2014-09-11, 01:13
Medlem
Doktordonkas avatar
Vi vet ju inte ens om huruvida det är ett hack eller inte. Det är det första. Det kan ju lika gärna vara nån internt som dumpat databasen eller delar av den och mailat iväg, då är det inget hack.
För det andra står väl, vad jag vet, inte flashbacks server i Sverige, så då är det inte ett fall för svensk polis oavsett.
Citera
2014-09-11, 01:13
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Ang SD och skandaler:

Snarare kommer skandalerna från SD själva.
Ingen skandal som framkommit från denna skara amatörer (som ingen skulle låta driva en firma åt sig ens då de flesta säger, öööööh, på frågor om enkla samband i makropolitiken eller ekonomin) har orsakats av media. De har bara visat folket att partiet består av de där som var bullies på högstadiet, förklarade patetiska av alla under gymnasiet och som nu inte kan glömma sina glansdagar som fjortisar.
Deras åsikter är en annan sak, jag menar bara att de är TOTALT inkompetenta som politiker förutom en handfull av flera hundra på valbara platser runt om i landet.

Dessa finns det många andra svagbegåvade som trots allt vill lämna över hela styret av landet de säger sig älska till. Älskar man Sverige så lämnar man först och främst över landet till de som faktiskt vet vad räntor, skatter, bidrag och andra insatser faktiskt innebär och ger för resultat i samhället.
Jag skrattar mig ofta fördärvad åt dem varenda gång intervjuer ges från personer på valbara platser i SD.

"Seriöst??? Har de satt upp honom och låter honom öppna munnen inför en kamera. Och Pelle stödjer dem, hahaha, det säger en hel del om Pelles smarts"

Du kan inte vara seriös med din bedömning. Eller så är du så pass ignorant att du verkligen tror på din fullkomligt verklighetsfrånvända analys.

Några linjer för dig.

1. SD har inget sätt att kontrollera vad deras nuvarande medlemmar ska ha skrivit för 5-6 år sedan anonymt på nätet och via mejl.

2. Stigmatiseringen av SD gör att de som annars skulle ha haft kompetens, inte vågar ställa upp. Istället blir det de få eldsjälar som är beredda att riskera status, inkomst och nätverk för att engagera sig politiskt för att försöka rädda det som räddas kan.

3. SD:are är i genomsnitt småföretagare, inte några lågutbildade arbetare. De har även betydligt fler utbildade ingenjörer än de flesta andra partier, i synnerhet i jämförelse med rödgröna politiker!

4. Att uttrycka sig olämpligt i kanske 10 kommentarer av 17 000 kommentarer under en 8 års period, säger egentligen ytterst lite om en individ.
Senast redigerad av OliverCromwell 2014-09-11 kl. 01:21.
Citera
2014-09-11, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Vi vet ju inte ens om huruvida det är ett hack eller inte. Det är det första. Det kan ju lika gärna vara nån internt som dumpat databasen eller delar av den och mailat iväg, då är det inget hack.
För det andra står väl, vad jag vet, inte flashbacks server i Sverige, så då är det inte ett fall för svensk polis oavsett.

Hvis den va hackad från Sverige så. Men de har vel hackad FB från en bananrepublic
Citera
2014-09-11, 01:24
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du kan inte vara seriös med din bedömning. Eller så är du så pass ignorant att du verkligen tror på din fullkomligt verklighetsfrånvända analys.

Några linjer för dig.

1. SD har inget sätt att kontrollera vad deras nuvarande medlemmar ska ha skrivit för 5-6 år sedan anonymt på nätet och via mejl.

2. Stigmatiseringen mot SD gör att de som annars skulle ha haft kompetens, inte vågar ställa upp. Istället blir det de få eldsjälar som är beredda att riskera status, inkomst och nätverk för att engagera sig politiskt för att försöka rädda det som räddas kan.

3. SD:are är i genomsnitt småföretagare, inte några lågutbildade arbetare. De har även betydligt fler utbildade ingenjörer än de flesta andra partier, i synnerhet i jämförelse med rödgröna politiker!

4. Att uttrycka sig olämpligt i kanske 10 kommentarer av 17 000 kommentarer under en 8 års period, säger egentligen ytterst lite om en individ.

Stigmatiserade eller inte är ovidkommande just nu.
De som står på listorna ÄR de som kommer väljas in och de är till absolut största andel inte kvalificerade att kontrollera någons öde eller tillgångar.
Vad de tycker bryr jag mig inte om just nu som sagt. Men namnen på listorna är på väg in i beslutande organ utan att förstå enkla samband på makronivå vilket gör dem totalt olämpliga att besluta i frågor där synergieffekterna ligger långt bortom deras förstånd.

Men vi borde kanske hoppa över till annat delfora för att fortsätta den diskussionen.

See you there.
Citera
2014-09-11, 01:28
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Är det inte dags för något officiellt pressmeddelande från FlashBack snart?
Ja, är väldigt förvånad att inget sådant är ute än.

Det blir lite knepigt för FB att bemöta nu när steken på sätt och vis är vänd, men vi medlemmar vill naturligtvis veta var de står, vilken skada som är gjord och någon slags aktionsplan eller punktlista över vad de icke internetsäkerhetskunniga bör göra för att skydda sig mot sånt här på FB.
Citera
2014-09-11, 01:43
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Är det inte dags för något officiellt pressmeddelande från FlashBack snart?

Är du blind, dum eller både och?
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Bakgrund:
(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)

Jag kan påstå att jag kan läsa all e-post som skickas via Gmail.
Det betyder givetvis inte att det är sant, och det är omöjligt för Gmail att förneka detta. Hur ska de kunna veta att det inte stämmer?
Däremot kan de tvivla på att uppgifterna stämmer.

Jag har personligen mycket svårt att tro att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Men de kan ju alltid kontakta mig, så kan jag fråga om tio slumpvist utvalda användare på forumet, så får vi se om de har några epost-adresser.

Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta.

admin
Citera
2014-09-11, 01:45
Medlem
Verkar som att Flashback dött mer eller mindre redan. Oerhört få nya inlägg i olika trådar. Kanske detta är slutet för Flashback.
Citera
2014-09-11, 01:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Verkar som att Flashback dött mer eller mindre redan. Oerhört få nya inlägg i olika trådar. Kanske detta är slutet för Flashback.

Du tror inte det har med tidpunkten att göra?
Forumet har varit lika levande som alltid hela kvällen
Citera
2014-09-11, 01:59
Medlem
Adikatpws avatar
Citat:

Är du seriös?
Det händer väl lika mycket i forumet som det alltid gör vid den här tiden. Det är inte alla som kan dygna och hänga på flashback hela nätterna.
Citera
2014-09-11, 02:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Är du blind, dum eller både och?
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Jag (och uppenbarligen många andra här) har inte sett den kommentaren som du hänvisar till. Vart hittade du den? Din länk leder nämligen inte dit, utan till RG:s tweet.
Citera
2014-09-11, 02:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Ja, jag har också märkt det.

Det kanske är början på slutet nu.

R.I.P. FlashBack.
Citera
2014-09-11, 02:06
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Jag (och uppenbarligen många andra här) har inte sett den kommentaren som du hänvisar till. Vart hittade du den? Din länk leder nämligen inte dit, utan till RG:s tweet.

Min länk leder till tråden som avhandlar detta ärendet, postat av självaste admin i egen hög person.
Gör om, gör rätt.
Här är länken till admins inlägg då, om det går bättre: (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Nu får du fan göra nånting själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in