2014-08-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle.Kuling
Hör du Chefsideologen, vad har du för belägg för att detta handlar om Researchgruppen? Visst är det något som de skulle kunna göra, men har du hoppat direkt till den slutsatsen utan något mer att gå på så framstår du som lite paranoid.

Det är en misstanke som jag har. Det går ju inte att få belägg för något sådant eftersom Researchgruppen aldrig skulle gått ut med den informationen förrän de offentligör namnen på dem de snappat uppp.
Citera
2014-08-01, 14:46
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Och vem tror du polisen ringer när de behöver få reda på vem det är bakom en IP adress? Jo internetleverantören. De som jobbar hos en internetleverantör är de som kan se vem som ligger bakom en IP adress. Det finns inget som stoppar en anställd från att kolla detta. Det är ju knappast så att den anställde sedan går till chefen och säger att han kollat en IP adress i smyg

Jag skrev ju precis att alla inte har behörighet för att se dessa uppgifter. Polisen ringer inte ofta ett supportnummer och ber om abonnemangsuppgifter.
Citera
2014-08-01, 14:48
Medlem
nero1s avatar
Loggade in nu för första gången på någon vecka och såg också ett PM från "Ingalil888" som ville jag skulle klicka på potpu*ri.net. Visst jag har väl skrivit ett par inlägg i odlingsforat om ventilation och belysning, men aldrig tidigare fått ett PM där någon uppmanar mig att klicka vidare på en länk. PM från folk som tror att jag kan "ordna nåt" (vilket jag definitivt inte gör/kan) eller som själva vill "kränga nåt" (vilket jag heller inte vill) har jag fått genom åren, men då har det bara varit förfrågningar, inga uppmaningar om länkar etc.

Tycker detta är suspekt, att dessa PM med länkar börjar dyka upp i så stor omfattning nu?
Citera
2014-08-01, 14:50
Bannlyst
Jag har inte fått något pm från Don-Quichotte. Nu känner jag mig blockad och besviken. Jag vill ju också vara med på dessa saker. Det blir till att skriva till Robert Aschberg och klaga. Fast å andra sidan har jag fått ett pm om knark. Men det fanns ingen länk i det vad jag kommer ihåg.

Vad gäller att skriva till myndigheter och annat under falskt namn så har jag olika e-post adresser för olika saker.
Senast redigerad av pethom 2014-08-01 kl. 14:53.
Citera
2014-08-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag skrev ju precis att alla inte har behörighet för att se dessa uppgifter. Polisen ringer inte ofta ett supportnummer och ber om abonnemangsuppgifter.

Men du, vad får dig att tro att de Researchgruppenanknutna personerna hos internetleverantörna skulle vara dem som jobbar längst ned på golvet?
Citera
2014-08-01, 14:53
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Men du, vad får dig att tro att de Researchanknutna personerna hos internetleverantörna skulle vara dem som jobbar längst ned på golvet?

Sådana idioter lyckas sällan klättra högt. Dessutom bryta mot företagets policy samt svensk lagstiftning.
Citera
2014-08-01, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Hänger inte med riktigt, hur framgår det att detta är Researchgruppen, och att de skickar länkar för att registrera IP-adresser?

Flera användare har ju redan gått ut med att de fått nämnda PM utan att vara det minsta invandringsfientliga.

Lite bevis kan vara på sin plats när man kastar ur sig anklagelser.
Å andra sidan hindrade ju inte det Reshearchgruppen från att registrera folk ändå, i förra "härvan" fanns det folk som hade kommenterat på Avpixlat genom att argumentera MOT rasistiska åsikter bland annat... Som ändå hängdes ut.

Själv hängdes jag väl inte ut, men min E-mail registrerades också på deras sida enbart pga att jag hade skrivit 3 kommentarer som tog avstånd till BÅDA (extremare) sidor i en diskussion på Avpixlat, där jag skrev något i stil med att båda sidor är väldigt onyanserade. Skrev absolut ingenting som rimligtvis kan tolkas som främlingsfientligt i alla fall.

Så det räcker ju tydligen att folk kommenterar på fel ställen för dessa typer...

Men nej, det är självklart inget bevis i detta fallet för att de ligger bakom några PM. Men hypotetiskt sätt verkar det ibland inte hindra dom att folk inte har skrivit något främlingsfientligt...
Senast redigerad av sjelvefan 2014-08-01 kl. 14:58.
Citera
2014-08-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Sådana idioter lyckas sällan klättra högt. Dessutom bryta mot företagets policy samt svensk lagstiftning.

Men snälla du. Vad vet du om det? Tycker du Aschberg aldrig lyckats komma nånvart?
Researchgruppen bryr sig nog inte särskilt att bryta mot någon policy eller någon lag, deras åsiktsregistreringsdatabas är ett exempel på detta.
Citera
2014-08-01, 15:00
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Och vem tror du polisen ringer när de behöver få reda på vem det är bakom en IP adress? Jo internetleverantören. De som jobbar hos en internetleverantör är de som kan se vem som ligger bakom en IP adress. Det finns inget som stoppar en anställd från att kolla detta. Det är ju knappast så att den anställde sedan går till chefen och säger att han kollat en IP adress i smyg

Hela problemet är att koppla en IP adress till en Flashback användare, och helst innehåll. Visst ISPn kan se att du surfar Flashback men det är allt. Flashback är krypterat så man kan inte se innehållet vad man surfar. Visst kan man knäcka krypteringen samtidigt som man har tillgång till inspelad datatrafik men är man på den nivån så har man både resurser, kundskapen och motivationen. Typ, säkerhetspolisen kan redan göra detta. Om någon jobbar på en ISP så måste de spara trafiken till/från Flashback för att sedan tugga sig igenom krypteringen så handhavandet är lite mer än bara kolla vem som surfar Flashback.
Senast redigerad av Dr.Gurka 2014-08-01 kl. 15:05.
Citera
2014-08-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Anändaren Don-Quichotte har ju varit avstängd(Bannlyst) i nästan ett år,
Hur kan du då fått PM från denna användaren i måndags denna veckan?
(FB) Don-Quichotte avstängd för 1.01

Står ju dock "senaste aktivitet 2014-07-28" om du går in på hans profil. Nu är jag inte så jävla haj på reglerna men man kanske får skicka PM fast man är avstängd?
Citera
2014-08-01, 15:06
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Jag är intresserad av vad som får TS att koppla just detta mail till Researchgruppen.

Utesluter det dock inte, och för er som säger att ni fått PM fast ni inte är invandringskritiska: har Aschberg och hans maffia åtminstone en halv hjärna, så skickar de förstås även till några "oskyldiga" för att vilseleda.
Citera
2014-08-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Loggade in nu för första gången på någon vecka och såg också ett PM från "Ingalil888" som ville jag skulle klicka på potpu*ri.net. Visst jag har väl skrivit ett par inlägg i odlingsforat om ventilation och belysning, men aldrig tidigare fått ett PM där någon uppmanar mig att klicka vidare på en länk. PM från folk som tror att jag kan "ordna nåt" (vilket jag definitivt inte gör/kan) eller som själva vill "kränga nåt" (vilket jag heller inte vill) har jag fått genom åren, men då har det bara varit förfrågningar, inga uppmaningar om länkar etc.

Tycker detta är suspekt, att dessa PM med länkar börjar dyka upp i så stor omfattning nu?

Ingalil var nog inte så mycket mer än en knarkförsäljare.
Just det Pm:et var det ingen klickbar länk i. Var extra försiktig när det gäller klickbara länkar för det är oftast i dem man kan dölja en konstig adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in