2014-09-10, 21:30
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hur kan en "gammal databas" cirkulera? Borde inte flashback ha vetskap om detta? Och hur gammal är den?
De nämner även att det är flera som har mailat in och tipsat om den. Om nu flera har haft tillgång till den, varför har det inte kommit ut tidigare? I call bullshit.
Citera
2014-09-10, 21:36
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
De nämner även att det är flera som har mailat in och tipsat om den. Om nu flera har haft tillgång till den, varför har det inte kommit ut tidigare? I call bullshit.
Skrämselpropaganda lagom inför valet.
Citera
2014-09-10, 21:37
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Precis. Den borde finnas tillgänglig om det nu är så att flera individer att hittat och tipsat om den.

Och 56320 flashbackare just nu kan inte..?

Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Precis som all terrorism; kontraproduktivt. RG, Expo, Expressen och dess gelikar hade avskaffat det anonyma röstningssystemet igår om de fick bestämma.
De hade med andra avskaffat demokrati helt och hållet.
Senast redigerad av SeMeNoMore 2014-09-10 kl. 21:41.
Citera
2014-09-10, 21:38
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Ja, och möjligtvis en PR-kupp med tanke på hur många medier som okritiskt har skrivit om det. RG får väldigt mycket publicitet av detta scoop, och folk tror så klart på det eftersom de tidigare har publicerat uppgifter på näthatare från f. d. PI och Avpixlat. De har fått hybris, helt enkelt.
Citera
2014-09-10, 21:39
Medlem
b00b00s avatar
Om det nu är sant, vilket det troligen inte är.
Kanske bara ett sätt att få FB-medlemmar att tappa fattning och ta en paus från forumet, vad vet jag?

Skulle det nu vara sant, så har de ju bevisligen begått ett brott, eller flera.
Det kanske är en fråga inom Journalistik, men hur får man slaskpressen att stå till svars om de publicerar informationen?
Senast redigerad av b00b00 2014-09-10 kl. 21:40. Anledning: Dvärgar som bet mig.
Citera
2014-09-10, 21:41
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Kanske bara ett sätt att få FB-medlemmar att tappa fattning och ta en paus från forumet, vad vet jag?

Det kanske är en fråga inom Journalistik, men hur får man slaskpressen att stå till svars?

Om någon har lagt en lista i näven på dom finns det inte ett enda brott begånget från deras sida. Det är märkligt vad folk försöker hitta ursäkter till att ett brott måste begås hela tiden. Det är lite samma sak, som i IT-säk när en webbsida går ned och att det då alltid måste vara så att just den sidan är hackad.
Citera
2014-09-10, 21:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Det kanske är en fråga inom Journalistik, men hur får man slaskpressen att stå till svars om de publicerar informationen?
Det beror så klart på hur de har kommit över uppgifterna. Om det är ett intrång i Flashbacks infrastruktur, vilket är högst osannolikt, skulle det röra sig om dataintrång. Om de istället har korsrefererat användare på Flashback med användare på Disqus och dylika sidor där användarnamnen stämmer överens, har de förmodligen inte begått något brott, såtillvida att de inte har begått intrång på de andra sidorna.
Citera
2014-09-10, 21:44
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Om någon har lagt en lista i näven på dom finns det inte ett enda brott begånget från deras sida. Det är märkligt vad folk försöker hitta ursäkter till att ett brott måste begås hela tiden. Det är lite samma sak, som i IT-säk när en webbsida går ned och att det då alltid måste vara så att just den sidan är hackad.

Dataintrång är fortfarande olagligt.
I vilket land låg servrarna i?
Citera
2014-09-10, 21:45
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:

Jag tror dom har något. de brukar köra ett rejs för att få folk att säga emot. Sedan släpper de skiten.

Citat:
Det kanske är en fråga inom Journalistik, men hur får man slaskpressen att stå till svars?

Du får inte slaskpressen att slå till. Det enda att göra är att på sociala medier sprida namnlistor på alla politiker, AFA, RG, journalister och de brott de begått. Framför allt på folk på vänsterkanten. Gärna Robbans förfäders förehavanden.
Citera
2014-09-10, 21:46
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Svammel. Det finns folk som väntar på rätt tillfälle, för att få större effekt i sitt anfall. Och så finns det folk som tänker med arslet och slösar bort all sin ammunition innan striden ens är över.

RG är definitivt inte det sistnämnda.

Eftersom allt detta händer pga SDS stora framgångar i opinionen vore det väl på sin plats att alla vi som tror på det fria ordet och kanske med all rätt är oroliga nu, att rösta SD på sönd och få slut på det här vansinnet, även om man inte har dom som favoritparti så är en röst på dom en röst på yttrandefrihet,och den känns väl nog så viktig i det här läget.så alla nu för yttrandefriheten,
rösta SD.
Citera
2014-09-10, 21:48
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Dataintrång är fortfarande olagligt.
I vilket land låg servrarna i?

Jaha, du menar att nåt brott är begånget överhuvudtaget, men nödvändigtvis inte av RG själva. Nä, det är väl möjligt i så fall. Server-adressen för flashback.org står just nu på en bahnhof-adress. Det betyder dock inte betyda särskilt mycket egentligen. Vart den stod för 1-2 år sedan när det påstods att uppgifterna skulle ha mottagits är svårare att svara på.
Citera
2014-09-10, 21:48
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Aldrig, det ser du väl här i tråden. "Höhö, va säger ni nu då jävla rasister." "Jag har iaf inte skrivit nåt dumt, jag bryr mig inte."

First they came...

Jag tycker mycket illa om SD-jugend som enligt mig förstört flashback. Men jag tar ändå mycket illa vid mig av detta. Flashback är inte bara en hubb för främlingsfientliga, utan för alla möjliga politiska dissidenter och folk som allmänt vill kunna prata i skydd av anonymitet. Det här är ingen skitsak. Det är lite illa som om man hade hackat Twitter eller Facebook. Fast värre.

Kommer jag över någon information om RG så läcker jag den utan att blinka. Dom ska fan stå för sina brott. Flashback är för helvete en viktig samhällsinstitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in