2014-09-11, 08:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det har ju skapats ett par trådar (som genast raderats) där man hängde ut användaren Straybullet.
Men där påstod man att informationen kom från något helt annat håll, några hackade chatt-loggar från någon som Straybullet hade haft kontakt med utomlands.
Inget nämndes där om att man hade hackat Flashback.
2014-09-11, 08:31
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
Skrämmande. Då borde denna person vara för ett Stasi i Sverige. För "bara man har rent mjöl i påsen" så är man säker.

Skriver man så borde man inte få vara anställd på SVT.

Svinen på SVT/SR är kommunister nästan allihop så fanskapet känner väl sig trygg med sitt uttalande.
2014-09-11, 08:42
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har ju skapats ett par trådar (som genast raderats) där man hängde ut användaren Straybullet.
Men där påstod man att informationen kom från något helt annat håll, några hackade chatt-loggar från någon som Straybullet hade haft kontakt med utomlands.
Inget nämndes där om att man hade hackat Flashback.

I det fallet tror jag tyvärr att det var för enkelt att lägga pussel. När en välkänd nätpersona börjar att mixas ihop med verkligheten - t.ex. genom IRL engagemang för ett parti - är avslöjandet nära.
2014-09-11, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qlash85
Kolla in första länken till alla bilder så ser du att den är ny, dvs senast igår så var dom inne på Avpixlat och tog bilder samt säkert annat.
Enligt METADATA i PDF filerna så ser det ut som PDF filen är skapad från Mats Dagerlinds konto nedladdad med TORbrowser och sedan ändrad med "Mac OS X 10.9.4 Quartz PDFContext".
Så, är det herr Mats som blivit totalägd?
Senast redigerad av SlugSomEnRav 2014-09-11 kl. 08:48.
2014-09-11, 08:45
Medlem
Vad innebär detta för en svensson som pratat om spel, datorer och skrattat åt "jag vill gräva ett hål" trådar?
Detta är väl knappast intressant?
2014-09-11, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Vad innebär detta för en svensson som pratat om spel, datorer och skrattat åt "jag vill gräva ett hål" trådar?
Nej, inte speciellt.
2014-09-11, 08:51
Medlem
blowns avatar
Citat:

Det innebär antagligen ingenting för Svensson som sitter och önskar livet ur diverse feminister, invandrare, vänsterpack etc heller.

De är i vanlig ordning ute efter politiker engagerade i SD.

Men det är liksom inte poängen. Poängen är att en autonom vänster numer anser sig ha rätten både moraliskt och juridiskt att använda våld och dataintrång för att "skydda" samhället från vad de anser är ett hot.

Just nu är hotet SD, men det kan lika gärna vara personer som inte gillar skatt, har svårt för katter, bor i ett blått hus etc. Det är helt upp till deras subjektiva bedömning vem som hotar deras samhälle.
2014-09-11, 08:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefsideologen
Titta här istället så hittar du alla:
https://www.flashback.org/memberlist.php

Korrekt. De flesta av dessa "läckta" konton är smurfkonton med 0 inlägg. De övriga har en handfull inlägg.

Det är fullt möjligt att alla 37 kontona skapades av en person, och att avsikten med "läckaget" var att skrämma upp folk.
2014-09-11, 09:01
Medlem
KenRingIntes avatar
Som läget är i Sverige nu så ser jag det som att demokratin är oavsett vad redan nedmonterad. Jag väntar bara på att det reella korruptionsstadiet ska uppenbara sig. Då syftar jag på att jag ska kunna skjuta ihjäl människor som figurerar inom Researchgruppen och framförallt de "etablerade" representanter som legitimerar deras framfart, och sedan pynta en slant till Väsendet och slippa inlåsning. Först är vi alla lika.

Nåja, tror en bättre idé är att fly landet för gott. Har aldrig varit en del av det svenska samhället oavsett, vill ej vara det heller.
2014-09-11, 09:02
Medlem
Citat:
Så mest intressant är de med politiska åsikter, droger och medlemmar med sexuell böjning för yngre?
Det är politik det handlar i om huvudsak. Det andra tror jag inte att dom bryr sig speciellt mycket om. Dessutom så är vänstern(i alla fall alla jag känner) oftast drogliberala och jag förstår inte att dom skulle ge sig på oskyldiga drogare bara för att dom kan.
Senast redigerad av SlugSomEnRav 2014-09-11 kl. 09:07.
2014-09-11, 09:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlugSomEnRav
Det är politik det handlar i om huvudsak. Det andra tror jag inte att dom bryr sig speciellt mycket om. Dessutom så är vänstern(i alla fall alla jag känner) oftast drogliberala och jag förstår inte att dom skulle ge sig på oskyldiga knarkare bara för att dom kan.

Men vad folk skrivit om droger m.m. kan naturligtvis användas av den som vill komma åt någon av politiska skäl. Exempel: "Landstingsråd är knarkare" (hypotetiskt Expressenlöp).
2014-09-11, 09:17
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det finns inget som tyder på att Researchgruppen har tillgång till någon databas. Medierna som skrivit om detta har inte heller fått några som helst bevis. Vi har uppmanat RG att kontakta oss med exempel som som bevisar att de har en databas. Men det tiger.

admin

Ni förstår ju själva att skulle RG mot förmodan nappa på eran uppmaning så skulle de göra sig skyldiga till en massa nya brott. Dessutom skulle de bevisligen göra sig skyldiga till Dataintrånget då det inte längre bara är löst twitter skryt utan att de själva har stärkt att de har uppgifterna i fråga. Det är nog juristerna på Bonnier/Expressen som säger åt dem att ligga lågt & avböja eventuella uppmaningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in