2014-09-10, 21:15
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Tillägg

Uppgifterna i bilden är alltså falska. My bad i så fall.

Det står väl Anders Widegren först i listan? Pröva att fråga honom. Bör väl inte behövas skickas alltför många mail innan man träffar rätt person. Det kan ju vara vettigt med oberoende bekräftelse av admins uppgifter.
2014-09-10, 21:17
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Med vilken rätt har de tillgång till personers identitet som suttit i Psykforumet och berättat om sina depressioner, ångest och förfärliga uppväxter?

Horribelt. Det är fan dubbel sekretess på sådana saker i normala fall. Och de ska sitta som gudar och veta allt om Sveriges folk?

Med vilken rätt har de skaffat identiteten till flera av de visselblåsare som funnits här (tsunamiläckan, etc)?

Ja vi kan fortsätta hur länge som helst och fråga vem som upphöjt de till gudar högt över vad ens staten kan samla in.
Precis. Anonymitet värderas över hela forumet. Det är inte bara den lilla skara politiska extremister som värnar den.

Dom allra flesta, med god marginal har personliga och goda anledningar till att hålla sitt namn och sin adress dolt på Flashback.

Att någon rabiat extremist ska ta sig friheten att syna dessa personer är ett motbjudande övergrepp mot den personliga integriteten.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Det var jag som skrev detta innan, men jag redigerade mitt inlägg eftersom jag kontrollerade uppgifterna och min teori stämde inte. Antalet inlägg är ingen gemensam faktor.

Alla de jag kollade hade i alla fall 0 inlägg. Mycket suspekt.

Edit: Hittade en med 56 inlägg. Pseudosmurf, skulle jag kalla det.

Fyra till med 5, 7, 9 och 16 inlägg.

Har nu gått igen samtliga. Några till med enstaka inlägg. Fem med "Aawiting email confirmation". Tre avstängda, varav en med 0 inlägg. Två användare som inte finns i databasen.

Detta är knappast ett representativt urval av användare.
Senast redigerad av Regulus 2014-09-10 kl. 21:35.
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389
Den listan innehåller cirka 2000 rader om du kollar att det är 37 rader på bildern och skrollern på sidan. Det är fullt möjligt att klura ut några tusen användare som varit ärkeklantiga med lösenord och mejl. Det betyder inte att de har köpt hela FBs databas.
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck.n.Rolla
Detta gör mig väldigt ledsen.. Återstår dock att se vad detta utmynnar i.

Jag är inte vänster själv, men kan även själv tycka att det är sorgligt. Vänstern har blivit att handla om invandring, genuspolitik och annat trams. Inget som står den vanliga arbetare nära hjärtat.
2014-09-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Alla de jag kollade hade i alla fall 0 inlägg. Mycket suspekt.
Det stämmer inte.

Ex:
edda123
Dufflo
fantasy-girl

Som jag skrev så är antalet inlägg inte en relevant faktor.
Senast redigerad av Daudodidi 2014-09-10 kl. 21:20.
2014-09-10, 21:18
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389

Tackar för det.
2014-09-10, 21:19
Medlem
Tre saker som kan avhjälpa problemet. Ta bort kravet på mejladress. Spara inga ip-adresser och skit i sockpuppets. Skapa ett bildbräde vid sidan om det riktiga forumet där absolut inget sparas när det passerat sidan 10.
2014-09-10, 21:22
Medlem
R.Rs avatar
Ta det lilla lugna nu gott folk. Tills RG har bevisat att de har tillgång till den riktiga databasen finns det ingen anledning att flippa ur och börja skälla på admin eller på annat sätt agera hysteriskt. Skulle de ändå mot förmodan ha fått tag på någon databas med epost adresser tror jag snarare att det har gått till som beskrivs i en tråd i it-säk avdelningen. Har fullt förtroende för administrationen på sidan och att ingen information läcker ut därifrån.

Lugna och fina som sagt. I bästa fall har de inte ens databasen utan har pungat ut x antal tusentals kronor för något hittepå. Och skulle de ha den? Ja, då får vi väl handskas med det då. Och vadå stänga ner sidan eller börja radera medlemmar som en del pratar om i tråden? Det kommer inte hända och det vore möjligen det dummaste man kunde göra i nuläget. Självklart ska Flashback fortsätta drivas som vanligt oavsett vad RG påstår sig ha tillgång till eller inte. Chilla.
Medlem
Nu är det förmodligen inte bara Lenin och Stalin som inramade portätteras på RG:s väggar, Ingvar Åkesson har säkert en självklar plats emellan dessa fina demokratikämpar.
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTaRgHaN
Kan det bli en motattack från div grupper som sysslar med informationsinhämtning? Tänker VFH, anakin(?) osv osv?

Om FB inte förbjöd sådana diskussioner så skulle det säker det.
2014-09-10, 21:23
Medlem
Tur att jag aldrig skrivit något näthat på flashback.

Det är ganska lätt o outa mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in