2014-09-10, 20:33
Medlem
Vitgardistens avatar
Om nu RG har kommit över databas, så riktar de väl in sig på de användare som har skrivit mest rasistiska saker, uttryckt stöd för SvP, hets mot folkgrupp, osv. Framkommer namn så matchas dessa säkert mot SD:s lista över valbara kandidater. Däremot alla vanliga användare (tusentals) som kanske har skrivit något enstaka dumt inlägg borde inte behöva vara rädda. RG skiter säkert i om Personen X i kommunen Y tycker att vi har för hög asylinvandring.
2014-09-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Så det är viktigare att ha ordning i trådarna än att man skall få ta bort sitt konto.
Det får du fråga Flashbacks administratörer, jag personligen är för möjligheten att radera sitt konto.
Kanske blir en ändring på den fronten nu efter att den här stormen lugnat ner sig lite.
Man ska få kunna radera sitt konto om man vill det. Om tillräckligt många FB-användare ryter ifrån så kommer admin lyssna, det kan jag lova.
Medlem
Min gissning: OM de hade haft databasen så skulle de börjat jävlas för någon/några veckor sedan med tanke på valet. Det är lite för nära inpå nu. Så fullt upp kan de inte haft med den övriga samordnade sparade attacken tillsammans med kvällstidningarna mfl mot SD nu...?
Medlem
Aciess avatar
De gör sig många fiender.

Tänk alla som sitter i tron att de är anonyma och erkänner sexuella böjelser, peddos, kriminalitet, knark, knarkodlingar, sprängmedel, psykiska problem och fan allt...
Senast redigerad av Acies 2014-09-10 kl. 20:38.
2014-09-10, 20:36
Medlem
Nostradamus72s avatar
RG är naturligtvis inte intresserade om Olle Svensson i Skövde såvida han inte är politiker och skrivit en massa skit på FB. Men heter man Kent Ekeroth och på sitt Flashbackkonto skriver en massa rasistisk smörja så är det förstås intressant. Samma sak om en vänsterpartist eller sosse visade sig sympatisera med IS(IS).

Men de kommer aldrig flasha ut om någon SDare skrivit på psykforumet att han vill ta livet av sig eller andra personliga saker.

Så smartast måste väl vara att följa regeln: Skriv inget du inte kan stå för.

Måste ändå tillstå att det har ett visst underhållningsvärde att SDare efter SDare tvingas avgå för att de skriver en massa smörja, i tron om att de är helt anonyma. Jimmie & Co måste vara så in i helvete trötta på dessa idioter.
2014-09-10, 20:36
Medlem
Bara det faktum att Flashback själva inte kommunicerat flaska under pågående storkris anser jag säger något.
På riktigt.

Stäng sajten och börja om helt. Det är är så dåligt.
2014-09-10, 20:37
Medlem
"– Vi ser delar av Flashback som ett tillhåll för näthat, med människor som kränker andra privatpersoner. Det är ett ämne som vi har varit intresserade av tidigare. I princip handlar det om att fortsätta vår granskning av näthatet. Vi vill kolla vad politiker och makthavare skriver när de tror att de är anonyma och om de deltar i kränkningar."

-Sverige har minsann en åsiktspolis.
Sanktionerad från högsta ort dessutom.
Medlem
Bodickers avatar
Om de hade haft en. Varför har de inte gått ut med namn än då, borde de gjort för längesen. Vad är det för mening att ligga och ruva på det? Till 2018?
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulcian
Även om man genom detektivarbete lyckas ta reda på vad en handfull användare heter, innebär inte det att man har tillgång till en "partiell databas".

De har fått "användaruppgifter" från flera olika håll.

Min gissning är att någon rippat användarnamn på flashback. Slumpat fram e-mailadresser till dem, kanske tagna från någon spamlista, slängt på en lista med hashade lösenord och sparat ned allt i Excel och skickat till dem på olika vägar och vid olika tillfällen för att öka listans trovärdighet.

Kom ihåg att varje timme före valet är dyrbar. Har man sprängstoff så sitter man inte länge på det nu och om inget om SD kommer fram via Flashback före söndag så vet vi att de inte haft någon nytta av den information de tror sig ha.
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Kan någon svara mig varför man ska få trakassera och hota folk anonymt?

Både hot och trakasserier är olagliga och ska hanteras av rättssystemet.
2014-09-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontakt305
Det får du fråga Flashbacks administratörer, jag personligen är för möjligheten att radera sitt konto.
Kanske blir en ändring på den fronten nu efter att den här stormen lugnat ner sig lite.
Man ska få kunna radera sitt konto om man vill det. Om tillräckligt många FB-användare ryter ifrån så kommer admin lyssna, det kan jag lova.

Ställer den frågan här för det är väl "admin" som har startat denna tråd.

Man får vara "anonym" på Flashback men allt det man har skrivit kommer för alltid ligger kan på nätet.

Varför då för möjligheten till att vara "anonym"?
2014-09-10, 20:38
Medlem
Fick följande mail 20:16 idag. Koppling till detta möjligen?

"Hejsan Maxxxar

Du har begärt en återställning av ditt lösenord på Flashback Forum för att du har glömt bort ditt lösenord. Om du inte har begärt det kan du ignorera detta. det kommer att bli ogiltigt och bli oanvändbart inom 24 timmar.

För att återställa ditt lösenord kan du besöka följande sida:..."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in