2014-09-10, 20:19
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Expressen, EXPO och Researchgruppen borde förlora allt sitt statliga bidrag, ja även Expressens presstöd borde dras in efter denna skandal. Researchgruppen börjar likna KGB där oliktänkandes liv ska förstöras.
Glöm inte att samtliga bolag på den här listan ägs av samma familj som Expressen.
http://www.bonnier.com/sv/foretag-varumarken/
2014-09-10, 20:20
Medlem
Detta bekräftar det jag sagt länge; det är skit att Flashback inte medger att man tar bort konton.
Dessutom är det omöjligt att bli av med konton ens om dessa varit spärrade i flera år.

Flashback har i princip dött i och med detta. Det är så jävla illa.

Enda sättet att rädda forumets existens överhuvudtaget är att radera alla trådar och inlägg - någonsin.
Givetvis förutsatt att inte även dessa ligger på databasen.

Otroligt dåligt. Massor med folk tvingas stå för grejer man skrivit i affekt 2006 och sen inte kunnat radera.
Ärligt talat; flashback är dött nu.
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
De kan ha en partiell databas. Tex så skickas det massor av pm med länkar. Klickar man på länken så kan man få reda på vilken IP adress användaren har. Det är möjligt att de hänger ut ett par konton.

Det kommer ju varningar från Flashback både när du klickar på länkar och speciellt i PM att länkar kan vara dumma att gå in på eftersom det kan spåras så det är ju upp till användaren själv.
Medlem
Bodickers avatar
Jag brukar inte skriva nåt jag inte kan stå för, ens anonymt. Men lik förbannat obehagligt. Man vill inte komma ut som SD-sympatisör för hela världen, det kan va tungt nog.

Men jag reggade mig i April. Är jag då säker? Om de har en påstådd 1 år gammal databas
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Martin Fredriksson

Martin Fredriksson har skyddade personuppgifter

http://petterssonsblogg.se/2013/12/12/lar-kanna-martin-fredriksson/
2014-09-10, 20:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
De kan ha en partiell databas. Tex så skickas det massor av pm med länkar. Klickar man på länken så kan man få reda på vilken IP adress användaren har. Det är möjligt att de hänger ut ett par konton.

Tror inte att det är ett viabelt sätt att komma över "flera hundra tusen konton". Det är inte så lätt att spåra hundratusentals IP-adresser. Om inte RG samarbetar med NSA/GCHQ/FRA eller själva är NSA/GCHQ/FRA förstås.
2014-09-10, 20:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
Om nu SVT sammarbetar med researchgruppen. Kan man vänta sig att deras IT avdelning gör detsamma? Skall man beakta risken att bli åsiktsregistrerad vid besök av SVTs hemsidor?

Fast vad skulle SVT registrera? Att du tittat på två avsnitt av På spåret är väl kanske inget de kan sälja vidare till Expressen, eller hur menar du?
2014-09-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Detta bekräftar det jag sagt länge; det är skit att Flashback inte medger att man tar bort konton.
Dessutom är det omöjligt att bli av med konton ens om dessa varit spärrade i flera år.

Flashback har i princip dött i och med detta. Det är så jävla illa.

Enda sättet att rädda forumets existens överhuvudtaget är att radera alla trådar och inlägg - någonsin.
Givetvis förutsatt att inte även dessa ligger på databasen.

Otroligt dåligt. Massor med folk tvingas stå för grejer man skrivit i affekt 2006 och sen inte kunnat radera.
Ärligt talat; flashback är dött nu.

Varför tillåter inte Flashback att man raderar sitt konto?
2014-09-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Bra fråga.
Min gissning: det hade skapat kaos i trådar om inlägg försvinner, som citerats eller liknande, om du förstår.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait

För att hela syftet är att komma åt informationen i framtiden....
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Martin Fredriksson

Martin Fredriksson har skyddade personuppgifter

http://petterssonsblogg.se/2013/12/12/lar-kanna-martin-fredriksson/

Sjukt, han avslöjar vad folk tänker och tycker anonymt men själv gömmer han sig??
2014-09-10, 20:26
Medlem
Likwits avatar
Kan någon svara mig varför man ska få trakassera och hota folk anonymt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in