2014-09-10, 22:04
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Det har läckt ut förut. Säkerheten har inte varit så bra som den är nu mot tidigare år och man behövede inte vara raketforskare för att lyckas med det.

Misstänkte det.. Personligen lider jag inte värst av de.. Tänk va bättre de hade varit om man hade varit snälla mot varandra!
2014-09-10, 22:04
Medlem
Det enda intressanta som hittills framkommit med detta obekräftade påstående från Researchgruppen är hur jävla korkade vissa Flashback användare är. D.v.s. de som anser att detta inte är så farligt och som säger att de ändå bara kommer hänga ut såna där hemska "invandringskritiker" och "nazister".

Är ni på riktigt? Ni sitter alltså och nonchalerar att en kriminell vänsterextrem grupp, tidigare afa-dokumentation, påstår sig ha fått uppgifter om alla Flashback användares e-post adresser? Vad fan ger dem den moraliska rätten att ha tillgång till dessa? Ni har inget att dölja säger ni? Så är det då rätt att folk ska skrämmas till tystnad och inte våga kritisera makten anonymt? Vilket är precis vad utspelet syftar till, oavsett om det är sant eller falskt att RG fått tag på något. Man ska stå för vad man skriver påstår vissa sedan? Jaså, trots att detta i dagens sjuka samhällsklimat kan innebära risk för att utsättas för våld, social utfrysning, anmälan för Hets mot Folkgrupp, eller att man får sparken från sitt arbete.

Fattar samma nonchalanta användare att den autonoma kretsen kring researchgruppen redan sysslar med kartläggningen av nationella systemkritiker och systematiskt attackerar och trakasserar dessa? Som vi bl.a. kunnat se på attentaten, hoten och skadegörelsen mot SvP representanter. Äcklen i RG skulle alltså använda Flashback databasen till annat än att hänga ut några kända politiker om ni inte fattat det än era dumma jävlar.

Nu är jag förvisso för att alla riktiga nationalister ska stå för sin åsikt med namn, men ingen ska självfallet tvingas till detta av dräggen i RG.

Edit: Ser f.ö. att en del säger att det är dags att hänga ut personerna i RG? Detta har dock redan gjorts till den graden det varit möjligt i tråden: Researchgruppen vad vet vi?

Nyckelpersonerna Wåg och Fredriksson har dock skyddat identitet, men de lär hålla till i Stockholm. Fredrikssons föräldrahem ligger dock i Västervik.
Senast redigerad av Svartgrip 2014-09-10 kl. 22:19.
2014-09-10, 22:05
Medlem
Hur i helvete skulle Researchgruppen av intelligensen att skaffa Flashbacks databas när dom lämnar såna här hål på sin egna hemsida?

http://research.nu/wp-config.php~
2014-09-10, 22:07
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det kommer inte bli några mord, vi är fredliga demokratiska forum deltagare och inte aggressiva radikaler. Vi slåss med vår frihet som vapen och den och våra liv som insats.

Fast det är ju givetvis sant att alla inte har möjlighet att ta den risken det innebär att använda fredliga motmedel.

Det finns en väldigt liten procent deltagare som faktiskt är kapabla och kanske till och med tvungna att ta till vadsomhelst för att undgå belysning. Därför är det ett ovanligt vågat experiment att gå ut i media och attackera något så stort och okänt som Flashback forum faktiskt är.

Det är fullt möjligt att nyhetsblaskorna skulle vilja skriva följande rubriker ifall de skyldiga släpper känslig information:

Det är dock troligtvis ingen som på allvar kommer att ta lagen i egna händer. De ansvariga kommer stå till svars i domstol om några uppgifter verkligen släpps och det går att bevisa skuld.

Det är dessutom ingen som tycker att det de gör är vidare etiskt eller ens moraliskt försvarbart.
De kommer bli paria i samhället för all framtid.

Det mest sannolika är att dessa uppgifter om läckt känslig information är osann.

Det kan mycket väl sluta riktigt illa för dem. Flashback är otroligt stort och hyser väldigt kontroversiella forum. Jag menar vid sidan av kriminella, (och gud vet hur mycket drogaffärer som görs upp genom kontakter här), så finns det ju riktigt störda figurer. En flashbackare blandade ju för fan till hemmagjorda kemiska stridsmedel innan polisen till slut knackade på dörren. Det kan mycket väl räcka att någon sådan upplever sig påhoppad eller överfallen av denna researchgrupp och deras metoder.

Jag menar en sådan person som Breivik är ju typexemplet på en personlighet som skulle kunna hänga i de mörka virtuella gränderna på Flashback. Vem fan vet vad som händer i huvudet då om de blir tillräckligt provocerade och godtyckligt uthängda på skampålar.
2014-09-10, 22:07
Medlem
duqus avatar
Detta är en ren teori-baserat på den senaste tekniska utvecklingen kring https.

Bästa sättet att fiska folks lösen och mail idag är att tappa på själva trafiken, då https nu är knäckt.
Så om vi antar att Researchgruppen nu fått tillgång till programvara och någon mindre nogräknat som låtit dem koppla in sig trafikmässigt mot Flashback, är ju bästa sättet att fiska just att skrämma upp medlemmarna och få alla att logga in sig och ändra password etc.

Jag skulle inte göra något alls utan bara avvakta och se vilka fler kort dom spelar ut.
Det känns som dom vill provocera fram en attack mot dom-så att Expressen kan dra till med krigsrubriker direkt, det skulle alltså räcka att en flashbackare åkte förbi gutavslundsvägen 151f med en färgburk eller sten så är det garanterat 4 sidor med mittuppslag dan därpå.

Det pinsamma för Expressen är att deras "stjärnreporter" Niklas Svensson redan år 2008-9 varnade för att det var "för mycket anarkister" på sin egen redaktion, nu har dom tagit över och konstigt nog är Niklas kvar, men han sålde ju ut Assange på provision för vissa intressenter.
Senast redigerad av duqu 2014-09-10 kl. 22:16.
2014-09-10, 22:08
Medlem
Är det måhända dags att till slut svälja cyanidpillret?

Jag har skrivit saker här. Inte värre än någon annan. Men ni vet, flashback-saker. Inte direkt grejer du tar på fikarasten på jobbet eller i småpratet med grannen.

Jag tror researchgruppen har många av oss hängandes i en liten skör tråd. Kanske dags att kontakta dem självmant och erbjuda pengar/tjänster? Vilka är era planer?
2014-09-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
"mission accomplished"
Ja. Jag sa det redan med Facebook, det här är för de som vill visa allt offentligt elektroniskt.
Internet dog med Facebook, eller, det blev för folket som fotar sin middag familjelivar.
Politiska forum, känsliga forum om sex, relationer, hälsa.

Problemet är ju att det är alla inlägg sen 2006 och PKismen är enorm i riket, man kommer att utnyttja databasen selektivt när en FB-medlem hotar makten. I min vardag av idag så visar jag genom att agera att saker inte är så bra som de sägs, jag skriver bara lite om det här.
Nu är jag ju mentalsjuk så... Allt jag skrivit har ju varit drogfantasier efter *en* stilnoct.
Jag gillar Reinfeld och Löfven egentligen. De fattar. Men jag har ju varit tvungen att provocera så ngt händer.
2014-09-10, 22:09
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Tänk på det. Hur jävla dumma är de.

Om någon förlorar jobbet, familj, ja allt på grund av dessa. Det blir en person utan något att förlora. Det är den mest farliga typen av person som det går att finna. Helt klart är ju det, att någon kommer ju att bestämma sig för att läsa problemet permanent.
2014-09-10, 22:10
Medlem
Rois avatar
Svenska twitter brukar inte vara så mottagligt för sånt här, men jag bestämde mig för att använda #flashbackare för att försvara anonymitet på ett princiellt plan https://twitter.com/search?q=%23flashbackare&src=typd
2014-09-10, 22:12
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Svenska twitter brukar inte vara så mottagligt för sånt här, men jag bestämde mig för att använda #flashbackare för att försvara anonymitet på ett princiellt plan https://twitter.com/search?q=%23flashbackare&src=typd

Bra initiativ.
2014-09-10, 22:12
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Är det måhända dags att till slut svälja cyanidpillret?

Jag har skrivit saker här. Inte värre än någon annan. Men ni vet, flashback-saker. Inte direkt grejer du tar på fikarasten på jobbet eller i småpratet med grannen.

Jag tror researchgruppen har många av oss hängandes i en liten skör tråd. Kanske dags att kontakta dem självmant och erbjuda pengar/tjänster? Vilka är era planer?

http://www.youtube.com/watch?v=KnmIoF_2Q4Y
2014-09-10, 22:14
Medlem
wnaxrs avatar
Någon får gärna rätta mig om jag har fel nu...

För väldigt länge sedan hade alla moderatorer tillgång till alla användares IP-nummer. Om de också hade tillgång till alla mejladresser vet jag inte, men IP-numren minns jag att moderatorerna hade tillgång till. Kan inte eventuellt överkomna användaruppgifter härröra från den tiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in