2014-09-10, 20:02
Medlem
Darkshadowrunners avatar
lägg av... 1-2 år gammal lista? om den var så het skulle den varit ute för länge sen.
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Gå in i kontrollpanelen och klicka på "Redigera e-mail och lösenord".

Finns det nån säker sida där man kan få en tillfällig mail eller kan man skriva in vilken påhitte-mail som helst? Jag blev medlem i April i år, så de har inte min information?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Att använda ett icke-anonymt email-konto. Men så korkad är väl ingen FB-medlem?

Att använda ett emailkonto innehållandes någon famös persons eller organisations namn (som t.ex. martin.fredriksson.researchgruppen@gmail.com), sådan humor har väl ingen på FB?

Bevisvärdet av den där "databasen" är exakt noll. Inte bara för att det inte finns något intressant i den riktiga databasen, utan dessutom därför att äktheten av den kopia de påstår sig besitta alltid kan ifrågasättas. Vilken kaosälskande lolcat som helst kan ju knåpa ihop en lagom uppkryddad lista med avatarnamn och emailadresser, skicka den till måttligt begåvade vänsteraktivister som försöker ge sken av att vara journalister, luta sig tillbaka och hånskratta åt de publicistiska klavertrampen i Aftonpravda och Excessen.

Se f.ö. BrB 5 kap §1 om vem som har bevisbördan i ett åtal om förtal.
2014-09-10, 20:03
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vid årsskiftet förekom det fejkade listor som valsade runt, vilket också kommenterades här på Flashback:

Så här säger RG på tvitter enligt Aftonbladet:

"Fast det är inget nytt. Vi har sagt det tidigare. Tror den är ganska spridd då den kom från flera håll", svarar gruppen på en fråga från P3 Nyheters Emanuel Karlsten."
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19511935.ab

Kan det vara så att RG har fått till sig dessa fejkade listor via mejl och att de tror att de är på riktigt utan att ha kollat upp saken?

Det skulle vara komik på hög nivå. Fram med popcorn och fanta.
2014-09-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tror du verkligen att en sådan som Martin Fredriksson bryr sig ett skit om det? Han sitter säkert på sin skyddade adress och har mäktiga krafter bakom sig, exempelvis Aschberg och Expressen. Med det sagt så tror jag att RG främst är ute efter att bråka med politiska motståndare snarare än att vilja hänga ut knarkare, freaks och pedofiler. Jag utgår med andra ord från att dem faktiskt har tillgång till databasen, varför skulle dem ljuga om det liksom?

Så det är Aschberg och Expressen man ska anlita om man vill ha livvaktsskydd? Har man dessa mäktiga krafter bakom sig så kan inget hända. Intressanta idéer. Kanske borde statsministerns livvaktsskydd lämnas över till Expressen också så inget tragiskt händer.

Om någon skulle vilja ha ihjäl Fredriksson finns det självklart inget varken Aschberg eller Expressen kan göra åt saken fattar du väl?
2014-09-10, 20:05
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Så det är Aschberg och Expressen man ska anlita om man vill ha livvaktsskydd? Har man dessa mäktiga krafter bakom sig så kan inget hända. Intressanta idéer. Kanske borde statsministerns livvaktsskydd lämnas över till Expressen också så inget tragiskt händer.

Om någon skulle vilja ha ihjäl Fredriksson finns det självklart inget varken Aschberg eller Expressen kan göra åt saken fattar du väl?
Expressen ägs av Bonnier och Aschbergs släkt var med och finansierade ryska revolutionen... Så ja, dom har makt och inflytande.
2014-09-10, 20:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Tack, jag vet. Men kan man skriva in vilken mejl som helst, en påhittad eller måste jag fixa en helt ny från basic

Jag tror att du kan byta till en påhittad mail om du vill när du väl registrerat dig, alltså en mail som inte fungerar. Det är vid själva registreringen som mailen kollas. Men det vore bra att få denna hypotes bekräftad av någon som vet (admin).

Har också sett att vissa användare som varit registrerade i flera år har "Awaiting email confirmation" under sitt namn, så kanske det inte ens behövs vid registreringen.
2014-09-10, 20:06
Medlem
Jag har givetvis ingen aning om det stämmer eller ej, att de har någon
databas. De kanske bara skräms.

Men, från ett objektivt perspektiv, varför tror folk att just Flashback
av alla sidor på hela nätet skulle vara 100% ogenomträngbart?
Varför tror ni att just denna sida, bland miljontals andra sidor skulle
vara unikt och 100% säkert. Att inget alls skulle kunna bita på den
här sidan? Det förstår jag verkligen inte.

Jag tror personligen att de skräms, eller att de möjligtvis har 1-2 år gamla uppgifter.
2014-09-10, 20:06
Medlem
En tanke som dök upp nu när jag läser detta. Är det inte lite sådant här som gruppen Anonymous är väldigt, väldigt intresserade av?

Politisk förföljelse, censur, åsiktsregistrering, skrämseltaktik och så vidare. Det låter ju som en rejäl godisbit att gripa tag i för dem och förfölja Researchgruppen, Expo och vissa andra organisationer tillbaka lite grann.
2014-09-10, 20:07
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att du kan byta till en påhittad mail om du vill när du väl registrerat dig, alltså en mail som inte fungerar. Det är vid själva registreringen som mailen kollas. Men det vore bra att få denna hypotes bekräftad av någon som vet (admin).

Har också sett att vissa användare som varit registrerade i flera år har "Awaiting email confirmation" under sitt namn, så kanske det inte ens behövs vid registreringen.

JAg vill ju inte ändra till nåt påhitt och sedan loggas ur och aldrig komma in igen
Om man måste verifiera igen
2014-09-10, 20:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontakt305
De kommer nog filtrera bort vanliga "svenssons" och gå efter de med mejladresser knutna till kommuner, företago och liknande. t.ex andreas73@kommun.orebro.se eller liknande.

Det var ju dock det Expressen påstod när de hängde ut folk som hade kommenterat på Avpixlat men dagen efter hängde man även ut vanliga privatpersoner. Tro med andra ord inte att RG eller kvällspressen har några som helst problem med att hänga ut privatpersoner så länge det gynnar deras egna agendor.
2014-09-10, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Jag har givetvis ingen aning om det stämmer eller ej, att de har någon
databas. De kanske bara skräms.

Men, från ett objektivt perspektiv, varför tror folk att just Flashback
av alla sidor på hela nätet skulle vara 100% ogenomträngbart?
Varför tror ni att just denna sida, bland miljontals andra sidor skulle
vara unikt och 100% säkert. Att inget alls skulle kunna bita på den
här sidan? Det förstår jag verkligen inte.

Jag tror personligen att de skräms, eller att de möjligtvis har 1-2 år gamla uppgifter.
Några hundratusen e-postadresser innebär att en majoritet av FB:s medlemmar registrerat sig med sin vanliga adress.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in