-blivit-ett-politiskt-vapen

Men det var väl fan vad alla ska sitta på hemliga register nu för tiden!

Själv har jag tillgång ett alldeles eget och större register än både RG och FT, men jag kommer förstås inte avslöja något om det, än i alla fall. Ville bara passa på att glänsa lite jag med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in