Citat:
Ursprungligen postat av
HoAmAj
Ang SD och skandaler:
Snarare kommer skandalerna från SD själva.
Ingen skandal som framkommit från denna skara amatörer (som ingen skulle låta driva en firma åt sig ens då de flesta säger, öööööh, på frågor om enkla samband i makropolitiken eller ekonomin) har orsakats av media. De har bara visat folket att partiet består av de där som var bullies på högstadiet, förklarade patetiska av alla under gymnasiet och som nu inte kan glömma sina glansdagar som fjortisar.
Deras åsikter är en annan sak, jag menar bara att de är TOTALT inkompetenta som politiker förutom en handfull av flera hundra på valbara platser runt om i landet.
Dessa finns det många andra svagbegåvade som trots allt vill lämna över hela styret av landet de säger sig älska till. Älskar man Sverige så lämnar man först och främst över landet till de som faktiskt vet vad räntor, skatter, bidrag och andra insatser faktiskt innebär och ger för resultat i samhället.
Jag skrattar mig ofta fördärvad åt dem varenda gång intervjuer ges från personer på valbara platser i SD.
"Seriöst??? Har de satt upp honom och låter honom öppna munnen inför en kamera. Och Pelle stödjer dem, hahaha, det säger en hel del om Pelles smarts"

Du kan inte vara seriös med din bedömning. Eller så är du så pass ignorant att du verkligen tror på din fullkomligt verklighetsfrånvända analys.
Några linjer för dig.
1. SD har inget sätt att kontrollera vad deras nuvarande medlemmar ska ha skrivit för 5-6 år sedan anonymt på nätet och via mejl.
2. Stigmatiseringen av SD gör att de som annars skulle ha haft kompetens, inte vågar ställa upp. Istället blir det de få eldsjälar som är beredda att riskera status, inkomst och nätverk för att engagera sig politiskt för att försöka rädda det som räddas kan.
3. SD:are är i genomsnitt småföretagare, inte några lågutbildade arbetare. De har även betydligt fler utbildade ingenjörer än de flesta andra partier,
i synnerhet i jämförelse med rödgröna politiker!
4. Att uttrycka sig olämpligt i kanske 10 kommentarer av 17 000 kommentarer under en 8 års period, säger egentligen ytterst lite om en individ.