2014-09-10, 21:58
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Den bilden ja, men den bilden har antagligen ingenting med detta att göra.
Det är samma bild.
2014-09-10, 21:59
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det kommer inte bli några mord, vi är fredliga demokratiska forum deltagare och inte aggressiva radikaler. Vi slåss med vår frihet som vapen och den och våra liv som insats.

Jag tror det finns många på detta forum som skulle kunna göra mycket bara-för-att.
De ska fan inte kunna gå in och samla information om oskyldigt folk bara-för-att-de-kan.
Skulle jag döda dem bara-för-att-jag-kan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molndans
Man kan tex kolla alla andra reggningar som du gjort online med samma address.
Även om du inte avslöjar vem du är på Flashback så kanske du använt samma address på andra sajter där ditt namn finns tydligt. Eller någonstans där du snackar om saker som gör att det är relativt enkelt för intresserade parter att lista ut vem du är.

Precis. Det är ju svårt att minnas om man enbart får ett mail från FB nånsinn på en mail man får jobba hårt för att skapa. Så det funkker inte.
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhzhzh
och sen matcha det med en email-adress som dom återigen måste matcha med en person verkar skitkrångligt för deras skull.

Inte direkt, de får hjälp av Bonnierföretag verkar det som (de hittade mig och skickade mig ett "nu vet vi var du bor"-hot i form av kreditupplysning från Bisnode - som de också samarbetar med) te.x om du beställt en bok med samma email så har dom direkt din adress (i sammarbete med Bonnier), to.m personnr ifall du valde faktura..

Att Expo just samarbetar med Bonnier och även kreditupplysningsföretag osv gör att dom kan fixa mer info än vad folk tror.. Och det är ju bara de vi vet de samarbetar med, självklart finns det flera men som ej läckt ut.
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Kan ni inte ta och tagga ner lite.

Dulny:s avslöjande var vad han hade skrivit år 2010, det finns flera fakefiler på fb-användare sen 2007.
Att Expressen inte skrivit något ännu pekar ännu en gång klart på gammal skåpmat som ska portioneras ut för att försöka göra maximal skada. Naturligtvis läggs det ut direkt före valet.....

Exakt! Det är ju det som jag menar. Detta kommer att förfölja FBanvändarna för alltid... Tänk att aldrig helt kunna gå säker.. Ska du aldrig kunna ta det drömjobbet osv... För att du är rädd att RG ska avslöja något du skrev för 5, 10, 15 år sedan.

De måste ställas till svars NU!
2014-09-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
"mission accomplished"
håller med
2014-09-10, 22:00
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ta det i sitt sammanhang, det är en fejkad lista från årsskiftet 2012-2013:
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Får hoppas att det är så.

Men Researchgruppen är trots allt heltidsanställda våldsvänstermänniskor med uppgift att trakassera folk. Han som sysslar med att hacka är erkänt intelligent och de har antagligen gått igenom trovärdigheten i uppgifterna innan de går ut och skryter på twitter.
2014-09-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
att inte nått har läckt under alla år ser jag ändå som nått slags mirakel..
Det har läckt ut förut. Säkerheten har inte varit så bra som den är nu mot tidigare år och man behövede inte vara raketforskare för att lyckas med det.
2014-09-10, 22:03
Medlem
KnarkFjandts avatar
Jag är övertygad om att vänstern (aka våldsvänstern aka stalinister mm) tagit över Flashback. Det märks på hur moderatorerna agerar, och frånvaron av deras avskedande. Ser dock inte så stort problem i det hela. Nu när de avslöjat sig och vi sett vad allt detta lett till kanske deras motståndare känner sig mer motiverade.
2014-09-10, 22:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Exakt! Det är ju det som jag menar. Detta kommer att förfölja FBanvändarna för alltid... Tänk att aldrig helt kunna gå säker.. Ska du aldrig kunna ta det drömjobbet osv... För att du är rädd att RG ska avslöja något du skrev för 5, 10, 15 år sedan.

De måste ställas till svars NU!
Och hur fan bevisar de att det var just DU som skrev? Kan ju vara någon granne som snott din Wifi, någon polare som satt framför datorn och "lånade " ditt konto. Och det baserat på en lös mailadress som någon också kan ha "lånat" när de reggade kontot?
Senast redigerad av Karman 2014-09-10 kl. 22:07.
2014-09-10, 22:04
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det kommer inte bli några mord, vi är fredliga demokratiska forum deltagare och inte aggressiva radikaler. Vi slåss med vår frihet som vapen och den och våra liv som insats.

Fast det är ju givetvis sant att alla inte har möjlighet att ta den risken det innebär att använda fredliga motmedel.

Det finns en väldigt liten procent deltagare som faktiskt är kapabla och kanske till och med tvungna att ta till vadsomhelst för att undgå belysning. Därför är det ett ovanligt vågat experiment att gå ut i media och attackera något så stort och okänt som Flashback forum faktiskt är.

Det är fullt möjligt att nyhetsblaskorna skulle vilja skriva följande rubriker ifall de skyldiga släpper känslig information:

Det är dock troligtvis ingen som på allvar kommer att ta lagen i egna händer. De ansvariga kommer stå till svars i domstol om några uppgifter verkligen släpps och det går att bevisa skuld.

Det är dessutom ingen som tycker att det de gör är vidare etiskt eller ens moraliskt försvarbart.
De kommer bli paria i samhället för all framtid.

Det mest sannolika är att dessa uppgifter om läckt känslig information är osann.

Allt ska ju ställas i relation till vad folk förlorar. Förlorar människor sin inkomst, sin bekantskapskrets m.m. tror jag absolut att många skulle få för sig att ta livet av folk i researchgruppen eller deras anhöriga.

Samtidigt som vänsterpacket ofta framför att det finns ett pris att betala för det man skriver på nätet så kan man ju vända på det. Det finns ett pris att betala för att offentliggöra den här typen av uppgifter.
2014-09-10, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Media är ett maktinstrument för korrupta .

Jag tycker att metoden är ganska avslöjande i dubbel bemärkelse. Media är inte vad man utger sig för att vara, man är mer. Jag har tappat tron på det här landet i och med detta. Vad är egentligen medias agenda, vem tjänar man?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in