2014-09-10, 21:39
Medlem
Dom kan väl omöjligt vara så förbannat korkade att dom slår upp det här som årets scoop och sen visar det sig bara vara en sketen fejkad lista?? Även fast jag inte har särskilt höga tankar om RG borde dom väl ha lite mer på fötterna som även kan bevisas för att inte framställa sig som kompletta idioter inför hela svenska folket nu när alla stora mediehus har vaknat och gjort förstasidesnyheter om det här?

Om det skulle visa sig att dom sitter på dom fejkade listorna borde väl to m Jan Helin i fortsättningen vara uppmärksam på att ta deras scoop med en nypa salt. Thomas Mattsson sitter ju redan i deras knä så hans trovärdighet sjunker ju i takt med RG isf.

Skulle det finnas register som avslöjar användarna så är det sinnessjukt över alla breddgrader med tanke på vissa som har tillgång till dessa register.
Senast redigerad av Basschaser32 2014-09-10 kl. 21:42.
2014-09-10, 21:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389

Vart är källan till denna bild då?
2014-09-10, 21:40
Medlem
PremiumBananass avatar
Känns som att den som får flashbackmobben efter sig kommer få leva med skyddad identitet och polisbeskydd resten av livet. Är man beredd att betala det priset?
2014-09-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Inte ens Secret Service som skyddar Obama påstår att det är omöjligt att döda honom. Vill någon verkligen göra det så är det jävligt svårt att stoppa helt enkelt. Att ta sig förbi Aschberg och Expressens borde i jämförelse vara ganska så enkelt eller?
Det svåra är nog inte mord. Det svåra är att komma därifrån levande.
2014-09-10, 21:41
Medlem
Bodickers avatar
Vad är så skrämmande med en medlemslista? De får väl inte ut nån information av det.

Om de hade nåt snaskigt borde det ju publicerats igår. Inte 4 dagar innan valet. Eller efter.
2014-09-10, 21:42
Medlem
Djurmos avatar
Jag har använt min verkliga epostadress, men med flit, det gör att jag håller igen lite. Är rätt hetlevrad av mig så det kan behövas något som hejdar tangentflödet lite.
Men ett inbrott i en databas är kriminellt så RG bör ha åtal att vänta. Inte ens under journalismens lätt heliga fana är dataintrång tillåtet.
2014-09-10, 21:43
Medlem
kissen_mjaus avatar
Alltså jag förstår inte en sak "flashback databas knäckt" jaha?
Nu minns jag inte riktigt men även om det skulle vara sant så skrev man väl inga namn vid reg, så allt dom kan få är epostadress och jag antar att folk inte använder sig av sina personliga typ peter.svensson1985@hotmail.com när man reggar sig på diverse lösa forum?
Så även om detta stämmer så har dom fortfarande inte ett smack att komma med, varför är det mediastorm över detta ?
2014-09-10, 21:43
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Med vilken rätt har de tillgång till personers identitet som suttit i Psykforumet och berättat om sina depressioner, ångest och förfärliga uppväxter?

Horribelt. Det är fan dubbel sekretess på sådana saker i normala fall. Och de ska sitta som gudar och veta allt om Sveriges folk?

Finns kanske en tanke bakom namnvalet "Seppuku Media" (undergrupp till Expo/RG). Seppuku betyder självmord (till följd av att man förlorat sin heder), dvs som i att driva folk till självmord efter att de förlorat sin "heder" genom att man offentliggör info människor tror är privat.

Aschberg kanske fick denna smakfulla idé efter att han själv drev en ung person till självmord (efter uthängning), dvs en idé att döda eller göra livet till ett helvete för politiska motståndare, men "lagligt".

Men jag är nog bara lite överkonspiratorisk idag kanske
2014-09-10, 21:44
Medlem
Om det visar sig vara sant, vad tror ni kommer hända härnäst?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det räcker att en enda person har speglat forumet och väljer att lägga upp det så är din idé helt omintetgjord.

Då står ord mot ord. Det finns inga bevis kvar utan RG kan har lagt upp allt efter eget behag via en påhittad databas. Ingen kommer att kunna bevisa något. Så länge originalkällan inte finns kvar i dess ursprungliga form är RGs ev. speglning i bästa fall indicium om nu allmänheten väljer att tro på en grupp kriminella.

Därtill vore det grovt kriminellt att, via en sådan sajt, förtala 1 milj personer. Den sidan skulle inte leva länge.
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Listan som just nu cirkulerar är innehåller alltså offentliga uppgifter - kruxet är om adresserna stämmer. Det borde väl vara enkelt för admin att se om dessa något maskade adresser stämmer?

Vad för lista pratar du om? Länk?
2014-09-10, 21:45
Medlem
loxas avatar
Ni som pratar om att ta bort konton eller gamla meddelanden, ni fattar att det inte är särskilt svårt att göra en backup på stora delar av hemsidan va?
Skulle inte alls förvåna mig om det redan finns backups på bland annat I&I forumet eftersom den är kontroversiell.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in