2014-09-10, 20:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
RG är naturligtvis inte intresserade om Olle Svensson i Skövde såvida han inte är politiker och skrivit en massa skit på FB. Men heter man Kent Ekeroth och på sitt Flashbackkonto skriver en massa rasistisk smörja så är det förstås intressant. Samma sak om en vänsterpartist eller sosse visade sig sympatisera med IS(IS).

Men de kommer aldrig flasha ut om någon SDare skrivit på psykforumet att han vill ta livet av sig eller andra personliga saker.

Så smartast måste väl vara att följa regeln: Skriv inget du inte kan stå för.

Måste ändå tillstå att det har ett visst underhållningsvärde att SDare efter SDare tvingas avgå för att de skriver en massa smörja, i tron om att de är helt anonyma. Jimmie & Co måste vara så in i helvete trötta på dessa idioter.

Uppenbarligen var de ju intresserade av både politiker och privatpersoner förra gången så varför skulle de nöja sig med att enbart hänga ut politiker den här gången?
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxxar
Fick följande mail 20:16 idag. Koppling till detta möjligen?

"Hejsan Maxxxar

Du har begärt en återställning av ditt lösenord på Flashback Forum för att du har glömt bort ditt lösenord. Om du inte har begärt det kan du ignorera detta. det kommer att bli ogiltigt och bli oanvändbart inom 24 timmar.

För att återställa ditt lösenord kan du besöka följande sida:..."
Mycket möjligt. Massbomba ut diverse mejl för att försöka få användarna att klicka på ett specifikt mejl. Radera skiten nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontakt305
Det får du fråga Flashbacks administratörer, jag personligen är för möjligheten att radera sitt konto.
Kanske blir en ändring på den fronten nu efter att den här stormen lugnat ner sig lite.
Man ska få kunna radera sitt konto om man vill det. Om tillräckligt många FB-användare ryter ifrån så kommer admin lyssna, det kan jag lova.

Fast ex. web.archive.org sparar väl hur som helst en hel del.
2014-09-10, 20:43
Medlem
MrsMagoos avatar
En annan fråga är om Researchgruppen har rätt att upprätta ett eget register med de nya uppgifterna.

-Det kan vara ett brott mot personuppgiftslagen, säger Christopher Kullenberg.

TT: Finns det en möjlighet till fullständig IT-säkerhet?

-I absolut mening är svaret nej. Inte ens Apple klarade ju av att hålla total säkerhet.

TT: Ska användarna vara mer försiktiga när de lämnar ut uppgifter på nätet?

-Man ska aldrig skylla på användarna. Ansvaret ska finnas hos Flashback, Apple och de som hanterar användarnas uppgifter. De ska garantera säkerheten. Men brotten utförs av den som stjäl och hackar sig in.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2485505-flashback-identiteter-uppges-rojda

Admin synar RG och det är upp till bevis att dom har något av värde. Sen kan man diskutera om vad som bör göras eller inte göras. Jag tror dock inte på något före jag ser det med egna ögon.
2014-09-10, 20:43
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Bara det faktum att Flashback själva inte kommunicerat flaska under pågående storkris anser jag säger något.
På riktigt.

Stäng sajten och börja om helt. Det är är så dåligt.

Varför? Finns inget som tyder på intrång än så länge. Storkris? Sitt lugnt ner i båten tills vi vet mer.
Jag antar att teknikerna säker efter intrång i servrarna och meddelar när de vet mer.
2014-09-10, 20:44
Medlem
Kosmos.s avatar
Listan som publicerats verkar vara riktig. Alla datum som användarna är registrerade stämmer mot vad jag har kollat upp på profilerna.

Helvete alltså. Om detta stämmer så vill jag bara säga att Admin för flashback har förstört väldigt många liv och att forumet har förbrukat sitt syfte till existens.
Senast redigerad av Kosmos. 2014-09-10 kl. 20:46.
2014-09-10, 20:45
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Bara det faktum att Flashback själva inte kommunicerat flaska under pågående storkris anser jag säger något.
På riktigt.

Stäng sajten och börja om helt. Det är är så dåligt.

Har du noterat vem som startade denna tråd?
2014-09-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Nu är dom bra bajsnödiga
Jäklar vad dom försöker skrämma folk till tystnad, detta är bara ett spel inför valet på söndag, dom vet om att sd kommer få många röster och nu efter detta kommer dom få ännu fler

Men om de skulle publicera något stort. Vad ändrar det? Tror de att folk inte skulle rösta SD på söndag?

Det är ju både korkat och dumt att tro.

Hot bygger på att man har något att förlora. Har man verkställt hotet finns inget att förlora.
2014-09-10, 20:46
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det man kan se från en version av databasen är vilket mail du hade just då. Byter du till ett anonymt engångsmail borde du vara säker efter det, förutsatt att du aldrig använder detta mail för något annat ändamål.

Vill man vara anonym på nätet så ska man ha ett anonymt mail för varje aktivitet man sysslar med, som inte går att koppla ihop. Helst hos olika leverantörer i olika länder.

Huruvida någon kan få fram ditt riktiga namn från en emailadress beror på om de kommer åt den databasen, och om du uppgav ditt riktiga namn när du skaffade kontot. Grundregeln är att inte göra det.

Nu har jag ju inte skrivit något direkt kränkande om grupper eller personer på det viset, men det är ju ändå obehagligt. Frågan är om de bryr sig om nobodys på ett forum med 900 000 användare...

Men om sanningen är att de har en databas som är ett år gammal så är jag inte med i deras information. Som sagt, står för vad jag säger. men det betyder inte att det jag säger är för hela världen att höra
2014-09-10, 20:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardisten
Om nu RG har kommit över databas, så riktar de väl in sig på de användare som har skrivit mest rasistiska saker, uttryckt stöd för SvP, hets mot folkgrupp, osv. Framkommer namn så matchas dessa säkert mot SD:s lista över valbara kandidater. Däremot alla vanliga användare (tusentals) som kanske har skrivit något enstaka dumt inlägg borde inte behöva vara rädda. RG skiter säkert i om Personen X i kommunen Y tycker att vi har för hög asylinvandring.
Och du ser inget problem med detta? Det finns ju garanterat massor av politiker här från alla partifärger. Men även dessa ska väl ha rätt till att vara anonyma?
2014-09-10, 20:47
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Listan som publicerats verkar vara riktig. Alla datum som användarna är registrerade stämmer mot vad jag har kollat upp på profilerna.

Helvete alltså. Om detta stämmer så vill jag bara säga att Admin för flashback har förstört väldigt många liv och att forumet har förbrukat sitt syfte till existens.

Du menar att reg.datum är hemliga uppgifter?
2014-09-10, 20:47
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
RG är naturligtvis inte intresserade om Olle Svensson i Skövde såvida han inte är politiker och skrivit en massa skit på FB. Men heter man Kent Ekeroth och på sitt Flashbackkonto skriver en massa rasistisk smörja så är det förstås intressant. Samma sak om en vänsterpartist eller sosse visade sig sympatisera med IS(IS).

Men de kommer aldrig flasha ut om någon SDare skrivit på psykforumet att han vill ta livet av sig eller andra personliga saker.

Så smartast måste väl vara att följa regeln: Skriv inget du inte kan stå för.

Måste ändå tillstå att det har ett visst underhållningsvärde att SDare efter SDare tvingas avgå för att de skriver en massa smörja, i tron om att de är helt anonyma. Jimmie & Co måste vara så in i helvete trötta på dessa idioter.

Vilket jävla skitsnack. Om en högt stående SD;are skulle sitta o beklaga sig på psykforumet över att han måste stå på toastolen och bajsa för han är rädd för alligatorer i kloaksystemen så skulle det ta mig fan hamna på löpet direkt. Sluta lura dig själv till att tro att researchgruppen ens har hört talas om pressetik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in