2014-09-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Ja, men hur? Är RG intresserade av 500 000 medlemmar på Flashback? Vanliga svensson?
De kommer nog filtrera bort vanliga "svenssons" och gå efter de med mejladresser knutna till kommuner, företago och liknande. t.ex andreas73@kommun.orebro.se eller liknande.
2014-09-10, 19:57
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du kan ändra din mail i kontrollpanelen.

Om de nu har, mot alla tvivel, en gammal databas, så skulle det inte göra någon skillnad att ändra e-mail nu.
2014-09-10, 19:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vill minnas att jag bytte det i samband med att jag blev moderator. Den som står där nu leder inte på något sätt till mig som privatperson. Eller någon alls för den delen.

Då är du nog säker, om du har varit moderator i mer än 2 år. Databasen är ju 1-2 år gammal enligt vad som påståtts.
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Gå in i kontrollpanelen och klicka på "Redigera e-mail och lösenord".

Tack, jag vet. Men kan man skriva in vilken mejl som helst, en påhittad eller måste jag fixa en helt ny från basic
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har aldrig utfört några grövre brott och aldrig varit våldsam, men skulle RG hänga ut mig, så kan jag lova att jag kommer personligen att avliva Robert Aschberg. Med tanke på svenska polisens kompetens, så är det inte ens säkert att jag någonsin ens åker fast för det. Möjligtvis hinner jag även knäppa ett par av de andra fascisterna också.
Jag förstår dig. Kan inte säga att jag skulle handla på det men är övertygad om att det finns många som skulle göra som dig om de förlorade arbete och relationer pga RG/Expo.
2014-09-10, 20:00
Medlem
KiaWs avatar
Vid årsskiftet förekom det fejkade listor som valsade runt, vilket också kommenterades här på Flashback:

Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
De verkar ha lyckats: http://i.imgur.com/oYkdG.jpg?1?9389
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det är inga korrekta uppgifter det där. Det är ju inte speciellt svårt att hämta användarnamn från medlemslistan, det är värre med det andra...

admin4
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Allt förutom användarnamn och regdatum är fake, båda publika uppgifter. Lösenordshasharna liknar inte de vi använder på lång väg.

A for effort.

Så här säger RG på tvitter enligt Aftonbladet:

"Fast det är inget nytt. Vi har sagt det tidigare. Tror den är ganska spridd då den kom från flera håll", svarar gruppen på en fråga från P3 Nyheters Emanuel Karlsten."
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19511935.ab

Kan det vara så att RG har fått till sig dessa fejkade listor via mejl och att de tror att de är på riktigt utan att ha kollat upp saken?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Antingen ljuger de för att skrämmas, vilket är sjukt, eller så har de talat sanning men då måste de ha fått tag på uppgifterna på olagligt vis, men vilket som är det en attack mot Flashbacks användare vars bas består av alla möjliga politiska åsikter och värdegrunder.

Har någon lämnat över uppgifterna till dem så har Resarchgruppen förmodligen inte fått dem på ett olagligt vis. Däremot kan deras källa kommit åt dem på ett olagligt vis.
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Då är du nog säker, om du har varit moderator i mer än 2 år. Databasen är ju 1-2 år gammal enligt vad som påståtts.

Aha, så är den ett år gammal så finns inte jag med ändå i deras händer?
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Sen innan du reggade dig så jag oroar mig inte. Inte för att jag hade gjort det i alla fall eftersom jag tror att RG snackar skit.
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Om RG sätter igång ett drev och börjar outa folk så tror jag att de lever farligt.. Bara en tanke. Finns alla sorters människor på flashback. Alla är inte att leka med.

Tror också att de är ute på djupt vatten nu. Även om allt bara skulle vara snack så medför det vissa risker att hota snart 900.000 okända personer med att man kan röja deras identitet.
2014-09-10, 20:01
Medlem
drickerintekaffes avatar
Jävla idioter. Flashback är ju rena skattkistan för polisen för att få information från allmänheten om diverse brott. Nu kommer många fly sajten och framtida eventuell viktig information kommer inte komma till ytan.
2014-09-10, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tror du verkligen att en sådan som Martin Fredriksson bryr sig ett skit om det? Han sitter säkert på sin skyddade adress och har mäktiga krafter bakom sig, exempelvis Aschberg och Expressen. Med det sagt så tror jag att RG främst är ute efter att bråka med politiska motståndare snarare än att vilja hänga ut knarkare, freaks och pedofiler. Jag utgår med andra ord från att dem faktiskt har tillgång till databasen, varför skulle dem ljuga om det liksom?
Vad hjälper skyddad adress när de är så kåta på uppmärksamhet? Åtminstone Fredriksson har hållit diverse grävseminarier. Även de här pajsarna måste ut och röra på sig då och då. Börjar nog bli dags för dem att se sig över axeln, det finns alltid nån Breivik redo att gå bananer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in