Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du var admin, hur hade du agerat då?
Rätt fråga!
1. Fråga mig själv om vad som är viktigast? Mitt svar är:
behålla trovärdigheten.
2. Försäkrat mig om hur det ligger till med säkerheten, läckage, infiltratörer etc.
3. När jag har försäkrat mig och samlat dessa uppgifter, då först kan jag agera utifrån detta.
Under tiden gäller det att vara iskall. Inte dra för snabba slutsatser. Allt jag gör som admin, får konsekvenser. Gäller att väga orden på guldvåg. Brainstorma med den egna pålitliga vänkretsen. Rådfråga andra som varit i liknande situation. T.ex fråga personer som varit utsatta för mediedrev. Många gånger får personer i ledande ställning råd av "medieexperter" att gå under jorden, göra sig onåbar. Detta får enbart en enda effekt-det motsatta. En seriös medieexpert ger rådet- lägg alla korten på bordet. Då faller nämligen pk-journalisterna argument och deras teser som ett korthus. Må hända fick pk-media rätt: "personen erkände" men ärendet försvinner fort ur allmänhetens minne. Den utsatta
behåller sin trovärdighet .
I detta fall bör man se de som startat detta "Researchgruppen" är en grupp att inte avfärda som nonsens. Om det vore nonsens, ja då är det enkelt att hantera och det kommer att falla av sig självt snart. Man har dessutom mobiliserat en bra plan under tiden. Ren bonus om det är trams.