2014-09-10, 20:28
Medlem
Om nu någon lämnat ut databasen.
Hur skyddade är uppgifterna hos FB egentligen? Det skulle kännas tryggare om admin sa att det är helt omöjligt att läsa för databasen är krypterade.
Sen undrar man, vilka på FB har möjlighet att se dessa uppgifter?
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Kan någon svara mig varför man ska få trakassera och hota folk anonymt?

Nej, för det har inget med frågan att göra.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Jag brukar inte skriva nåt jag inte kan stå för, ens anonymt. Men lik förbannat obehagligt. Man vill inte komma ut som SD-sympatisör för hela världen, det kan va tungt nog.

Men jag reggade mig i April. Är jag då säker? Om de har en påstådd 1 år gammal databas

Det borde du i så fall vara.

Men detta med 1-2 år kan ju vara desinformation. Om de verkligen har en version av databasen kanske de också har en mullvad som kan skicka en ny version.
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Expressen, EXPO och Researchgruppen borde förlora allt sitt statliga bidrag, ja även Expressens presstöd borde dras in efter denna skandal. Researchgruppen börjar likna KGB där oliktänkandes liv ska förstöras.

Jag skulle nog säga att det är EXAKT som KGB och STASI, uppgiften var att skydda makten mot folket.

Expo och RG är ju bara frontgrupper för makten, därför tillåts det dom gör.
2014-09-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontakt305
Bra fråga.
Min gissning: det hade skapat kaos i trådar om inlägg försvinner, som citerats eller liknande, om du förstår.

Så det är viktigare att ha ordning i trådarna än att man skall få ta bort sitt konto.
Medlem
Iliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast vad skulle SVT registrera? Att du tittat på två avsnitt av På spåret är väl kanske inget de kan sälja vidare till Expressen, eller hur menar du?

Trafikanalys kan avslöja ganska mycket över tid. Om svårfångad näthatare NN länkar till regimmedia vid X antal tidspunkter kan detta kontrolleras mot besöksloggar. Helt plötsligt har man en IP adress och en fysisk plats.

Om näthatare NN är en speciellt förhatlig person kan man ju tänkas lägga ner lite energi.
Senast redigerad av Ilium 2014-09-10 kl. 20:33.
Medlem
HerrBormanns avatar
Verkar inte särskilt troligt. De påstår att databasen har varit tillgänglig länge och att de tror att den är väl spridd, eftersom de fick den från flera olika håll. Inte särskilt troligt att det då inte har läckt någonting, någonstans.

Också märkligt att de skryter om att de har den, men inte gör någonting för att bevisa det. Det är ju, precis som admin skriver, lätt att bevisa.
2014-09-10, 20:30
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Kan någon svara mig varför man ska få trakassera och hota folk anonymt?

Det är ett bättre utlopp får sådant än att inte göra det anonymt. Inte minst för den hotade som mycket enklare kan ignorera dig.
2014-09-10, 20:31
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Huruvida de har uppgifter eller ej är omöjligt för mig att veta.

Däremot är jag tämligen säker på att om de nu har mailadresser till användare på Flashback så har de kommit över dessa genom andra sidors databaser, och att användarna har haft samma användarnamn på båda sidor. Med andra ord har de inte fått ut ett skit från Flashbacks databaser om så är fallet, utan har bara korssammankopplat konton.
Är övertygad om att ovan är fallet, och att det bara är en bluff. De har haft databasen länge, men inte gjort något med den... Tjena, va? Och det är först nu de börjar kolla upp om uppgifterna stämmer (hur har de gjort detta för övrigt?).

Jag kan ju lova, oavsett vem som helst som surfar på internet i Sverige skulle DIREKT börjat kolla huruvida uppgifterna stämde. Ens om det var en nyfiken medelsvensson. Det finns inte något större i Sverige att få lägga labbarna på för parasiter som RG.

De har verkligen skitit i det blå skåpet, skall bli mycket intressant att se hur de räddar sig ur det här. Kanske "väljer de att inte göra något med det av moraliska skäl, så inga oskyldiga skall bli drabbade"? Humor är det i alla fall, något klantarsel skulle visa sig på styva linan på Twitter, och så exploderade det verkligen.
2014-09-10, 20:31
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det borde du i så fall vara.

Men detta med 1-2 år kan ju vara desinformation. Om de verkligen har en version av databasen kanske de också har en mullvad som kan skicka en ny version.

Men om de har en ny version så spelar det ingen roll om man har bytt mail i kontrollpanelen?

Vilken information får de genom en mail? Får de fram namn och allting då? Den mailen jag reggade när jag blev medlem har jag inte använt på många ställen, dock kommer jag ju att göra det..
2014-09-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
De kan ha en partiell databas. Tex så skickas det massor av pm med länkar. Klickar man på länken så kan man få reda på vilken IP adress användaren har. Det är möjligt att de hänger ut ett par konton.

Även om man genom detektivarbete lyckas ta reda på vad en handfull användare heter, innebär inte det att man har tillgång till en "partiell databas".
2014-09-10, 20:33
Medlem
Jag har alltid utgått ifrån att alla mina göranden & låtanden här på FB är allmängods. I synnerhet sedan servrarna flyttades till där de nu finns. Allt annat vore naivt och aningslöst.

Eller enklare uttryckt; vill jag inte riskera att bli knullad i arslet så ska jag inte hänga här.
Senast redigerad av HenryRollins 2014-09-10 kl. 20:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in