2014-09-10, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Ja.

Är det rasistiskt att säga att man tror att män från mellan östern är överrepresenterad i brottsstatistiken, vad gäller vissa våldsbrott?
Citera
2014-09-10, 20:03
Medlem
Besvärjarens avatar
Snyggt försök att förlänga storyn, när de upptäckte att ingen brydde sig om deras "scoop" så kör det med detta.
Citera
2014-09-10, 20:04
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Saken är den att OM RG har databasen och ser till att sprida den kommer de få alla krafter emot sig. Jag menar inte något politiskt utan en sådan sak skulle sprida sig på nätet snabbt att en grupp, som är sponsrad av en regering, sprider anonyma användares loggar. Jag skulle tippa på att 4chan och de duktiga killarna på detta forum skulle krossa RG´s datorer och ta fram mycket trevlig information om både RG,Expo+ alla inblandade politiker. Om jag var RG skulle jag inte våga ge mig på ett forum som FB.

Jag törs gissa mig till att RG skulle få bland andra Anonymous över sig, då det skulle vara ett extremt övergrepp på yttrandefriheten som Anonymous värnar om så hårt. Det är INTE några man vill ha som fiende.
Citera
2014-09-10, 20:05
Medlem
Iliums avatar
Makten har alltid känt sig hotad av folk bakom pseudonymer - då som nu.
Man har ju jobbat stenhårt på avanonymsera internet under en mycket lång tid nu. Det här kan väl delvis ses som en del av den kampen.
Citera
2014-09-10, 20:05
Medlem
Ledarens avatar
De som är oroliga kan ju bara säga att de skrev i affekt. Det verkar funka för södermalmskisarna iallafall.
Citera
2014-09-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Bra, du är konsekvent. Inte många är det, som anser att RG gör rätt. Dock anser jag fortfarande inte att personen förtjänar att hängas ut och på så sätt få hela sitt sociala liv förstört.

Helt klart, rasism är vidrigt oavsett vem det drabbar. Du får samtidigt inte glömma bort att både politiker och vanliga människor kanske besökt en tråd här på flashback där de ser en "privateinternetsoldier2333" skriva ut deras adress och hota dom samtidigt som han uppmanar andra att besöka personen.
Citera
2014-09-10, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
TT och GP hänger på.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2485505-flashback-identiteter-uppges-rojda

Ser vi upptakten till finalen på massmedias agendasättande inför valet?

Vad skall avslöjas?
Väntar på att det snart skall gå att läsa det mesta om dessa personer här på Flashback, kanske de lär sig när de själva blivit outade ...
Citera
2014-09-10, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Ni förstår väl att de knappast kommer sitta och gå igenom post historiken hos 100 000 användare?

De kommer snarare använda det som en databas till de gånger någon gör något olagligt, t.ex. om en användare dödshotar en politiker.
Sedan att de kollar politiker mot denna lista tycker jag bara är bra.
Jag vill inte ha en politiker i riksdagen som på sin fritid sitter på Flashback och gapar om hur mycket de hatar invandrare.
Bortsett från "invandrare" så kan du ta för givet att det sitter vänsterpartister (ja, politiker) här och hatar loss.
Citera
2014-09-10, 20:08
Medlem
Citat:
Helt klart, rasism är vidrigt oavsett vem det drabbar. Du får samtidigt inte glömma bort att både politiker och vanliga människor kanske besökt en tråd här på flashback där de ser en "privateinternetsoldier2333" skriva ut deras adress och hota dom samtidigt som han uppmanar andra att besöka personen.

Tror du det finns statiska maktordningar i samhälllet, som exempelvis könsmaktsordningen. Eller en maktordning mellan vita och rasifierade?
Citera
2014-09-10, 20:09
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
De som är oroliga kan ju bara säga att de skrev i affekt. Det verkar funka för södermalmskisarna iallafall.

Visst är det så , men problem ligger i att få partisk media att leverera det till allmänheten.
Citera
2014-09-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Bortsett från "invandrare" så kan du ta för givet att det sitter vänsterpartister (ja, politiker) här och hatar loss.
Ja fast de kommer inte att hängas ut. Det skulle bidra till normaliseringen av rasistiska åsikter, och det gäller att upprätthålla illusionen av att det är en speciell sorts störda människor som alla röstar på SD.
Citera
2014-09-10, 20:10
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Så bara för att någon inte delar min åsikt så måste jag försöka övertyga personen genom att skriva ut massa rasistiska saker?

OM jag skall förklara lite bättre då.

Tänk dig scenariot att Fi får makten och helt plötsligt börjar jaga män som trycker på sina flickvänner där bak, som jag ser att du gillar i dina gamla poster.

Du hängs ut i massmedia som värsta sexförbrytaren med namn och bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in