2013-01-04, 04:48
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
Får man fråga vad användaren som avslöjade dig har för nick här?
Intressant också om han läser detta så kan han ju PM:a mig och andra i tråden vad vi har för mejl. 100% att han läser. Knappast 100% att han klarar att upprepa bedriften.
Han kallar sig nim. Reggad 2002 och har gjort tre postningar. En smurf, sannolikt.
Citera
2013-01-04, 04:56
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
inte på flashback. inte på google heller efter några halvhjärtade sökkombos.
Jag tänkte närmast på om Fina Gubben hade tillgång till denna i egenskap av mod. Jag har aldrig använt den adressen i något som helst annat sammanhang. Aldrig angett den i ett inlägg eller i ett pm eller något sådant. Den användes en gång i ett syfte endast och kan alltså inte kopplas till mig på något sätt då den i sig är ett villospår till en gammal flickväns bostadsadress som bara ploppade upp i huvudet när jag skulle skapa den.

Men jag känner nog att kanske andra användare här borde se om sitt hus...
Citera
2013-01-04, 04:59
Medlem
Traxdatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag tänkte närmast på om Fina Gubben hade tillgång till denna i egenskap av mod. Jag har aldrig använt den adressen i något som helst annat sammanhang. Aldrig angett den i ett inlägg eller i ett pm eller något sådant. Den användes en gång i ett syfte endast och kan alltså inte kopplas till mig på något sätt då den i sig är ett villospår till en gammal flickväns bostadsadress som bara ploppade upp i huvudet när jag skulle skapa den.

Okej.
50 000:- kan ju locka om inte admin så vissa tekniker eller mods eller webhotel att sälja databasen. Beror ju på hur lättillgänglig den är och för hur många den är det.
Citera
2013-01-04, 05:02
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Han kallar sig nim. Reggad 2002 och har gjort tre postningar. En smurf, sannolikt.

fler postningar av samme person?
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=43336

Axplock ur dennes kommentarer!
(fattar ni inte att #namn# är någon dum jaävla nazi som bara vill bygga på fördommarna)
Senast redigerad av KreugerGuld 2013-01-04 kl. 05:16.
Citera
2013-01-04, 06:02
Medlem
kek123s avatar
Citat:

Sjukt läskigt, läste själv denna tråden och kollade vilken mail jag hade, kan väl säga att det var en mail som jag var tvungen att byta direkt så gjorde det. Men någon kan se vilken mail jag reggade mig med så känns det inte så roligt. För er som inte bytt mail än, http://10minutemail.net/ är skitbra för sajter som kräver aktiveringsmail men som man inte vill använda sin riktiga mail till.
Citera
2013-01-04, 07:04
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Jag fick nyss ett pm från en användare här som reggade sig 2002 och som gjort tre inlägg sedan dess. Pm hade rubriken "ser dig" och innehöll endast en gammal fulmail som jag använde mig när jag reggade mig här och som jag inte använt sedan dess. Jag har vidare ändrat min kontakt-epost till en annan fulmail på min profil, men den presenterade han inte, utan alltså den ursprungliga emailen från registreringen.

Jag har kollat i min profil och ingenstans finns registreringsmailen angiven. Hur fan förklarar man detta? Och det kan vara värt att tänka på för den som eventuellt använt en "skarp" e-postadress vid registreringen. Med uppgifter som kan härledas till person eller arbetsplats.

Jag ser nu GÄRNA ett uttalande från administrationen rörande denna eventuella glitch i anonymitetsskyddet! Hur funkar säkerheten om och när ett flashbackkonto kan kopplas till en G-mail, rocketmail, hotmail eller motsvarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Rapportera PM'et är väl det bästa tipset jag kan ge dig.

I annat fall vänta ett par timmar tills det ljusnat och fler vaknat.

Jag noterar att du inte rapporterat PM'et än Golonka. Det kunde ju vara bra om du gjorde det. Annars blir det lite pojken som ropade varg av det hela. Jag misstror dig faktiskt inte men detta ska givetvis undersökas grundligt.

Citat:
Kan du se vilken mailadress jag använde när jag skapade Golonka?

Nu är ju frågan riktad till Fina Gubben men du får svar av mig. Vi moderatorer kan inte se era eller ens våra egna mailadresser. Än mindre har vi tillgång till några databaser.

/Mod
Citera
2013-01-04, 07:12
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Nu är ju frågan riktad till Fina Gubben men du får svar av mig. Vi moderatorer kan inte se era eller ens våra egna mailadresser. Än mindre har vi tillgång till några databaser.

/Mod

Gäller det även supermods och administratörer?
Citera
2013-01-04, 07:17
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Gäller det även supermods och administratörer?

Golonkas fråga var riktad till en moderator, inte en administratör. Och svaret är att vi moderatorer inte kan se några mailadresser. Självfallet (vilket alla säkert begriper) kan forumets adminstratörer se dessa uppgifter. Jag tror ingen är så dum att han inbillat sig motsatsen.
Citera
2013-01-04, 07:22
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIC1990KDIM
Det är fan på tiden att alla grisjävlar får ta ansvar för sin skit. Tror inte Martin kommer få ett skit, däremot kommer en pöbel med facklor och grepar knacka dörr och pannben dom närmaste månaderna. Jag har längtat efter kristallnatten.

Du tror alltså att dom "farliga" killarna är antirasister och är med i ditt "läger"? Högskolefolk som inte hittat något att göra i livet förutom att studera och tycka till om saker som dom ändå inte förstår ska nu bryta sig in hos folk och misshandla dom?

Jag sitter väl här och väntar tills det knackar på dörren då. Ska bli jävligt intressant.
Senast redigerad av BigMojo 2013-01-04 kl. 07:24.
Citera
2013-01-04, 07:34
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Golonkas fråga var riktad till en moderator, inte en administratör. Och svaret är att vi moderatorer inte kan se några mailadresser. Självfallet (vilket alla säkert begriper) kan forumets adminstratörer se dessa uppgifter. Jag tror ingen är så dum att han inbillat sig motsatsen.

Kunde de gamla supermodsen se det då? De kunde väl se IP?
Citera
2013-01-04, 07:38
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Kunde de gamla supermodsen se det då? De kunde väl se IP?

Jag har faktiskt ingen aning, jag var inte moderator då.
Citera
2013-01-04, 07:51
Medlem
Folketstempels avatar
Låg inte en äldre upplaga ute på Pirate bay för några år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in