Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare

flashback.se

Researchgruppen har på sin twitter erbjudit 50 000 kronor till den som kan ge dem Flashback Forums databas. Det man önskar komma över är de registrerade medlemmarnas e-postadresser.

Läs hela artikeln
2014-09-10, 19:57
  #1093
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Ni förstår väl att de knappast kommer sitta och gå igenom post historiken hos 100 000 användare?

De kommer snarare använda det som en databas till de gånger någon gör något olagligt, t.ex. om en användare dödshotar en politiker.
Sedan att de kollar politiker mot denna lista tycker jag bara är bra.
Jag vill inte ha en politiker i riksdagen som på sin fritid sitter på Flashback och gapar om hur mycket de hatar invandrare.
Om man bara gräver i de andra partiernas kandidaters webbhistorik, får man nog fram rätt delikata uppgifter. Jag lovar att många miljöpartister och vänsterpartister uttryckt sig lika hatiskt, fast mot andra grupper i samhället. Är det mer acceptabelt kanske? Du får gärna utveckla.
Citera
2014-09-10, 19:57
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Nu hotar inte alla människor, utan många bara uttrycker sina åsikter. Ska inte de ha rätt till det?

Jag är rätt så övertygad om att RG inte kommer exponera användare som skrivit "Jag tycker att Sverige tar emot för många invandrare". = en normal åsikt.

De kommer nu avslöja användare som skrivit: "Invandrare, negrar och araber förtjänar inte att leva. Vi borde låsa in dom någonstans och låta dom svälja ihjäl eftersom de föds med bomber och knullar inom släkten" = ett rasistiskt uttalande, som man får läsa ofta här på fb.
Citera
2014-09-10, 19:58
  #1095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har gått ut med detta till all svensk media. Man får anta att de har något.

Vore ju annars konstigt. Förtroendet för dem skulle minska kraftigt, om det visar sig att de bara hittat på allt. Först stora rubriker i media. Och sedan: "Sorry. Det stämde inte!"

Nej det har de inte. Det var först när TT tog nyheten från Dagensmedia det blev spridning.
De flesta tidningar i landet köper i sin tur nyheter av TT.
RG verkar mest ha skrutit på Twitter själva.
Citera
2014-09-10, 19:58
  #1096
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Jag är rätt så övertygad om att RG inte kommer exponera användare som skrivit "Jag tycker att Sverige tar emot för många invandrare". = en normal åsikt.

De kommer nu avslöja användare som skrivit: "Invandrare, negrar och araber förtjänar inte att leva. Vi borde låsa in dom någonstans och låta dom svälja ihjäl eftersom de föds med bomber och knullar inom släkten" = ett rasistiskt uttalande, som man får läsa ofta här på fb.
Byt ut invandrare mot svenskar. Förtjänar skribenten fortfarande att hängas ut?
Citera
2014-09-10, 19:58
  #1097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Karma.

Skriver du inlägg där du hotar och hatar på ett antal % av Sveriges befolkning så förtjänar du som sagt att bli uthängd.
helt klart
Citera
2014-09-10, 19:58
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du tänker inte längre än näsan räcker.

Nästa gång kanske det är andra politiska vindar i landet och just din åsikt är kontroversiell.
Hur skulle du känna då?


Så bara för att någon inte delar min åsikt så måste jag försöka övertyga personen genom att skriva ut massa rasistiska saker?
Citera
2014-09-10, 19:59
  #1099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Det ligger i den döende massmedians intresse att skrämma bort folk från Flashback med FUD.

Makt och pengar i att hindra den fria debatten. Ren ondska.

Så kan det mycket väl vara. Vill bara bygga på med lite FUD info

FUD = Fear, uncertainty and doubt
http://en.wikipedia.org/wiki/Fear,_u...inty_and_doubt
Citera
2014-09-10, 19:59
  #1100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Byt ut invandrare mot svenskar. Förtjänar skribenten fortfarande att hängas ut?

Ja.
Citera
2014-09-10, 20:00
  #1101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Så bara för att någon inte delar min åsikt så måste jag försöka övertyga personen genom att skriva ut massa rasistiska saker?

Den här frågan är mycket större än "du är rasist" eller SD eller icke SD.

Det är en mer fundamental demokratisk fråga. Lite svårt att förstå kanske för de som tror på "Värdegrunden" och kanske inte uppskattar demokrati byggt på fri åsiktsbildning. Men det finns många som gör det.
Citera
2014-09-10, 20:01
  #1102
Medlem
Månsans avatar
Detta är bara struntprat, jag tror inte ett ögonblick på detta. Hade man suttit på denna guldgruva hade man utnyttjat det för länge sen. Researchgruppen har fått hybris i och med samarbetet med ljug-media. Nu vill man gärna känna sig ytterligare ett snäpp viktiga och farliga.

.
Citera
2014-09-10, 20:01
  #1103
Medlem
DIdes avatar
Nåväl, bra reklam till flashback. Hoppas det drar in lite nya friska användare med anonyma mailadresser att diskutera med.
Citera
2014-09-10, 20:02
  #1104
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Ja.
Bra, du är konsekvent. Inte många är det, som anser att RG gör rätt. Dock anser jag fortfarande inte att personen förtjänar att hängas ut och på så sätt få hela sitt sociala liv förstört.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback