Citat:
Ursprungligen postat av
D Roger.
Ja. Jag sa det redan med Facebook, det här är för de som vill visa allt offentligt elektroniskt.
Internet dog med Facebook, eller, det blev för folket som fotar sin middag familjelivar.
Politiska forum, känsliga forum om sex, relationer, hälsa.
Problemet är ju att det är alla inlägg sen 2006 och PKismen är enorm i riket, man kommer att utnyttja databasen selektivt när en FB-medlem hotar makten. I min vardag av idag så visar jag genom att agera att saker inte är så bra som de sägs, jag skriver bara lite om det här.
Nu är jag ju mentalsjuk så... Allt jag skrivit har ju varit drogfantasier efter *en* stilnoct.
Jag gillar Reinfeld och Löfven egentligen. De fattar. Men jag har ju varit tvungen att provocera så ngt händer.
Det är en bra poäng du har. Det är trots allt så att mycket av det som skrivs här får en annan ton eftersom det är anonymt. Man kan provocera för att det är roligt, eller för reta upp någon. Man kan ta åsikter som man själv inte alls har för att experimentera - trolla, skämta eller vad som helst.
Precis som du säger är det ju så att medelåldersmänniskorna och Facebook har släpat in det riktiga samhället in på internet. Så är det nu meningen att saker som folk skriver som trams, trolleri, provokation, eller vad som helst plötsligt ska behandlas som allvar som folk ska ställas till svars för. Det är ju helt orimligt.
Den stora fördelen med Flashback är ju just att man kan leka runt och larva sig. Man kan vara för en sak, eller vara emot nästa gång. Man kan vara emot allting som en annan användare är för, för att det är roligt att argumentera - eller bara reta upp personen. Det är ju som en slags gammal debattklubb här i viss utsträckning; och det kan inte gammelmedia med sitt vidriga bihang till antidemokrater förstå. Allting som sägs är inte någons genuina åsikt - tvärtom kan man bygga upp en hel trollperson (och ha flera stycken om man vill) och se lite var det tar vägen. Men det media gör är ungefär som om man skulle gå in på en riktig debattklubb och hänga ut någon som propagerar mot homoäktenskap eller vad som helst - trots att personen bara råkat bli tilldelad det ämnet. Det är samma sak här, diskussionen sker inom en viss kontext, den är orimligt att bara bestämma att det är på allvar och någons verkliga uppfattning, eftersom det inte går att veta.