2014-09-10, 20:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Jag tror inte RG vet vad de har gjort om de sitter på FB's databas. Detta handlar om 10% av Sveriges befolkning, inte 6000 missnöjda svennar på Avpixlat. Om jag hade suttit på FB's databas så är det nog med den enda gången jag någonsin hade velat vara riktigt anonym. Assange kanske får lite sällskap där borta.

Sen ser jag verkligen inte poängen med att hänga ut människor, uppenbart så bryr sig väldigt få om vad SD gör eller skriver och än mindre kommer de bry sig om att Robban27 har skrivit att han tycker alla mörkhyade människor luktar curry.
Till den finansiella delen så lär FB förlora enormt mycket förtroendekapital som leder till kännbara ekonomiska förluster. Den moraliska biten är väl nästan överflödig här, jag undrar om källan som gett dem databasen kommer att kräva just sin anonymitet.
AP är inte 6000, betydligt fler och av FBs 900 000 finns mängder med döda fakekonton m.m. Om RG sen sållar ytterligare så skulle jag tro att det är mest fokus på användare som postat mest i I&I och möjligen politik inrikes vilket skulle ge en hanterbar mängd men vi får se, jag tvivlar fortfarande.
Citera
2014-09-10, 20:56
Bannlyst
När går startskottet för hämndaktioner gentemot Researchgruppen där alla på Flashback är enade, oberoende av politisk tillhörighet?
Citera
2014-09-10, 21:00
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
När går startskottet för hämndaktioner gentemot Researchgruppen där alla på Flashback är enade, oberoende av politisk tillhörighet?

de där låter bra
Citera
2014-09-10, 21:02
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Ja, men det är inte Researchgruppen som har hackat? De har bara uppgifterna. Precis, som användarna på Reddit (för att ta samma exempel igen). Ska man anmäla medlemmarna som sprider bilderna för hacking? Hur ser det ut på forumet "IT-säkerhet"?

Det vet vi inte. Men hur man än vrider och vänder på detta, så måste det ha skett ett brott. Och RG begår ett brott om de upprätthåller ett åsiktsregister.

FlashBack har sitt rykte att värna om. Om det är någon infiltratör som läckt till RG, så är FlashBack som Forum ganska rökt. Blir intressant att se om de kommer med ett pressmeddelande, så får vi se vad de har att säga.
Citera
2014-09-10, 21:06
Medlem
Aigiss avatar
Citat:

Aldrig, det ser du väl här i tråden. "Höhö, va säger ni nu då jävla rasister." "Jag har iaf inte skrivit nåt dumt, jag bryr mig inte."

First they came...
Citera
2014-09-10, 21:06
Medlem
swekiller1s avatar
Citat:

Det där låter jävligt bra! Häng ut dom jävlarna
Citera
2014-09-10, 21:10
Medlem
Men alltså de säger (i DN) att databasen är en gammal databas som flutit omkring

Citat:
Vi har en gammal databas som förmodligen cirkulerar, för vi har fått den från olika håll till vår tipsmejl. Det är användarnamn och epostadresser. De uppgifter vi hittills konfirmerat stämmer -- http://www.dn.se/nyheter/sverige/anonyma-nathatare-pa-flashback-kan-avslojas/

Hur kan en "gammal databas" cirkulera? Borde inte flashback ha vetskap om detta? Och hur gammal är den?
Citera
2014-09-10, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Aldrig, det ser du väl här i tråden. "Höhö, va säger ni nu då jävla rasister." "Jag har iaf inte skrivit nåt dumt, jag bryr mig inte."

First they came...

Det är inte bara rasister som kommer bli uthängda.

Undra om vi har några pedofiler i offentlig sektor?
Citera
2014-09-10, 21:16
Medlem
"– De som kränker andra människor och tror att de kan göra det anonymt, de personerna har anledning att vara oroliga. Andra har ingen anledning att vara det. Vi tittar på de som kränker, säger Martin Fredriksson."
enl DN

Jamen det där har vi väl hört förut.

"De som inte har något att dölja behöver inte vara oroliga" eller vad man nu sa redan på 1940-talet.

hoppeligen upprepas inte HELA historien...
Citera
2014-09-10, 21:22
Medlem
HumpingDogs avatar
R.G är ju vad jag förstår bara intresserade av att hänga ut de som ses som högerextrema och invandringsfientliga även om en eller annan normalanvändare råkar komma med av bara farten.

Så när R.G hänger ut de högerextrema så är det bara för Flashback att hänga ut de vänsterextrema.

Det kan bli ett riktigt uppskattat trick.

Jag har sagt det förut men säger det igen. Använder du inte foliehatt får du skylla dig själv!

Jag saknar för övrigt en smiley iförd foliehatt!
Citera
2014-09-10, 21:23
Medlem
Det här har oroat mig en längre tid faktiskt, och nu hände det.

Jag tycker att det är ganska otäckt faktiskt att de gör så här.

Snart tar de väl reda på hur folk röstar också och lägger ut det.

Samtidigt förstår jag dem. Om det inte varit för flashback hade det varit massor av saker som jag inte känt till öht eftersom de inte skrivs om i vanlig media. Så ur en tankepolis-aspekt så kan jag förstå om de vill krossa flashback. Anonymitet gör väl visserligen folk mer hatiska och otrevliga eftersom de inte kan ställas till svars, men den gör folk mer ärliga också. Det finns mycket på flashback som folk inte skulle säga högt öga mot öga inte för att de hatar, men helt enkelt för att det är så pinsamt, sårande, chockerande eller vad det nu kan vara. Och nej det handlar inte alls bara om saker som har med invandring att göra. Tänk alla som har avslöjat sina innersta tankar på psyk-forumet tex i hopp om att få hjälp. Nu är det många av dem som kanske inte vågar göra det längre.

Tack så mycket researchgruppen...
Citera
2014-09-10, 21:28
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Detta är bara struntprat, jag tror inte ett ögonblick på detta. Hade man suttit på denna guldgruva hade man utnyttjat det för länge sen. Researchgruppen har fått hybris i och med samarbetet med ljug-media. Nu vill man gärna känna sig ytterligare ett snäpp viktiga och farliga.

.

Svammel. Det finns folk som väntar på rätt tillfälle, för att få större effekt i sitt anfall. Och så finns det folk som tänker med arslet och slösar bort all sin ammunition innan striden ens är över.

RG är definitivt inte det sistnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in