2014-09-10, 20:11
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Väntar på att det snart skall gå att läsa det mesta om dessa personer här på Flashback, kanske de lär sig när de själva blivit outade ...

Vad menar du ? Att folk blir radikalare när dom förlorar mer och mer av sina demokratiska rättigheter?
Citera
2014-09-10, 20:12
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Helt klart, rasism är vidrigt oavsett vem det drabbar. Du får samtidigt inte glömma bort att både politiker och vanliga människor kanske besökt en tråd här på flashback där de ser en "privateinternetsoldier2333" skriva ut deras adress och hota dom samtidigt som han uppmanar andra att besöka personen.
Att hota personer och att uppvigla till brott är självklart inte okej då det är lagbrott. Men sånt bör man lämna över till polisen direkt.
Citera
2014-09-10, 20:12
Medlem
ArchJews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Ni förstår väl att de knappast kommer sitta och gå igenom post historiken hos 100 000 användare?

Att ta fram e-postadresserna från flashbacks alla rasister är inte särskilt svårt om man har databasen.

Kod:
SELECT `email` 
FROM `users`
WHERE `user_id` = (SELECT DISTINCT `user_id`
   FROM `post`
   WHERE `content`LIKE `%neger%` OR `content`LIKE %svenskfientlig% OR`content` LIKE `%svartskalle%`);

Tar inte många sekunder att gå igenom 50 miljoner poster.
Citera
2014-09-10, 20:13
Medlem
funktionells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biramannen
F.ö. förvånad (naiv) över att 27 procent av de tillfrågade på Aftonhoran inte tycker det ska vara tillåtet att kommentera anonymt på nätet. Vilka jävla slasktrattar till invånare det här landet har.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19511857.ab
Det har nog att göra med att "många" inte tänker på att folk skriver anonymt om personliga saker med, om diverse problem och sådant som man kanske inte vill att människor i ens umgängeskrets ska veta om.
Många har nog genom dreven som varit mot "näthatare" fått bilden av att det bara är sådana som skriver anonymt på internet.
Citera
2014-09-10, 20:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Nej det har de inte. Det var först när TT tog nyheten från Dagensmedia det blev spridning.
De flesta tidningar i landet köper i sin tur nyheter av TT.
RG verkar mest ha skrutit på Twitter själva.

Det kan stämma till viss del. Men t.ex här så intervjuar DN Researchgruppen direkt:

Citat:
”De uppgifter vi hittills har konfirmerat stämmer”‚ säger Researchgruppens Martin Fredriksson till DN.

– Vi har en gammal databas som förmodligen cirkulerar, för vi har fått den från olika håll till vår tipsmejl. Det är användarnamn och epostadresser. De uppgifter vi hittills konfirmerat stämmer, säger Martin Fredriksson från Researchgruppen till DN.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/anonyma-nathatare-pa-flashback-kan-avslojas/

Martin Fredriksson säger direkt till DN att uppgifterna stämmer. De har konfirmerat dem.

Skulle han ljuga medvetet? Knappast troligt.

Kan han tagit miste ändå, trots sin självsäkerhet? Kanske.
Citera
2014-09-10, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Vad menar du ? Att folk blir radikalare när dom förlorar mer och mer av sina demokratiska rättigheter?
Jag hoppas expofolket blir blottade, de bör få uppleva vad de själva gör mot andra.
Citera
2014-09-10, 20:16
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kan stämma till viss del. Men t.ex här så intervjuar DN Researchgruppen direkt:

Martin Fredriksson säger direkt till DN att uppgifterna stämmer. De har konfirmerat dem.

Skulle han ljuga medvetet? Knappast troligt.

Kan han tagit miste ändå, trots sin självsäkerhet? Kanske.

Var finns en referens till Flashbacks databas som dom kan konfirmera mot?
Citera
2014-09-10, 20:17
Medlem
äh ren skrämselpropaganda från RG sida,riktiga fittor det där.
Citera
2014-09-10, 20:18
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag hoppas expofolket blir blottade, de bör få uppleva vad de själva gör mot andra.

Då missförstod jag dig något. Jo vi får hoppas på att gudomlig rättvisa utmäts. För alla vill ju ha rättvisa.
Citera
2014-09-10, 20:20
Medlem
DIdes avatar
Frågan är även när sådana här handlingar blir straffbara. Hade "listan" legat i pappersform på ett kontor och någon tagit den olovandes eller brutit sig in och stulit den är det straffbart. Och stjäla från en server hanteras inte ens av åklagarna idag eftersom de inte vet hur de skall lägga upp åtalet.

Ren skandal rättsmässigt.

Att RG till och med erkänner att de har en lista som inte är deras och att de inte lagförs omedelbart är helt sjukt. Som att gå fram till en polis och att säga att "Jag har fått en stulen cykel av min kompis, titta!" Och polisen skulle svara "Ja, den var fin."

Vi får hoppas att Birgitta Ohlsson tar ett grepp på detta, hon har ju varit handlingskaraftig det senaste.
Senast redigerad av DIde 2014-09-10 kl. 20:23.
Citera
2014-09-10, 20:21
Medlem
Då så, tack för den här tiden! Dags att slänga in en slaskmailadress och sedan sluta använda kontot. Inte för att jag inte står för vad jag tycker, men jag finner det obehagligt att riskera att vara registrerad. Man vet aldrig när "the Goon Squad" står utanför dörren med knogjärnen på.

Men jag kommer aldrig att kunna tystas. Jag ska fortsätta kämpa för landets framtid och mot all mobbning av människor. Jag vill bli ännu aktivare i debatten och vill inte riskera att smutskastas av intellektuella dvärgar från extremistgrupper. Räkna med att jag dyker upp på Flashback efter valet!

Till sist, var försiktiga på nätet. Jag tror den gamla "goda" tiden är förbi när man kunde säga vad som helst utan annan risk än lite flames. Nu har vi NSA, FRA, RG, Expo och allt möjligt annat jox. Lägg därtill ett ofantligt hårdnande samhällsklimat där AFA-drägg, rånassar och islamister löper amok på gator och torg.

Säg vad du står för!
Stå för vad du säger!
Citera
2014-09-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
OM jag skall förklara lite bättre då.

Tänk dig scenariot att Fi får makten och helt plötsligt börjar jaga män som trycker på sina flickvänner där bak, som jag ser att du gillar i dina gamla poster.

Du hängs ut i massmedia som värsta sexförbrytaren med namn och bild.

Inte lika kul då nej.

OT: i och med att det här var så himla kul och intressant så sökte jag på cheedarcheese och de trådar han skapat.

Jag hittade 2 "too good to be true" berättelser som har hänt cheddarcheese, där en rasistisk svensk i båda fallen har gått på en invandrare och fått enormt mycket stryk.

(FB) Bråk på bussen

(FB) Rasist jagade negern - fick stryk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in