2014-09-10, 19:54
Medlem
Hulls avatar
Enklaste sättet att komma över information om allt och alla:

1. Skapa en organisation och bjud in alla att samtala/medverka om/i vadsomhelst under utlovad total anonymitet.

2. Använd uppgifterna i hemlighet för eget syfte.

---

Det är en väl beprövad metod som har använts så länge människan funnits. Man skapar sin egen fiende för att kontrollera de som är emot dig.

På samma sätt använder Israel Hamas för att kontrollera konflikten i mellanöstern. På samma sätt använder USA IS för att skapa oroshärdar där de kan tjäna pengar på mer krig. Listan går att göra hur lång som helst.

Varför går vi på samma bedrägeri hela tiden? Vill vi bli lurade?

Jag tycker det skulle vara obligatoriskt att lära sig Kritiskt Tänkande i Flera Dimensioner redan i grundskolan.

This you can trust...
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Visst. Se mitt inlägg på förra sidan.

Ja, men hur? Är RG intresserade av 500 000 medlemmar på Flashback? Vanliga svensson?
Medlem
Passwords finns inte i klartext i databasen. Det man kan göra är att radera sin e-post i sin profil eller byta till en engångsadress. Man kan oxå radera sin profil.

OM de har databasen så kan epostadressen kopplas till användare, alla dennes inlägg och alla dennes pm.
Senast redigerad av uppsalamannen 2014-09-10 kl. 19:57.
2014-09-10, 19:55
Medlem
swekiller1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontakt305
Jag tror som många andra skrivit i denna tråd att RG inte är ute efter att outa vanliga användare, utan kommer nog söka efter @kommun.skovde.se eller liknande (ni förstår) och sedan se vad denna person skrivit.

Det spelar dock ingen roll, Flashback leker man inte med. Här finns allt från vanliga volvo vovve villa svenssons till mördare och personer med hög teknologisk vetenskap. Jag tvekar inte en enda sekund på att om nu FB-databasen släpps och plötsligt är ute på vift, så kommer RG's databas dras ner inom 24 timmar.

Och människorna bakom RG kommer få stora problem.

Ja, om RG nu har fått tillgång till Fb's databas och börjar outa folk, så kommer dom få det riktigt jävla jobbigt!
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Du kan ändra i kontrollpanelen, de påstår att databasen de sitter på gäller 1-2 år bakåt i tiden. Du är reggad i år så Researchgruppens hot gäller inte dig.

Åh, tack. Jag har inte varit medlem så länge, nej. Jag vet att man ändrar där. Men finns det någon färdig mail man kan använda eller måste jag skapa en nyhotmail/gmail? För att vara lite säkrare i framtiden
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Researchgruppen är en kriminell organisation som tillgriper kriminella metoder. Det visste vi redan och därmed inget nytt under solen, vare sig det gäller deras metoder eller syfte. Frågan är vad de egentligen har. Precis som andra terrororganisationer är de benägna att ta på sig äran för sådant som inte hänt.

Researchgruppen är bara en mellanhand med bra kontakter, inte de som gör grovjobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Ja men när din nuna helt plötsligt pryder alla löpsedlar och under står det att du i princip är ond, då är det väl inte så jäkla kul? Då skiter jag fullständigt i om de är mediokra taniga jävlar, det har inte med saken att göra.

Jo det har med saken att göra, de är helt imbecilla utan sitt kontaktnät. Deras intressen ligger bara i att sälja vidare information som de själva köpt av kriminella.
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Om RG sätter igång ett drev och börjar outa folk så tror jag att de lever farligt.. Bara en tanke. Finns alla sorters människor på flashback. Alla är inte att leka med.

Jag har aldrig utfört några grövre brott och aldrig varit våldsam, men skulle RG hänga ut mig, så kan jag lova att jag kommer personligen att avliva Robert Aschberg. Med tanke på svenska polisens kompetens, så är det inte ens säkert att jag någonsin ens åker fast för det. Möjligtvis hinner jag även knäppa ett par av de andra fascisterna också.

Jag skulle dock rekommendera dem som är mer oroliga än jag för att bli uthängda att kanske ta det säkra före det osäkra och eliminera hotet redan innan de eventuellt publicerar något.
2014-09-10, 19:56
Medlem
ArchJews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppsalamannen
Passwords finns inte i klartext i databasen. Det man kan göra är att radera sin e-post i sin profil eller byta till en engångsadress. Man kan oxå radera sin profil.

Det är inte lösenorden som är det intressanta...
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du kan iofs se det i kontrollpanelen under "Redigera e-post och lösenord" (om du inte bytt mail sedan dess).
Jag vill minnas att jag bytte det i samband med att jag blev moderator. Den som står där nu leder inte på något sätt till mig som privatperson. Eller någon alls för den delen.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Ja, men hur? Är RG intresserade av 500 000 medlemmar på Flashback? Vanliga svensson?

Gå in i kontrollpanelen och klicka på "Redigera e-mail och lösenord".
Medlem
Svinriks avatar
Jag är ganska säker på att detta utspel är ett grovt strategiskt misstag av RG. Förmodligen gjort i panik över SD:s nuvarande siffror.
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Om RG sätter igång ett drev och börjar outa folk så tror jag att de lever farligt.. Bara en tanke. Finns alla sorters människor på flashback. Alla är inte att leka med.

Tror du verkligen att en sådan som Martin Fredriksson bryr sig ett skit om det? Han sitter säkert på sin skyddade adress och har mäktiga krafter bakom sig, exempelvis Aschberg och Expressen. Med det sagt så tror jag att RG främst är ute efter att bråka med politiska motståndare snarare än att vilja hänga ut knarkare, freaks och pedofiler. Jag utgår med andra ord från att dem faktiskt har tillgång till databasen, varför skulle dem ljuga om det liksom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in