2014-09-10, 20:23
Medlem
Aciess avatar
Varför ingriper ingen myndighet?
Hade detta varit i USA, då hade RG inte funnits mer.
Citera
2014-09-10, 20:23
Medlem
.Chloes avatar
Jag har skrivit en tråd om hur RG kan ha deanonymiserat Flashback-användare: (FB) Hur RG kan ha deanonymiserat Flashback-användare

Personligen har jag sett liknande scenario som jag beskrev i tråden. Om Admin ber om 1000 mejladresser så kan han få det av mig, där har vi ett problem. Så Admin bör ber om lösenord tillhörande användarnamn.

EDIT: uppe i 4000 mejladresser nu.
Citera
2014-09-10, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Då missförstod jag dig något. Jo vi får hoppas på att gudomlig rättvisa utmäts. För alla vill ju ha rättvisa.
Jag skriver nog mer slarvigt när man är irriterad
Ja nån gång måste de få smäll på fingrarna så de fattar att de skall lägga av med sitt trakasserande, och att spela Allan som de gör är inte klädsamt.
Så nu väntar vi på att få läsa om expo och RG folket...
Citera
2014-09-10, 20:24
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Inte lika kul då nej.

OT: i och med att det här var så himla kul och intressant så sökte jag på cheedarcheese och de trådar han skapat.

Jag hittade 2 "too good to be true" berättelser som har hänt cheddarcheese, där en rasistisk svensk i båda fallen har gått på en invandrare och fått enormt mycket stryk.

(FB) Bråk på bussen

(FB) Rasist jagade negern - fick stryk

Vad har detta trams med tråden att göra?
Citera
2014-09-10, 20:34
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Jag törs gissa mig till att RG skulle få bland andra Anonymous över sig, då det skulle vara ett extremt övergrepp på yttrandefriheten som Anonymous värnar om så hårt. Det är INTE några man vill ha som fiende.

Anonymouses... Vad ska man göra, ddosa reaserchgruppens hemsida?
Citera
2014-09-10, 20:36
Medlem
BubbleRabbits avatar
Jag tror inte RG vet vad de har gjort om de sitter på FB's databas. Detta handlar om 10% av Sveriges befolkning, inte 6000 missnöjda svennar på Avpixlat. Om jag hade suttit på FB's databas så är det nog med den enda gången jag någonsin hade velat vara riktigt anonym. Assange kanske får lite sällskap där borta.

Sen ser jag verkligen inte poängen med att hänga ut människor, uppenbart så bryr sig väldigt få om vad SD gör eller skriver och än mindre kommer de bry sig om att Robban27 har skrivit att han tycker alla mörkhyade människor luktar curry.
Till den finansiella delen så lär FB förlora enormt mycket förtroendekapital som leder till kännbara ekonomiska förluster. Den moraliska biten är väl nästan överflödig här, jag undrar om källan som gett dem databasen kommer att kräva just sin anonymitet.
Citera
2014-09-10, 20:38
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Ni förstår väl att de knappast kommer sitta och gå igenom post historiken hos 100 000 användare?

De kommer snarare använda det som en databas till de gånger någon gör något olagligt, t.ex. om en användare dödshotar en politiker.
Sedan att de kollar politiker mot denna lista tycker jag bara är bra.
Jag vill inte ha en politiker i riksdagen som på sin fritid sitter på Flashback och gapar om hur mycket de hatar invandrare.
Jag vill inte ha en politiker som samarbetar med terrorister och bryter mot våra mänskliga rättigheter för integritet.
Citera
2014-09-10, 20:41
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
”De uppgifter vi hittills har konfirmerat stämmer”‚
För det första visste jag inte att RG var en kristen förening .

För det andra är det en lögn. Hur kan RG BEKRÄFTA att uppgifterna stämmer?
Citera
2014-09-10, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyanpasu
Hehe vilken idiot klär sig i kortkort på en fredagskväll? :-D isf får man skylla sig själv

Ser ut som att du är en av idioterna, lycka till :-D
Citera
2014-09-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Anonymouses... Vad ska man göra, ddosa reaserchgruppens hemsida?

Precis vad jag tänkte xD

Det är bara en massa p12'or som lärt sig att ladda ner ett program så att de kan DDoS'a!
Citera
2014-09-10, 20:50
Medlem
motarbetars avatar
här på FB finns det väldigt kompetenta person, allt ifrån data hackning till "egna hembesök".

även om dom säger att de bara är ute efter "näthatare" vafan de nu menar med det, att det sker mobbning på människor på ett anonymt forum där ingen känner ingen!?

de har hur som helst gått över gränsen grovt nu, det är dags att slå tillbaka! hur ska vi här på FB kunna ge igen på dom?

de har inget här att göra!
Citera
2014-09-10, 20:53
Avslutad
Detta har för sjutton inget med höger-vänsterpolitik att göra, eller hurvida man själv hatar/hotar folk eller inte... Som åtminstone vissa fortfarande tycks tro. Har vi yttrandefrihet och demokrati (nåja) är det aldrig okej att ens försöka kartlägga folk på det här sättet!

Sedan nätets begynnelse har anonymitet varit något naturligt. Hade vi kanske mer problem med "näthat" och extrema åsikter för 5-10 år sedan? Om nej, så ligger ju förklaringen till att det blir värre någon annanstans... I princip ingen sysslade med uthängningar eller liknande kartläggningar för några år sedan!

Kanske det är därför är precis tvärtom: att denna jakt på "oliktänkande" bara har förvärrat det hela och skapat ett extremare och råare debattklimat... Man vinner ju inte direkt över några nya "vänner" på det sättet!

Har man problem med åsikter i samhället får man försöka bekämpa detta på andra (demokratiska/lagliga) sätt. Hur kan man ens tro att det kommer något gått ur att man börjar hänga ut folk? Tänk ett eller tio steg längre ni som inte gör det...

Uthängningar leder bara till att folk dras till ännu extremare miljöer, där det blir ännu svårare att göra något åt det. Att selektivt acceptera kartläggningar och uthängningar av fel åsikter, innebär på sikt ÄVEN att fienden tolkar det som ett okej... Så är det bara.

Sedan trappas det bara upp. Jag lovar att ingen som egentligen tror på demokrati vill låta detta ske....

Samma personer som nu reagerar med ett "vadå, vad är problemet?" är själva livrädda för om det dyker upp högerextrema rörelser som sysslar med att kartlägga politiska motståndare... (Med all rätt, synd att man ändå inte begriper problemet här)

Det finns som sagt en enkel metod för att förhindra att fler använder sig av odemokratiska metoder: Ge fan i att göra det själv! Tänk längre nån jävla gång och inse att det inte håller att selektivt acceptera detta.
Senast redigerad av sjelvefan 2014-09-10 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in