2014-09-10, 20:38
Medlem
Iliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72

Så smartast måste väl vara att följa regeln: Skriv inget du inte kan stå för.

Det är ju det man vill uppnå, tystnad. Poängen med anonymitet är att kunna skriva saker man inte står för offentligt.
2014-09-10, 20:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardisten
Om nu RG har kommit över databas, så riktar de väl in sig på de användare som har skrivit mest rasistiska saker, uttryckt stöd för SvP, hets mot folkgrupp, osv. Framkommer namn så matchas dessa säkert mot SD:s lista över valbara kandidater. Däremot alla vanliga användare (tusentals) som kanske har skrivit något enstaka dumt inlägg borde inte behöva vara rädda. RG skiter säkert i om Personen X i kommunen Y tycker att vi har för hög asylinvandring.

Ja, det kan man hoppas. Men i samband med att de knäckte Disqus för Avpixlat mm så hängde de ut samtliga skribenter. Oavsett vad de hade skrivit.

Hela databasen fanns på Researchgruppens hemsida.
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck.n.Rolla
Tycker detta verkar gynna storebror mer än vänstern. Jag är själv vänstersympatisör men jag förstår inte riktigt vad syftet är med detta..

Vänster handlar om att så många ska ha det bra som möjligt och så få ska lida som möjligt.. Men detta är ju att skada de man vill åt på bekostnad av alla andras integritet.. Jag tror jag talar för väldigt många av oss flashback användare när jag säger att 80% av det vi skriver kring åsikter och upplevelser och händelser är rena lögner eller konstruktioner för att provocera. Finns mycket som kan misstolkas och att detta ska drabba människor långt efter är fördjävligt.. Jag tror inte det är många som helt och fullt kan förlika sig med eller relatera till sitt alterego här på flashback.

Handlade.
Medlem
Aciess avatar
Var det inte nån som köpte flashback för en tid sen?
Vafan flashback servrarna ligger i USA, Stäm dem, anmäl förfan, mattsson o hans lakejer kommer få quality time.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Men om de har en ny version så spelar det ingen roll om man har bytt mail i kontrollpanelen?

Vilken information får de genom en mail? Får de fram namn och allting då? Den mailen jag reggade när jag blev medlem har jag inte använt på många ställen, dock kommer jag ju att göra det..

Det man kan se från en version av databasen är vilket mail du hade just då. Byter du till ett anonymt engångsmail borde du vara säker efter det, förutsatt att du aldrig använder detta mail för något annat ändamål.

Vill man vara anonym på nätet så ska man ha ett anonymt mail för varje aktivitet man sysslar med, som inte går att koppla ihop. Helst hos olika leverantörer i olika länder.

Huruvida någon kan få fram ditt riktiga namn från en emailadress beror på om de kommer åt den databasen, och om du uppgav ditt riktiga namn när du skaffade kontot. Grundregeln är att inte göra det.
Medlem
tlcswes avatar
Så här gör RG;
(FB) Hur RG kan ha deanonymiserat Flashback-användare
2014-09-10, 20:40
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Om de hade haft en. Varför har de inte gått ut med namn än då, borde de gjort för längesen. Vad är det för mening att ligga och ruva på det? Till 2018?

Iom att det skrivs om det nu är det uppenbart att det handlar om att påverka valet. Det handlar om makt.
2014-09-10, 20:40
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplevelse
"– Vi ser delar av Flashback som ett tillhåll för näthat, med människor som kränker andra privatpersoner. Det är ett ämne som vi har varit intresserade av tidigare. I princip handlar det om att fortsätta vår granskning av näthatet. Vi vill kolla vad politiker och makthavare skriver när de tror att de är anonyma och om de deltar i kränkningar."

-Sverige har minsann en åsiktspolis.
Sanktionerad från högsta ort dessutom.
Så det var det här som Bonnier pratade om.
Citat:
Bonnier kräver myndighet mot näthat
Vore det inte bra med ett mer hårdreglerat internet, där staten övervakar uttalanden så att ingen blir kränkt? Jo, tycker mediehuset Bonnier som nu lanserar en propagandakampanj riktad mot unga tjejer. Målet från mediehusets sida är att få igenom ett långtgående lagförslag mot yttranden på nätet, där bland annat en ny myndighet ingår.
http://www.friatider.se/bonnier-kr-ver-myndighet-mot-n
2014-09-10, 20:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Så smartast måste väl vara att följa regeln: Skriv inget du inte kan stå för.

Så var det även i Sovjetunionen, DDR och Irak förut. "Skriv inget du inte kan stå för"
Medlem
Dogrusts avatar
Det är supervalår och fyra dagar kvar till riksdagsvalet. Oavsett om de har databasen eller inte så är detta bara odemokratisk skrämselpropaganda i sovjetisk anda.
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Nu är dom bra bajsnödiga
Jäklar vad dom försöker skrämma folk till tystnad, detta är bara ett spel inför valet på söndag, dom vet om att sd kommer få många röster och nu efter detta kommer dom få ännu fler
2014-09-10, 20:42
Medlem
Bodickers avatar
Frågan är om det sitter politiker här och skriver rasistiska saker. RG går ut med det. Tror folk blir förbannade på RG som kränker folks anonymitet och inte på rasistiska uttalanden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in