2014-09-10, 22:14
Medlem
samotsamots avatar
Åh fy fan vad obehagligt! Tur att jag hittade den här tråden. För en halvtimme sen mailade nån och ville ha kommentarer om mitt FB-användande. Fattade inget först, har ju bara varit här några månader, och inte skrivit nåt alarmerande. Efter några mail fram och tillbaka visade det sig att dom förväxlat mig med en känd hockeyspelare som var aktiv på 80-talet. Vi har samma för- och efternamn, och dum som jag är har jag förstås använt den i min gmail. Jag fattar bara inte hur dom (vilka det nu är) kunde intressera sig för mig? Tankar?
2014-09-10, 22:15
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Finns inte ens chans i helvete att de har några uppgifter som kan användas i deras sjuka syfte. Då hade det garanterat kommit fram uppgifter om SD-människor som skrivit om negrer och annat löst folk i god tid före valet.

Ni kan vara lugna.

Tja kan vara tvärtom tänk SD 17% i valet veckan efter så outas flera hundra som skrivit olämpliga saker för 5år sedan som dödsnazister för att de ansåg att tiggarna var organiserade ligor. Vad ska SD göra då? Sparka flera hundra av sina aktiva medlemmar,

För ofta är det väl så att många som skrev av sig om alt för några år sedan tänker nä jag ska fan inte bara sitta här och skriva skit jag ska göra nytta i verkligheten och så gör man det och får gammalt skit kastat i ansiktet veckan efter valet och det blir kaos i SD pgr av alla som de måste enligt nolltoleransen kicka.

Skulle de släppa den skulle det vara efter valet då den gör mest kaos för SD.
2014-09-10, 22:15
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Får hoppas att det är så.

Men Researchgruppen är trots allt heltidsanställda våldsvänstermänniskor med uppgift att trakassera folk. Han som sysslar med att hacka är erkänt intelligent och de har antagligen gått igenom trovärdigheten i uppgifterna innan de går ut och skryter på twitter.
Hur menar du nu? Hur blir man "erkänt intelligent", och i vilket sammanhang?
2014-09-10, 22:16
Medlem
Turist i tidens avatar
Det lär hända igen och Flashback är väldigt måna om att inte ett kommatecken får tas bort. Ja, om det inte är en moderator eller administratör som kastar ut inlägg lite hur som helst.
Så det lär minska trafiken en del.
2014-09-10, 22:16
Medlem
mendokses avatar
Om det skulle vara så att detta stämmer borde denna Martin Fredriksson och alla andra i Researchgruppen få en jävla massa skit. Det är moraliskt förkastligt att avslöja folks identiteter som skriver anonymt på ett internetforum oavsett hur de kommit över uppgifterna.
2014-09-10, 22:17
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Nu är jag förvisso för att alla riktiga nationalister ska stå för sin åsikt med namn, men ingen ska självfallet tvingas till detta av dräggen i RG.

Det resonemanget måste vara något av det mest efterblivna jag skådat sedan ICA-Jerry. Grattis!

OnT:
Vad säger en mail då, i slutändan?

-"Du sa det! Enligt en mail sa du det!?"

-"Jaså? Hur fick du tag på den informationen?"

-"Ja! Genom en lista! Med adress, från såna däringa mejluppgifter!"

-"Okej... Och det forensiska?"

-"På internet finns en lista med MAIL!"

-"Så, enligt listan som är "hemlig" och förmodligen stulen finns min mail kopplad till en kommentar på ett forum som inte delar med sig av databasen. Det var då själva..."

Vad hände sen då?
2014-09-10, 22:17
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edulimefragetecken
Är det måhända dags att till slut svälja cyanidpillret?

Jag har skrivit saker här. Inte värre än någon annan. Men ni vet, flashback-saker. Inte direkt grejer du tar på fikarasten på jobbet eller i småpratet med grannen.

Jag tror researchgruppen har många av oss hängandes i en liten skör tråd. Kanske dags att kontakta dem självmant och erbjuda pengar/tjänster? Vilka är era planer?
Jag är också beredd att göra "oresonliga" saker om saker kommer ut mot min vilja. Tror inte vi är ensamma.
2014-09-10, 22:21
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ja. Jag sa det redan med Facebook, det här är för de som vill visa allt offentligt elektroniskt.
Internet dog med Facebook, eller, det blev för folket som fotar sin middag familjelivar.
Politiska forum, känsliga forum om sex, relationer, hälsa.

Problemet är ju att det är alla inlägg sen 2006 och PKismen är enorm i riket, man kommer att utnyttja databasen selektivt när en FB-medlem hotar makten. I min vardag av idag så visar jag genom att agera att saker inte är så bra som de sägs, jag skriver bara lite om det här.
Nu är jag ju mentalsjuk så... Allt jag skrivit har ju varit drogfantasier efter *en* stilnoct.
Jag gillar Reinfeld och Löfven egentligen. De fattar. Men jag har ju varit tvungen att provocera så ngt händer.

Det är en bra poäng du har. Det är trots allt så att mycket av det som skrivs här får en annan ton eftersom det är anonymt. Man kan provocera för att det är roligt, eller för reta upp någon. Man kan ta åsikter som man själv inte alls har för att experimentera - trolla, skämta eller vad som helst.

Precis som du säger är det ju så att medelåldersmänniskorna och Facebook har släpat in det riktiga samhället in på internet. Så är det nu meningen att saker som folk skriver som trams, trolleri, provokation, eller vad som helst plötsligt ska behandlas som allvar som folk ska ställas till svars för. Det är ju helt orimligt.

Den stora fördelen med Flashback är ju just att man kan leka runt och larva sig. Man kan vara för en sak, eller vara emot nästa gång. Man kan vara emot allting som en annan användare är för, för att det är roligt att argumentera - eller bara reta upp personen. Det är ju som en slags gammal debattklubb här i viss utsträckning; och det kan inte gammelmedia med sitt vidriga bihang till antidemokrater förstå. Allting som sägs är inte någons genuina åsikt - tvärtom kan man bygga upp en hel trollperson (och ha flera stycken om man vill) och se lite var det tar vägen. Men det media gör är ungefär som om man skulle gå in på en riktig debattklubb och hänga ut någon som propagerar mot homoäktenskap eller vad som helst - trots att personen bara råkat bli tilldelad det ämnet. Det är samma sak här, diskussionen sker inom en viss kontext, den är orimligt att bara bestämma att det är på allvar och någons verkliga uppfattning, eftersom det inte går att veta.
2014-09-10, 22:23
Medlem
Bajsfacistens avatar
Hade de haft det så skulle de sannolikt och troligtvis ju då läckt några spektakulära namn. Det hade varit en nyhet. Men nu eftersom de har en möjlighet att säga att de har hittat identitetena på flashbacksanvändare (utan något bevis) så har de endå uppnåt ett syfte hos många användare att skapa ett tvivel. "Tänk om det är sant." Det är ju endå ett bra sätt att försöka ge den vänsterkritiska institutionen flashback en liten känga, en trovärdighets känga oavsätt om den är sann eller ej.

Jag tror att det är bluff. Det faller lite på sin orimlighet att säga att han har ett scoop utan att ens visa upp sitt scoop.
2014-09-10, 22:23
Medlem
Salorms avatar
Mitt konto är reggat på en mailadress som jag använde 2003 att lura gubbar med på msn.
Jag kanske förstör för en liten söt flicka nu som finns på bilden där!
2014-09-10, 22:24
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det kommer inte bli några mord, vi är fredliga demokratiska forum deltagare och inte aggressiva radikaler. Vi slåss med vår frihet som vapen och den och våra liv som insats.

Fast det är ju givetvis sant att alla inte har möjlighet att ta den risken det innebär att använda fredliga motmedel.

Det finns en väldigt liten procent deltagare som faktiskt är kapabla och kanske till och med tvungna att ta till vadsomhelst för att undgå belysning. Därför är det ett ovanligt vågat experiment att gå ut i media och attackera något så stort och okänt som Flashback forum faktiskt är.

Det är fullt möjligt att nyhetsblaskorna skulle vilja skriva följande rubriker ifall de skyldiga släpper känslig information:

Det är dock troligtvis ingen som på allvar kommer att ta lagen i egna händer. De ansvariga kommer stå till svars i domstol om några uppgifter verkligen släpps och det går att bevisa skuld.

Det är dessutom ingen som tycker att det de gör är vidare etiskt eller ens moraliskt försvarbart.
De kommer bli paria i samhället för all framtid.

Det mest sannolika är att dessa uppgifter om läckt känslig information är osann.

Researchgruppen har redan avslöjat andra som velat vara anonyma utan att något hände.
2014-09-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Citat:
Ursprungligen postat av Svartgrip
Nu är jag förvisso för att alla riktiga nationalister ska stå för sin åsikt med namn, men ingen ska självfallet tvingas till detta av dräggen i RG.

Det resonemanget måste vara något av det mest efterblivna jag skådat sedan ICA-Jerry. Grattis!

Jaså? Nu vet jag inte var du står politiskt, men du får gärna förklara hur du tänker? Jag menar mitt påstående är ju tydligen unikt efterblivit så då kan du väl kunna utveckla dig lite mer än med en kort intetsägande mening. Eller hur?

Varför är det efterblivet att tycka att rakryggade nationalister ska leva som de lär och stå för sin åsikt? Detta är dock en fråga om personliga principer och ett personligt val, och därmed självfallet inget Researchgruppen har rätt att avslöja.
Senast redigerad av Svartgrip 2014-09-10 kl. 22:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in