2014-09-10, 21:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Alltså jag förstår inte en sak "flashback databas knäckt" jaha?
Nu minns jag inte riktigt men även om det skulle vara sant så skrev man väl inga namn vid reg, så allt dom kan få är epostadress och jag antar att folk inte använder sig av sina personliga typ peter.svensson1985@hotmail.com när man reggar sig på diverse lösa forum?
Så även om detta stämmer så har dom fortfarande inte ett smack att komma med, varför är det mediastorm över detta ?

Nej, "man" gör inte det, men vissa har säkerligen gjort det, speciellt i tron om att när det gäller Flashback så är det ju ändå anonymitet som gäller.
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Nu minns jag inte riktigt men även om det skulle vara sant så skrev man väl inga namn vid reg, så allt dom kan få är epostadress och jag antar att folk inte använder sig av sina personliga typ peter.svensson1985@hotmail.com när man reggar sig på diverse lösa forum?
Så även om detta stämmer så har dom fortfarande inte ett smack att komma med, varför är det mediastorm över detta ?

Därför att har man en mail adress kopplat till flera andra sidor & en jornalist börjar gräva är de bara en tidsfråga.. Dock skrev dom att dom jag mest intresserade av eventuella politiker etc. Allt hat mot SD då framförallt. Jag klara mig. haha.
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Vad fan vill man uppnå? Grattis RG, ni har lyckats radikalisera en hel generation internetanvändare. Om våldsamheter följer så blir jag varken förvånad eller fäller några tårar (förutsatt att det är RG som drabbas då). Ni har verkligen tagit er vatten över huvudet.

Researchgruppen är allierade med etablissemangsmedia och staten. Hela målet med deras verksamhet är att terrorisera folk som ej är övertygade om "den svenska värdegrunden". Dvs vad som den svenska eliten bestämt sig att tycka för tillfället.

Därför kan man förvänta sig att de medvetet kommer försöka terrorisera vanliga medborgare. Syftet är att skapa mentala spärrar så att vanligt folk är för rädda för att gå emot Makten.

Tror inte det minsta att de enbart kommer intressera sig för människor med position. Deras mål är att skapa en rädd befolkning och då är det rena övergrepp som gäller.
2014-09-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urady
Om det visar sig vara sant, vad tror ni kommer hända härnäst?
Det mest sannolika är att de endast i så fall publicerar namnen på offentliga personer. Från det misstaget med Disqus så lärde de sig nog att deras agerande inte var omtyckt.

Kanske någon anonym intervju med någon vanlig användare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Vad för lista pratar du om? Länk?
http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
Om man tittar på FAQ:en så står det att de ip-bannar folk: https://www.flashback.org/faq.php?faq=new_faq_item17#faq_new_faq_item27 så på något sätt lagras ip-nummer. Vi får väl bara hoppas att dessa ip-nummer är krypterade som fan.
Fast den där sidan är inte direkt up to date och varför det finns något innehåll på den förstår jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Tre saker som kan avhjälpa problemet. Ta bort kravet på mejladress. Spara inga ip-adresser och skit i sockpuppets. Skapa ett bildbräde vid sidan om det riktiga forumet där absolut inget sparas när det passerat sidan 10.
Något bildbräde kommer inte skapas i Flashbacks namn, det finns redan gott om såna.
2014-09-10, 21:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Eller på sajter som Avpixlat och Politiskt Inkorrekt?

Svar: Ja, det gör dem. Alldeles för många. Därav alla dagliga artiklar om "hatande" SD-politiker i Expressen.
2014-09-10, 21:48
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
bara jag som hoppas på att dem faktiskt har databasen och hänger ut fel person följt av att folk från rg sedan hittas döda lite här och där?

Jag är nu så jävla trött på de där idioterna, hoppas de tar en semester resa till Ukraina, om vi säger så.
Jävla självgoda psykopater.
Bannlyst
Om man skulle byta epostadress i kontrollpanelen, sitter den gamla kvar i databasen då?
Annars så kunde ju dem som vill skydda sin anonymitet bara skapa en ny epost & chillaxa, eller?
(Under förutsättningen att RG inte fått tag i någon information denna gången.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Ni som pratar om att ta bort konton eller gamla meddelanden, ni fattar att det inte är särskilt svårt att göra en backup på stora delar av hemsidan va?
Skulle inte alls förvåna mig om det redan finns backups på bland annat I&I forumet eftersom den är kontroversiell.

Förvisso, men det finns inga "bevis" att det de säger är sant. Folk kan med lätthet hävda att RG ljuger och har fejkat dessa uppgifter för att smutskasta dem som personer. Det blir förtal direkt.
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weridjfd
Då står ord mot ord. Det finns inga bevis kvar utan RG kan har lagt upp allt efter eget behag via en påhittad databas. Ingen kommer att kunna bevisa något. Så länge originalkällan inte finns kvar i dess ursprungliga form är RGs ev. speglning i bästa fall indicium om nu allmänheten väljer att tro på en grupp kriminella.

Därtill vore det grovt kriminellt att, via en sådan sajt, förtala 1 milj personer. Den sidan skulle inte leva länge.

Ja fast även om man inte skulle kunna använda det i media tänker jag mig ändå att en spegel skulle få en ganska stor spridning bland nyfikna människor. Men i nuläget vet vi ju inte ens om de har något att komma med så vi får vänta och se först om de talar sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Urady
http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389

Men admins har ju redan sagt att den listan är fejk, inget nytt således.
2014-09-10, 21:49
Moderator
OYs avatar
Förvånande att media som kämpar för yttrandefriheten ägnar sig åt det här, binder ju ris åt egen rygg?

Att stå för vad man skriver, varför, måste man tycka det man uttrycker? Syftet med ett uttryck kan bara den som skriver känna till. Att framstå som någon man inte är, är en teknik som grävande och avslöjande journalister använder, är det förbjudet på Flashback?

Vad folk än skriver här är det ointressant så länge syftet är oklart. Tolkaren får tro vad hen vill, endast skribenten vet varför det postades.

Syftet med ett uttryck kan t ex. vara att berätta vad man faktiskt tycker men också att enbart locka fram en reaktion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in