2014-09-11, 15:49
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigoroso
Jag tycker alla bör läsa denna tråd

(FB) Hur RG kan ha deanonymiserat Flashback-användare

Och vad fan vill du säga med det?
Citera
2014-09-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfila
Om man nu ska ha kvar kravet på e-mail så får FB hasha det, att spara det i klartext i DBn är idioti.
funkar inte
(FB) Förslag: ta bort kravet på email
Citera
2014-09-11, 16:12
Medlem
Alltså det är ju endast en liten del av Flashbacks användare de egentligen vill åt. Den som frågar om takräcke till bilen, tv-spel och magsår är ju inte någon de vill åt.

Jag tror det främst handlar om att hitta toppar inom SD här. Tråden är 100sidor lång och jag ber om ursäkt ifall jag säger något helt obvious.
Citera
2014-09-11, 16:13
Medlem
OliverCromwells avatar
Har RG kommit med någon som helst bevis för att de skulle ha FB:s användardatabas?

Om inte, är det väl dags för FlashBack att pressa dem för sådant.

RG smutsar ner FB:s rykte genom att ge dem dålig PR, att de inte skulle kunna garantera sina medlemmars anonymitet.
Citera
2014-09-11, 16:21
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har RG kommit med någon som helst bevis för att de skulle ha FB:s användardatabas?

Om inte, är det väl dags för FlashBack att pressa dem för sådant.

RG smutsar ner FB:s rykte genom att ge dem dålig PR, att de inte skulle kunna garantera sina medlemmars anonymitet.

De har inga som helst bevis och trots att många har efterfrågat de vägrar de visa några bevis överhuvudtaget.
Citera
2014-09-11, 16:24
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Alltså det är ju endast en liten del av Flashbacks användare de egentligen vill åt. Den som frågar om takräcke till bilen, tv-spel och magsår är ju inte någon de vill åt.

Jag tror det främst handlar om att hitta toppar inom SD här. Tråden är 100sidor lång och jag ber om ursäkt ifall jag säger något helt obvious.

Där har du faktiskt dessvärre helt fel.

Och jag har försökt förklara detta flera gånger. Det är dessutom uppenbart att du inte känner till RG:s inställning.

Senast, efter DISQUS-hacket, så hängde de ut ALLA. Även många liberaler och Sossar som ville ta debatten mot "rasisterna" på Avpixlat. Samtliga hängdes ut som "rasister", alltså även "antirasister".

Dessutom har de hotat kända personer via twitter, om vad de ska ha skrivit anonymt på nätet. DET KALLAS UTPRESSNING!

För att förstå vad RG håller på med, så måste man förstå deras ideologi. De är nykommunister. De är alltså samhällsomstörtare. Det ligger i deras intresse att skapa så mycket kaos som möjligt, för att få igenom sin agenda. Även om detta drabbar deras egna meningsfränder! Ändamålet helgar medlen. Om deras egna drabbas, så betraktar dom det som collateral damage.
Citera
2014-09-11, 16:28
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
De har inga som helst bevis och trots att många har efterfrågat de vägrar de visa några bevis överhuvudtaget.

Jag förstår det. Men det ska väl ligga i FlashBacks intresse att avslöja RG:s bluff, så att inte folk tappar förtroendet för FB.

Just nu står ord mot ord. FlashBack måste syna RG och eventuellt avslöja dem.
Citera
2014-09-11, 16:29
Bannlyst
Finns ju flera forum har som tex handlar om:

Hells Angels
Bandidos
Original Gangsters
Wolfpack

Bara for att namna nagra.

Vad tycker dessa flashbackmedlemmar om att fa sina identiteter "outade".
Aven om de inte blir publicerade sa har ju Researchgruppen deras personliga uppgifter (Om de nu inte bluffar forstas, vilket jag tror.)

Sa ni som postar i dessa forum. Vad tycker ni om att:

a, ni har blivit registrerade hos Researchgruppen?
b, ni eventuellt kan bli "outade" i framtiden, eller uppgifter hos RG lamnas vidare till myndigheter?
c, ni samkors i stora dataregister hos Expo, piscatus mfl ?

1.Ar ni forbannade nu?
2.Kommer ni att agera "proaktivt"?
3.Eller agerar ni enligt "vanta och se" principen.

Jag tror inte att RG fattat annu att de "leker med elden".

Vore intressant med svar fran aktiva flashbackare i dessa forum.
2014-09-11, 16:35
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Nu har man alltså enligt egen utsago fått tag på Flashbacks databas, Flashback som hävdar att de har 896 053 medlemmar.

Uppgifter som Martin Fredriksson från Researchgruppen också bekräftar för Nyheter24.

– Ja, vi har den, vi har haft den ett halvår ungefär. Vi har fått den från olika håll via mejl. Vi har uppgifter till ett par hundratusen konton, säger Martin Fredriksson till Nyheter24.

Det där är en grej jag hänger upp mig på. FB har nästan 900 000 konton, det är bra mycket mer än "ett par hundratusen konton". För hur länge sedan hade FB 200 000 konton? Det måste ha varit flera år sedan, sitter de med en 6-7 år gammal databas så är den ju inte så användbar.
Citera
2014-09-11, 16:37
Medlem
dayms avatar
Citat:
Jag förstår det. Men det ska väl ligga i FlashBacks intresse att avslöja RG:s bluff, så att inte folk tappar förtroendet för FB.

Och hur ska dom syna den bluffen? Flashbacks tekniker har ju redan gått ut med att lösenordshasharna som syntes på screendumpen av den påstodda dumpen inte alls överrenstämmer med vad den riktiga databasen använder.
Citera
2014-09-11, 16:50
Medlem
desammlass avatar
varför kan inte admin gå ut och berätta hur det ligger till om någon borde veta så är de ju dom som kan säga hur det ligger till för dom ser om någon varit inne i systemet
Citera
2014-09-11, 16:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Hur ska Flashback kunna avslöja bluffen när RG vägrar visa några bevis? Om jag säger att jag har alla lösenord och mailadresser till alla användare på Facebook, så ligger ju bevisbörden på mig. Facebook kan ju inte heller BEVISA att jag inte har dessa uppgifter när jag bara påstår en sak.

Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
varför kan inte admin gå ut och berätta hur det ligger till om någon borde veta så är de ju dom som kan säga hur det ligger till för dom ser om någon varit inne i systemet

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in